به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۳۱ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۲۱۶۰۵۸

تشخیص و غربالگیری بیماران کرونایی توسط دوربین‌های مداربسته حرارتی هایک ویژن

گروه کسب و کار: با شیوع ویروس کرونا Covid-19 چالش بزرگی را پیش روی منابع ملی و مسابقه ای برای سازگاری فن آوری های موجود و نوآوری و استقرار جدیدترین ها به وجود آورده است. استفاده از تصویربرداری حرارتی مورد توجه ویژه قرار گرفته است و فروش دوربین های تصویربرداری حرارتی / مادون قرمز به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به دوربین های حرارتی در ووهان چین ، مرکز اصلی بحران ، برای نظارت بر حرکت مورد استفاده قرار گرفتند. در حال حاضر ، تعدادی از دستگاه های تصویربرداری حرارتی قابل حمل در حال حاضر به دلیل پتانسیل بالای که دارن در اماکن حساس و کلیدی استفاده می شوند. هرکدام از ویژگی ها و مدل های استفاده کمی متفاوت هستند، اما در نهایت هدف این است که با استفاده از خواندن نتیجه ، دمای بدن قربانیان احتمال ویروس بودن طرف اندازه گیری شود.

همانطور که در تلگراف این هفته گزارش شده است، شرکت آمریکایی Flir ، متخصص فناوری تصویربرداری حرارتی ، از افزایش 700 درصدی تقاضا برای دوربین های مادون قرمز خود را ثبت کرده است . این شرکت ادعا می کند که دوربین های آنها "می توانند تغییرات درجه حرارت پوست را تا حد 0.01 درجه سانتیگراد تشخیص دهند."
اتوماسیون Bytronic همچنین اخیراً یک سیستم خودکار جدید را راه اندازی کرده است که از "دوربین های حرارتی برای اندازه گیری دقیق دمای پوست بدون تماس و در جستجوی ناهنجاری هایی که ممکن است نشانگر تب و عفونت زمینه ای باشد" استفاده می کند. اگرچه استوارت جکسون ، مدیر فروش فنی این شرکت ، تأکید می کند که برای به دست آوردن دقت 0.3 درجه سانتیگراد ، کاربران باید از "بدنه سیاه" استفاده کنند - یک "پخش کننده دما بسیار دقیق که باید برای دوربین قابل رویت باشد ... شما نیز نیاز دارید. برای دیدن ناحیه اطراف مجاری اشک. "
این تجارت همچنین توضیح می دهد که گرچه در تشخیص درجه حرارت بالا بدن مفید است ، اما بطور مشخص علائم coronavirus را تشخیص نمی دهد ، در حالی که این نوع فناوری هنگام جداسازی بین گروه های مردم دقیق نخواهد بود.

در همین حال ، شرکت تگزاس Athena Security  یک "سیستم تشخیص تب" را راه‌اندازی کرده است که طبق گزارش NBC News ، طی دو هفته 1000 سفارش دریافت کرده است. این سیستم برای نتایج در زمان واقعی مستقیماً به یک سیستم دوربین امنیتی موجود متصل می شود.

آیا دوربین مدار بسته می تواند به کرونا ویروس کمک کند؟
در انگلستان ، شرکت نظارت دیجیتال به تازگی راه حل اسکن تب از راه دور را با استفاده از فناوری EdgeVisLive را اعلام کرده است. این اسکنر با ترکیبی از دوربین نوری حرارتی و HD ، قادر است در مناطقی با "پهنای باند ضعیف و اتصال به شبکه" کار کند ، و به طور اساسی ، بدون نیاز به "تماس نزدیک انسان" عمل کند. مانند بسیاری از دستگاه های دیگر از این نوع ، هنگامی که دمای خاصی - که به نظر خطرناک است - می رسد ، دوربین زنگ خطر را به صدا در می آورد.

آیا دوربین مدار بسته می تواند به کرونا ویروس کمک کند؟
در میان بسیاری از شرکت های دیگر و دستگاه های نوپا سازنده ، شرکت هوشمند بریتانیا Bullitt ، است که با دوربین تصویربرداری حرارتی تلفن تولید می کند. Tim Shepherd مدیر بازاریابی محصولات گفت: "این دقت دقیق نیست ، اما می تواند ناهنجاری ها را تشخیص دهد. شما می توانید درجه حرارت را در یک محدوده مشخص تنظیم کرده و دمای پوست را اندازه گیری کنید. "
آشکارسازهای تلفن های هوشمند بیشتر حوضه محصولات تصویربرداری حرارتی را گسترش می دهند. در همین حال ، آن بازار هیچ کمبود مشتری بالقوه از جمله آژانس های دولتی ، مدارس ، بیمارستان ها ، درمانگاه ها ، ایستگاه های پلیس ، انبارها ، مراکز توزیع و مشاغل خصوصی ندارد.

فقط تولید کنندگان در حوزه امنیتی نیستند که روی چنین دستگاه هایی کار می کنند. ارائه دهنده Telecoms ، Vodafone UK  نیز اخیراً با استفاده از قابلیت اتصال IoT ، یک دوربین ردیابی گرما را در انگلستان راه اندازی کرده است. طبق گفته های تجاری ، هر دوربین می تواند درجه حرارت "100 نفر در دقیقه" را بررسی کند و همانطور که استاندارد این فناوری است ، دمای بدن را دقیقاً از +/- 0.3 درجه سانتیگراد نمایش می دهد.

مواردی که باید هنگام استفاده از دوربین حرارتی هایک ویژِن برای غربالگری دما در نظر بگیرید
راه حل حرارتی غربالگری دما هایک ویژن نمونه ای از چنین نوآوری است . این یک سیستم مبتنی بر تصویربرداری حرارتی است که برای تشخیص سریع و بدون تماس با سرعت و تشخیص درجه حرارت سطح بالای پوست طراحی شده است. با استفاده از لنزها و سنسورهای حرارتی و معمولی ، هشدارهای اتوماتیک فراهم می شود که هر کسی که از جلوی دوربین عبور می کند دما پیش از حد تنظیم شده را نشان می دهد و به آنها امکان می دهد در یک محیط مناسب از نظر بالینی اندازه گیری و ارزیابی شوند.

دوربین حرارتی هایک ویژِن برای غربالگری دما
دقت سیستم مستقل دوربین 0.5 درجه سانتیگراد است ، اما می توان آن را با یک کالیبراسیون سیاهپوست افزایش داد تا دقت را به 0.3 درجه سانتیگراد افزایش داده و آن را قادر به غربالگری همزمان چندین نفر کند. از AI برای به حداقل رساندن آلارم کاذب ناشی از گرما از منابع دیگر استفاده می کند و در قالب های مختلفی از جمله دوربین های دام و بالت ، نسخه دستی و درب ردیاب فلزی با دوربین حرارتی یکپارچه ارائه می شود.

جهت خرید محصولات هایک ویژن:
https://cctvhikvision.center/product-category/محصولات/hikvision/
دوربین های حرارتی می توانند درجه حرارت اشیاء را کنترل کنند. اگر دمای اجسام یا محیط بالاتر یا پایین تر از حد معینی باشد، سیستم آلارم دوربین به صدا در می آید. آنها همچنین می توانند از طریق پالت های ایزوترمال محدوده های دمایی هایلایت شده در تصویر را ردیابی کنند. بدین ترتیب امکان تفسیر وقایع در تصاویر میسر می گردد. دوربین مداربسته هایک ویژن از نوع حرارتی دارای کاربردهای فراوانی از جمله تشخیص درجه حرارت بدن افراد، تشخیص آتش سوزی، بیش از حد گرم شدن تجهیزات، آسیب های ناشی از انجماد، و بسیاری از عوامل مخرب دیگر می باشند.

دوربین های حرارتی جدید هایک ویژن برای مقابله با کروناویروس
با استفاده از ردیاب ها و الگوریتم های پیشرفته ، دوربین های ترموگرافی یا به اصطلاح حرارتی برای غربالگری تب از سوی شرکت هایک ویژن برای شناسایی درجه حرارت سطح پوست طراحی شده اند
دوربین حرارتی چیست ؟
به طور کاملا خلاصه ، دوربین های حرارتی یا Thermal Cameras برای تشخیص حرکت و تصویربرداری به جای نور به گرما متکی هستند .یعنی برخلاف نور مرئی ، گرما را می بینند و فیلمبرداری می کنند. در انتهای مقاله دوربین های هوشمند حرارتی برای تشخیص بیماران کرونا، ما درباره ی دوربین های حرارتی جدید هایک ویژن توضیح مختصری در این باره داده ایم . در این مقاله دو فیلم وجود دارد که توجه زیادی از شما جلب خواهد کرد. جهت آشنایی با بهترین دوربین مداربسته:
https://cctvhikvision.center/نکات-مهمی-که-در-انتخاب-بهترین-دوربین-مد/

نحوه کارکرد دوربین های حرارتی جدید هایک ویژن
با استفاده از ردیاب ها و الگوریتم های پیشرفته ، دوربین های ترموگرافی یا به اصطلاح حرارتی برای غربالگری تب از سوی شرکت هایک ویژن برای شناسایی درجه حرارت سطح پوست طراحی شده اند و از این طریق می توانند برای غربالگری سریع و مقدماتی تب در ساختمان های اداری ، کارخانه ها ، ایستگاه ها ، فرودگاه ها و سایر اماکن عمومی (سطح دقت تا ± 0.3 درجه سانتی گراد) مورد استفاده قرار گیرند مخصوصا در شرایط امروز تمامی کشورها.

ویژگی های دوربین های حرارتی هایک ویژن
شناسایی دمای سطح پوست یک فرد در یک ثانیه
تشخیص دمای سطح پوست چند نفر به طور همزمان
اندازه گیری درجه تب بدون تماس جسمی
بلافاصله ارسال هشدار و اطلاع رسانی به اپراتورها
استفاده از تکنولوژی های هوش مصنوعی برای کاهش هشدارهای کاذب
بسته های تست تب دوربین حرارتی هایک ویژن
در سه دسته پکیج های غربالگری و شناسایی تب در هایک ویژن ارائه می شود:
دوربین های Turret/Bullet + دستگاه Blackbody Calibrator
iVMS-4200 + لپ تاپ + سه پایه
دقت: 0.3 ± درجه سانتی گراد
با اضافه شدن Blackbody Calibrator دقت را از 0.5 ± درجه سانتی گراد به 0.3 ± درجه سانتی گراد افزایش می دهد.

دوربین های  Turret/Bullet
iVMS-4200 + لپ تاپ + سه پایه
دقت: 0.5 ± درجه سانتی گراد
دوربین های Turret / گلوله از ویژگی های تشخیص AI(هوش مصنوعی) برای کاهش آلارم کاذب ناشی از سایر منابع گرما استفاده می کند.

دوربین های دستی (Handheld)
iVMS-4200 یا Hik-Thermal (برنامه) + سه پایه
دقت: 0.5 ± درجه سانتی گراد
با استفاده از Wi-Fi ، می تواند به رایانه یا گوشی متصل شود. همچنین از بلندگوی داخلی برای زنگ صوتی بهره می برد.
انواع دوربین های حرارتی هایک ویژن
دوربین حرارتی بالت
 
دوربین حرارتی دستی (Handheld)
 
دوربین حرارتی دام
 
روشهای ارتباط مشتری با فروشگاه دیجی حفاظ
مرکز تماس در عین پاسخگویی به مشتریان ، نیازهای اطلاعاتی و خدماتی همکاران را نیز پوشش می دهد و به عنوان یک نقطه شروع می تواند به صورت مستقل از زمان و مکان در ساعات اداری در گستره ای ملی از طریق سیستمهای ارتباطی نظیر شبکه اینترنت ، تلفن ، پیام کوتاه ،‌ خدمات اطلاعات مورد نیاز و پیگیری امور مشتریان را در اسرع وقت به انجام رساند .

آدرس فروشگاه دیجی حفاظ
کارشناسان واحد مرکز تماس در تمامی ایام هفته به جز ایام تعطیل با خط تلفنی۰۲۱۶۶۷۴۲۸۹۰| ۰۹۱۲۸۶۹۶۱۴۵، شماره فکس ۰۲۱۶۶۷۴۲۸۹۰ جهت ارتباط نمایندگان خدمات پس از فروش با فروشگاه دیجی حفاظ (https://cctvhikvision.center/) پیامک ۰۹۱۲۸۶۹۶۱۴۵ و یا آدرس ایمیل info@digihefaz.com آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان و هموطنان ارجمند می باشند.