به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۲۱۶۱۷۸

آمار جان‌باختگان کرونا در ایران به ۷۳۰۰ نفر رسید

آمار جان‌باختگان کرونا در ایران به ۷۳۰۰ نفر رسید
گروه جامعه: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و جانباختگان کرونا را اعلام کرد.
دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۱۳ مورد بستری و یک هزار و ۸۹۸ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسید. جهانپور اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون ۱۰۲ هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.  ۲۶۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تاکنون ۷۶۳ هزار و ۹۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

پزشک مشهدی بر اثر کرونا جان باخت

 دکتر "حمید عقیلی" یکی از پزشکان مشهدی که در عرصه مبارزه با کرونا خدمت می‌کرد، بر اثر ابتلا به این ویروس روز جمعه جان باخت.
مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرحوم دکتر عقیلی، پزشک عمومی بود که در درمانگاه ولی عصر (عج) مشهد فعالیت داشت. دکتر حمید رضا رحیمی افرود: این درمانگاه یکی از مراکز سطح اول برای درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در مشهد است. پیش از این "حسن ارباب" از کادر پزشکی بیمارستان امدادی مشهد و دکتر "سید مرتضی وجدان" مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی نیز بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.