کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سلیمی: تعویق المپیک فرصت خوبی است

30 ارديبهشت 1399 ساعت 10:45

گروه ورزشی: قهرمان وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: تعویق المپیک فرصت خوبی برای وزنه برداری ایران است به شرطی که از آن بهترین استفاده را ببریم.


بهداد سلیمی قهرمان وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن  درباره تعویق رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو و تاثیر این موضوع بر ورزش ایران اظهار داشت: ورزشکاران ایرانی تمرینات خود را پیگیری می‌کنند، اما اگر نظر شخصی من را بخواهید، این موضوع خیلی به نفع ورزش ایران بود چرا که ما ورزشکاران شاخصی داریم که مصدوم شده و عمل جراحی کردند. برای مدال تک تک این افراد در المپیک ۲۰۲۰ حساب باز کرده بودیم. برخی هم به خاطر کسب سهمیه از شرایط آرمانی به دور بودند و این فرصت یک ساله، زمان خوبی است که بتوانند ریکاوری کنند و دوباره به میادین بازگردند.  

کیانوش رستمی از روزهای اوجش فاصله دارد
سلیمی ادامه داد: به نظرم این موضوع یک فرصت برای ما خواهد بود به شرطی که بتوانیم از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم. من نمی‌گویم که تعویق المپیک به نفع وزنه برداری ایران شد، اما حرفم این است که می‌توانیم از این موضوع به عنوان یک فرصت استفاده کنیم. به نظر من سهراب مرادی به خاطر مصدومیتش اصلا آماده المپیک نبود و کیانوش رستمی هم از روز‌های اوجش فاصله داشت. علی داوودی نیز اگر در سال ۲۰۲۰ وارد آوردگاه المپیک می‌شد، شانس کسب مدالش قطعا کمتر از ۲۰۲۱ بود. این اتفاق برای علی داوودی هم با توجه به شرایط سنی اش بسیار خوب است و می‌تواند تا آن زمان رکورد‌ها را ارتقا بدهد و یکی از مدعیان فوق سنگین المپیک  باشد.

اتفاقات بدی در وزنه برداری طی سال گذشته رخ داد
عضو سابق تیم ملی وزنه برداری ایران درباره شرایط این روز‌های این رشته اظهار داشت: وزنه برداری هم مثل بسیاری از رشته‌ها در حال حاضر تعطیل است. اما اگر بخواهیم در کل حساب کرده باشیم، در سال گذشته هم اتفاقات خوب و هم اتفاقات بدی در این رشته داشتیم. آماده نبودن کیانوش رستمی، مصدومیت شدید سهراب مرادی و خداحافظی سعید علی حسینی از دنیای قهرمانی، برخی از اتفاق بد رشته وزنه برداری بود.  

مدال آوری جوانان وزنه برداری ایران در مسابقات جهانی اتفاق خوبی بود
او بیان داشت: چند وزنه بردار جوان ایران هم در رقابت‌های جهانی تایلند مدال‌های ارزشمندی را به دست آوردند و این موضوع بخشی از اتفاقات خوب رشته وزنه برداری در دوران اخیر است. سال گذشته هم سال خوب و هم سال بدی بود، اما امیدوارم سال جاری و سال آینده برای وزنه برداری اتفاقات خوبی رخ دهد. 

از ۲ هفته مانده به پایان  لیگ، قهرمانی مان را قطعی کردیم
سرمربی تیم بازار بزرگ درمورد قهرمانی تیمش در رقابت‌های لیگ وزنه برداری بدون اتمام مسابقات بیان کرد: پیش از برگزاری بازی‌های هفته آخر، اختلاف خوبی را با تیم دوم جدول (دانشگاه آزاد) ایجاد کرده بودیم. سیاست کلی تیم ما جذب وزنه برداران شاخص  و ملی پوش بود. همین جذب نفرات خوب، باعث شد تا نتایج خوبی بگیریم و از ۲ هفته مانده به پایان بازی ها، قهرمانی خودمان را قطعی کردیم. با توجه به شیوع ویروس کرونا، فدراسیون وزنه برداری تصمیم گرفت تیم ما را به عنوان قهرمان این دوره از بازی‌ها انتخاب کند.


کد مطلب: 215910

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/215910/سلیمی-تعویق-المپیک-فرصت-خوبی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir