به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۲۱۵۹۲۹

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۴ میلیون و ۸۶۸ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۱۹ هزار نفر ثبت شد.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۲۹۴ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: شمار قربانیان کرونا در کشور از مرز ۷ هزار تن گذشت.کیانوش جهانپور گفت: از ۲۸ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲ هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی گفت: از بین مبتلایان جدید، ۵۳۴ مورد بستری و هزار و ۷۶۰ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید. به گفته جهانپور، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید. وی گفت: تا کنون ۹۵ هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.سخنگوی وزارت بهداشت همچنین افزود: ۲۷۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی گفت: تا کنون ۷۰۱ هزار و ۶۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: کماکان استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد و حدود ۲۵ درصد (یک‌چهارم) موارد تشخیص‌های جدید این بیماری چه در بخش سرپایی و چه در بخش بستری را به خود اختصاص می‌دهد و باید منتظر بمانیم تا در روزهای آتی آثار محدودیت‌ها و رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی که در روزهای اخیر در این استان اعمال شده را مشاهده کنیم.وی همچنین گفت: در استان‌های لرستان، خراسان شمالی، کرمان به‌ویژه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان به‌ویژه جنوب این استان و همچنین استان کرمانشاه وضعیت را به صورت هشدار قلمداد می‌کنیم. بنابراین در این استان‌ها و همچنین سراسر کشور، رعایت بیشتر نکات بهداشت فردی و عمومی و مراعات فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات غیر ضرور در دستور کار است.

کاهش شمار قربانیان کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی طی ۲۴ ساعت
خبرها حاکی از آن است که شمار قربانیان کرونا در بسیاری کشورهای اروپایی به پایین‌ترین حالت خود از زمان شیوع این بحران می‌رسد.در ایتالیا روز یکشنبه ۱۴۵ مرگ کرونایی در عرض ۲۴ ساعت گزارش شده که پایین‌ترین میزان مرگ کرونایی در عرض ۲۴ ساعت از ۹ ماه مارس محسوب می‌شد.در اسپانیا هم ۸۷ مرگ کرونایی در عرض ۲۴ ساعت ثبت شده که برای اولین بار در عرض دو ماه گذشته شمار قربانیان به زیر ۱۰۰ کاهش یافت.
در انگلیس هم ۱۷۰ مرگ کرونایی در عرض ۲۴ ساعت گزارش شده که پایین‌ترین آمار مرگ کرونایی از اواخر ماه مارس محسوب می‌شود.نتیجه جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا تا به حال ۲۷۷۷۱۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۷۶۵۰ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.انگلیس هم به‌شدت تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفته و تا به حال ۲۴۳۶۹۵ نفردر این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۴۶۳۶ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.بر اساس آمارهای منتشر شده در ایتالیا هم تا به حال ۲۲۵۴۳۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۳۱۹۰۸ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.در فرانسه هم تا به حال ۱۷۹۵۶۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۸۱۰۸ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.آلمان هم تحت تاثیر این بیماری قرار داشته و تا به حال ۱۷۶۶۵۱ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۸۰۴۹ نفر هم بر اثر این ابتلا جان باخته‌اند.

 هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره موج مرگبار دوم کرونا در اروپا
سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده است که کشورهای اروپایی باید خود را برای یک موج مرگبار دوم کرونا آماده کنند.هانس کلوگ، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با یک رسانه انگلیسی در واکنش به کاهش تدریجی محدودیت‌های ضد کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی گفت: اکنون زمان آماده شدن و نه جشن گرفتن از بهبود اوضاع است.وی از کشورهای اروپایی خواست از زمان استفاده کنند و وضعیت بهداشتی و سلامت خود را تقویت کنند و ظرفیت‌ها در بیمارستان‌ها را افزایش دهند.