به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۲۱۶۱۴۳

لاریجانی: مردم من را به خاطر قصورها عفو کنند

لاریجانی: مردم من را به خاطر قصورها عفو کنند
گروه سیاسی: علی لاریجانی رییس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری مهمترین مساله کشور است و باید زمینه لازم برای شکل‌گیری اقتصادهای خرد در کارهای خدماتی و تولیدی فراهم شود و برای تحقق این امر باید اختیارات استانی افزایش یابد.
عصر پنجشنبه در نخستین جلسه شورای اداری قم در سال ۹۹ و آیین تکریم از خدمات علی لاریجانی در سه دوره نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد. لاریجانی در این مراسم گفت: اقتصادهای خرد در شرایط تحریمی نیاز چندانی به ارزهای خارجی و سرمایه‌های کلان ندارند اما بشدت اشتغال آفرین و مقوم بخش تولید و کاهش نرخ بیکاری هستند.
اهم اظهارات رئیس مجلس دهم را به نقل از ایرنا بخوانید؛
* کرونا داغ بیکاری را عمیق و سوزان‌تر کرد و بسیاری از اقشار ضعیف جامعه منابع درآمدی خود را از دست‌ داده‌اند. دراین‌بین مساله تحریم‌های همه‌جانبه غرب نیز شکاف‌های اقتصادی، بیکاری و رکود کشور را عمیق‌تر کرده است.
*جهش تولید لازمه امروز کشور است و مجلس و دولت باید به دنبال راهکارهای اجرای این سیاست کلان باشند. مسوولان استانی در شرایط تحریمی برای گذر از دوران موجود نیازمند افزایش اختیارات در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید هستند.
 *در قانون برنامه ششم توسعه اختیارات سرمایه‌گذاری در بخش معادن به استان‌ها تفویض شده که باید به سایر حوزه‌های اقتصادی هم تسری کند.
* الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی فقط بخشی از طرح شیطانی معامله قرن است و این طرح در طول زمان تمام حقوق فلسطینیان را از بین خواهد برد.
*کشورهای اروپایی قدرت لازم را در برابر آمریکا ندارند و خیلی از کشورهای عربی نیز دنباله‌رو آمریکا در رابطه با مساله فلسطین می‌باشند. مرتجع بودن خیلی از کشورهای عربی در کنار طرح‌های استکباری غرب نشان هشدار یک توطئه بسیار بزرگ را به صدا درآورده است.
* آمریکا در پوشش شرکت‌های فناوری، بخش‌های اقتصادی و غیره درصدد نفوذ در بین ایران و سایر کشورهای اسلامی است و طرح مقابله‌ای اخیر مجلس شورای اسلامی این موارد به‌درستی پیش‌بینی‌شده است.
*حضور نیروهای مردمی و جهادی در مقابله با کرونا مهمترین سرمایه اجتماعی در مواجه با بحران‌های مختلف است که در کشورهای دیگر کمتر مشاهده می‌شود.
*برخی کشورهای غربی در رابطه با کرونا با نگاه تجاری وارد عمل شده و به همین دلیل سالمندان را به حال خود رها کرد تا با مرگ آن‌ها بخشی از هزینه‌های اقتصادی آن‌ها کاهش یابد.
*تفاوت مکتب ایمانی ایران و کشورهای غربی در این بخش کاملا نمایان بود و بیشترین خدمت به سالمندان و مردم مستضعف انجام گرفت.
*همچنین رفتار سیاسی بین پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در ایران با رفتار سیاسی غرب و به‌ویژه رییس جمهور آمریکا کاملا متفاوت بود.
*تصمیمات کرونایی ایران با اتکا به عقل و دانش در ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می‌گیرد درحالی‌که در آمریکا شخصی مانند ترامپ هرروز یک نسخه پزشکی می‌پیچید.
*مسوولان قم در مسیر مقابله با کرونا با یک عزم اجرایی مطلوب عملکرد مطلوبی از خود برجای گذاشتند.با شیوع کرونا بخش گردشگری و واحدهای صنعتی قم آسیب‌های جدی دیده است.برای توسعه قم باید وضعیت چندوجهی تعریف شود و فقط به ظرفیت‌های زیارتی و خدماتی آن توجه نشود.یک وجهی بودن بعد توسعه‌ای قم در بخش زیارتی سبب شد تا با شیوع کرونا ضربات اقتصادی بسیار شدیدی به فعالان این بخش وارد شود.
* برای پیشبرد اهداف جهش تولید در قم در درجه اول باید از رکود واحدهای اقتصادی موجود جلوگیری شود.محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران در برخی صنایع برداشته‌شده و باید شاهد رونق تولید و اشتغال در سالهای آینده در استان قم باشیم.
* قم از عقب‌ماندگی‌های تاریخی رنج می‌برد که مشکلات مربوط به بافت‌های فرسوده ازجمله مشکلات مهم این استان است.
*در طول ۱۲ سال نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی مهمترین هدف خود را در جهت آبادانی و توسعه قم متمرکز کرده بودم.هدف من در این ۱۲ سال کمک به استان قم بود و اگر درجایی کم‌کاری یا قصوری داشته‌ام مردم مرا عفو کنند.
در پایان جلسه شورای اداری قم با اهدای لوحی از سوی نهادهای مختلف استان از ۳ دوره تلاش‌های علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی تقدیر به عمل آمد.