به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۲۱۶۱۶۹

سنای آمریکا برای تحریم چین آماده می‌شود

سنای آمریکا برای تحریم چین آماده می‌شود
گروه بین‌الملل: سناتورهای آمریکایی اعلام کردند که قصد دارند لایحه‌ای برای وضع تحریم‌های جدید علیه چین ارائه کنند.
به گزارش رویترز، «پت تومی» سناتور جمهوریخواه ایالت پنسیلوانیا و «کریس فان هولن» سناتور دموکرات ایالت مریلند این لایحه را به سنا خواهند برد. هدف از این لایحه، تحریم چین به دلیل پیشنهاد یک قانون امنیتی جدید در مورد هنگ کنگ است. یک مقام چینی روز پنجشنبه گفت که این کشور قصد دارد در پی ناآرامی‌های سال گذشته هنگ کنگ یک قانون امنیتی جدید پیشنهاد و تصویب کند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هشدار داد که چین با واکنش شدیدی مواجه خواهد شد. سناتور فان هالن در بیانیه‌ای اعلام کرد: لایحه دو حزبی علیه کسانی که خودمختاری هنگ کنگ را سلب می‌کنند، مجازات‌های سنگینی وضع خواهد کرد. این لایحه همچنین پیشنهاد می‌کند تا علیه بانک‌هایی که با شرکت‌های ناقض خودمختاری هنگ کنگ همکاری می‌کنند، تحریم‌های ثانویه وضع شود. دولت ترامپ از نخستین ماه‌های آغاز به کار خود جنگی تجاری را علیه چین آغاز کرد و در هفته‌های اخیر آن کشور به کوتاهی در مقابله با شیوع جهانی کرونا متهم کرده است.

هزینه‌های نظامی چین در سال ۲۰۲۰ با آهنگ کندتری افزایش می‌یابد
بنا بر گزارش ارائه‌شده در نخستین روز نشست پارلمان چین بودجه نظامی این کشور در سال جاری ۶.۶ درصد افزایش می‌یابد، که نشان می‌دهد نرخ کم‌تری از برآورد سال گذشته است، هرچند همچنان رقم چشم‌گیری ا‌ست. بودجه نظامی چین در سال جاری در حدود ۱۷۸ میلیارد دلار معین شده، که حاکی‌ست آهنگ رشد آن کم‌تر از سال گذشته است. در سال گذشته رشد هزینه‌های نظامی ۷.۵ درصد تعیین شده بود. خبرگزاری رویترز حتی می‌گوید این نرخ کندتر از روند افزایش هزینه‌های نظامی چین طی سه دهه گذشته است. ناظران از نزدیک رقم بودجه نظامی سالیانه چین را زیر نظر دارند، چراکه نشانه سرعتی‌ست که این کشور به توان و ظرفیت‌های نظامی خود، به‌ویژه در رقابت با ایالات متحده می‌افزاید. بر پایه برآورد انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم، ایالات متحده، چین، هند، روسیه و عربستان در سال ۲۰۱۹ در صدر کشورها بر پایه هزینه‌های نظامی قرار داشتند. البته فاصله آمریکا با دیگر کشورها به مراتب بیشتر است.
برچسب ها: سنای آمریكا