به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۲۱۶۱۰۰

خوردن گوشت حیوانات وحشی در چین ممنوع شد

خوردن گوشت حیوانات وحشی در چین ممنوع شد
گروه بین‌الملل: شیوع کرونا، مقامات چینی را بر آن داشته تا تجارت و مصرف حیوانات وحشی را ممنوع کنند. اما مقامات ووهان یک قدم جلوتر گذاشته‌اند و علاوه بر ممنوعیت تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی، شکار و خوردن این حیوانات را هم ممنوع کرده‌اند.
 ووهان جایی که کانون شیوع ویروس کرونا در جهان به شمار می‌آید خوردن گوشت حیوانات وحشی را ممنوع کرد. به گزارش بی بی سی، شیوع این ویروس، مقامات چینی را بر آن داشته تا تجارت و مصرف حیوانات وحشی را ممنوع کنند. اما مقامات ووهان یک قدم جلوتر گذاشته‌اند و علاوه بر ممنوعیت تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی، شکار و خوردن این حیوانات را هم ممنوع کرده‌اند. از زمان شیوع ویروس جدید کرونا، بارها از یک بازار فروش حیوانات وحشی در شهر ووهان چین به عنوان سرمنشا نام برده شده و یک ویروس شناس چینی گفته به احتمال زیاد خفاش‌ها منشا این نوع عفونت تنفسی هستند.
فروش حیوانات وحشی در بازارهای محلی در چین بسیار رایج است و این بازارها منبع بیماری‌های جدید ویروسی شناخته می‌شوند؛ مثلا ویروس بیماری سارس که چند سال پیش ابتدا در چین شایع و بعد باعث مرگ شماری در سراسر جهان شد، از نوعی راسو به نام گربه زباد به انسان منتقل شد. گربه زباد هم از حیواناتی است که در بازارهای چین به فروش می‌رود.
 
برچسب ها: شیوع كرونا چین