کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیرآلمانی به كشورهای آسیایی و آفریقایی:

سریعا بازار فروش حیوانات‌وحشی را تعطیل كنید

1 خرداد 1399 ساعت 2:47


گروه بین‌الملل: وزیر همکاری‌های اقتصادی و توسعه آلمان، به دلیل امکان "انتقال بیماریهای خطرناک" خواستار تعطیلی سریع ۵۰ بازار فروش حیوانات وحشی در کشورهای آسیایی و آفریقایی شد.
به گزارش خبرگزاری آلمان گرد مولر، با توجه به خطر روزافزون انتقال بیماری‌های خطرناک و ویروس از حیوانات وحشی به انسان از کشورهای آسیایی و آفریقایی خواست که ۵۰ بازار فروش حیوانات وحشی را هر چه زودتر تعطیل کنند. مولر روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت (۲۰ ماه مه) به لزوم ممنوعیت تجارت غیرقانونی و فروش حیوانات وحشی اشاره کرد و گفت که زیستگاه طبیعی این حیوانات به شکل چشم‌گیری کاهش یافته است و این بر خطر انتقال ویروس از حیوانات به انسان می‌افزاید. مولر گفت: «هر چه بیشتر زیستگاه‌های طبیعی حیوانات وحشی کاهش یابد به همان اندازه خطر انتقال بیماری‌های خطرناک به انسان افزایش می‌یابد و ویروس کرونا نمونه بارزی از این امر بود.» وزیر همکاری‌های اقتصادی و توسعه آلمان تاکید کرد که "کارهای زیادی باید در این زمینه انجام گیرد" و باید مصصم‌تر از پیش "در زمینه جلوگیری از تجارت غیرقانونی و خرید و فروش حیوانات وحشی" اقدام کرد. مولر با توجه به روز جهانی تنوع زیستی در ۲۲ مه خاطر نشان کرد: «برای انجام اقدامات اساسی در این زمینه به همکاری‌های سریع بین‌المللی نیازمند هستیم.»
گرد مولر به این مناسبت از تاسیس یک "نهاد بین‌المللی برای مقابله با تجارت حیوانات وحشی و خطرات سلامتی" خبر داد. تعدادی از موسسات و سازمان‌های مدافع حفظ حیات وحش و زیست محیطی و همچنین باغ وحش‌های آلمان نیز با این نهاد بین‌المللی همکاری می‌کنند. پس از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ فشارهای داخلی و جهانی بر تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی در چین افزایش یافت. بسیاری از کارشناسان تجارت حیوانات وحشی در چین را عامل انتشار ویروس کرونا معرفی کرده‌اند. 
احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق حیوانات وحشی از نخستین روزهای شیوع این اپیدمی مطرح شده بود. به این دلیل نیروهای امنیتی چین در روزهای ابتدایی ژانویه سال جاری بازار غیر قانونی عرضه این گونه حیوانات در شهر ووهان را بر چیدند. چین در ماه‌های اخیر تجارت حیوانات وحشی را به عنوان منبع غذایی ممنوع اعلام کرد و مقامات چینی دلیل آن را "امکان انتقال بیماری از حیوان به انسان" عنوان کردند. اما در این کشور همچنان تجارت حیوانات وحشی برای تحقیقات و ساخت داروهای سنتی ادامه دارد.


کد مطلب: 216081

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/216081/سریعا-بازار-فروش-حیوانات-وحشی-تعطیل-كنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir