به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۳۱ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۲۱۶۰۶۸
ترامپ گاو خشمگین است؛ با او درنیفتید!

موضع متفاوت روزنامه اصولگرا: با ترامپ درنیفتید!

گروه سیاسی: روزنامه «وطن امروز» که در طول دوره دولت روحانی، نقش تریبون اصلی و ارگان تندروترین طیف دلواپسان و مخالفان برجام را برعهده داشته، در شماره امروز خود از موضعی کاملا متفاوت به محمدجواد ظریف هشدار داد و نوشت: محمدجواد ظریف که بیشتر عمرش را به اقتضای شغلی و البته بر خوردن در چمبره حلقه نیویورکی‌ها در سپهر سیاسی و فرهنگی آمریکا نفس کشیده، به شکلی روز‌افزون مضرات این دور‌افتادگی از هوای وطن را به معرض نمایش می‌گذارد. او اخیرا با حواله دادن متلکی کافکایی به کاخ‌سفید برای چندین و چندمین بار خود و دیپلماسی جمهوری‌اسلامی را در معرض بازی غیرهوشمندانه در میدانی ۱۰۰درصد آمریکایی قرار داده است.
 
ظریف توئیت کرده است: "آنهایی که به خیال‌پردازی درباره تزریق مواد شوینده برای پاک شدن از ویروس کرونا می‌پرداختند، همان‌هایی هستند که ادعا می‌کنند در قطعنامه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل شریکند که توافقی را گرامی می‌دارد که آنها مدت‌ها پیش از مشارکت در آن دست کشیده‌اند. این گفته خود آنهاست. کاش کافکا اکنون زنده بود...". بدیهی است این پیام تحقیر‌آمیز، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده و وزیر خارجه‌اش، مایک پمپئو، را هدف قرار داده باشد. بلافاصله وقتی تصویر کینگ‌کنگ زبان نفهمی را در نظر می‌آوریم که وزیرخارجه ما قصد انگولک او را داشته و سوابق هتاکی‌های او را که خارج از هرگونه چارچوب دیپلماتیک و حتی عرف اخلاقی است، به یاد می‌آوریم؛ متوجه خطر بیهوده‌ای می‌شویم که مطایبه‌کننده و ماموریت او را تهدید می‌کند.

بویژه که ظریف با سابقه غافلگیرشدن چندین و چندباره توسط طرف‌های غربی از جمله همان ماجرای کذایی دست دادن با اوباما اصلا کارنامه خوبی در قهرمان‌بازی ندارد و معلوم نیست چه چیزی او را واداشته ناگهان در نقش یک ماتادور، پارچه قرمز را جلوی گاو خشمگینی مثل ترامپ تکان دهد؟ ناگفته پیداست "ماتادور ظریف"، این قهرمان نحیف قصه ما در چه سمتی از میدان قرار گرفته و اگر هم به فرض محال موفق شود در مقابل شاخ‌های گاو یانکی جا خالی دهد، پشت سر او ملتی هستند که لابد باید هزینه جنگ قدرت در آمریکا را در ایران بدهند.
برچسب ها: محمدجواد ظریف