به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۲۱۶۲۱

پیرامون انتقال آب کارون و زنجیره انسانی

گروه جامعه: يك سايت محلي اصفهان (رويش نيوز) از اقدام اهوازي ها در تشكيل زنجیره انسانی براي دفاع از كارون حمايت كرده و نوشت: بدون شك اين اولين و آخرين باري نيست كه كارون به دور خود؛ شعار «هوا را از من بگیر، کارون را نه»، «کارون را نجات مي‌دهیم»، «کارون، شاهرگ ایران زمین» را مي‌شنود.
پیرامون انتقال آب کارون و زنجیره انسانی
مگر مي‌شود فراموش كرد؛ در كنار همين كارون و در شهركي به نام دارخوين بود كه بچه هاي اصفهاني لشكر امام حسين (ع)، زنجیرة انسانی «خط شیر» تشكيل دادند و حماسه دفع تجاوز را با آغاز عمليات‌ «فرمانده‌ كل‌ قوا- خميني‌ روح‌ خدا»؛ در محور آبادان – دارخوئین آفريدند و زمينه‌ ساز شكست‌ حصر آبادان‌ شدند.

كارون و دارخوين تنها خط آغاز دفاع مقدس، ايستگاه و استراحتگاه قبل و بعد از هر عمليات رزمندگان اصفهاني لشكر امام حسين (ع) نبود؛ بلكه زخم‌خوردة هواپيماهاي ارتش بعثي و قتلگاه پاكان شهر ما نيز شد. ساختمان‌هاي چوبي سوراخ سوراخ شده و پر از جاي تركش بهترين گواه بر آبياري زمين اين شهرك به خون عزيزان ماست.

كارون و شهرك دارخوين يكي از دردناك‌ترين صحنه‌هاي جنگ را به خود ديده است. كارون و دارخوين به ياد مي‌آورد، آن روزي را كه پدر و مادران بچه‌هاي رزمنده به ديدار فرزندشان آمده بودند و در آغوش فرزندان خود زير بمباران هواپيماهاي عراقي به معراج رفتند و كربلايي ديگر برپا كردند. و اين چنين كارون پرخروش مايه مباهات و افتخار هميشگي اصفهاني‌ها شد. آنان «کارون، شاهرگ ایران زمین» را با خون خود بر صفحات تاريخ ایران زمین نوشتند و «هوا را از من بگیر، کارون را نه» را با بذل جان خويش و «کارون را نجات مي‌دهیم» را در عمل به نمايش گذاشتند!

پس برادر اهوازي من! مطمئن باش همچنان «کارون، شاهرگ ایران زمین» است و زنجیرة انسانی ما ايرانيان در حفظ آب و خاك وطن، ساليان درازي است از خط شير دارخوين تا پل سفید اهواز كه نه؛ بلكه در سراسر ايران امتداد دارد و «هوا را از من بگیر، کارون را نه»؛ نه تنها در شعار، بلكه در عمل همه ما ايرانيان متجلي بوده و هست. به ياري خدا يك بار ديگر؛ دست در دست هم مي‌دهیم و بدون شك همه سرزمين هاي تشنه ايران و حتي «کارون را نجات مي‌دهیم«.

مردم شريف و مظلوم خوزستان بادي بدانند كه همه جاي ايران سراي همه ايرانيان است و با قطره قطره خونمان حافظ مال و جان و ناموس و آب و خاك خوزستان عزيز، اين سرزمين مرزي و غمديده خواهيم بود

۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۶:۳۱
رزمندگان اسلام در تمام هشت سال دفاع مقدس نه برای مردم خوزستان و کارون و ... . بلکه برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را نثار کردن.
بهتر نیست بجای منت گذاشتن بر مردم خوزستان ، خوزستانی که دین خود را به اسلام ادا کرد و هنوز با رنج های هشت سال دفاع مقدس و محرومیت و جفاهای که به این خطه شهیدپرور صورت می گیرد ، طرح های عمرانی کشور کارشناسی انجام شود تا مثلا : فولاد ، ذوب آهن ، پتروشیمی و .. که نیازمند آب بری زیاد هستند در مناطق پرآب کشور احداث شوند تا انتقال کارخانه فولاد از جنوب کشور به اصفهان صورت نگیرد و یا محصولات کشاورزی که نیاز به آب فراوان دارند در مناطق حاصلخیز انجام شود و ...
تا شما مجبور به مستمسک شدن به شهیدان گرانقدر ایران اسلامی نشوید (171069)
خواجویی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۷:۵۵
منظورش اینه که خوزستان را لشکر14امام حسین نجات داد (171145)
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۲۳:۰۶
باید آب کارون منتقل بشه به دریاچه ارومیه (171475)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۸:۰۷
هموطنان عزیزاصفهانی متآسفانه مسوولان استان شما با پافشاری بر منافع منطقه ای و نادیده گرفتن حقوق دیرینه مردمان چهارمحال و خوزستان در بهره مندی از رودخانه تاریخی کارون -که در مسیر طبیعی خود به سمت خوزستان جاریست- بذر کینه میکارند و به وحدت ملی ما خدشه وارد میکنند. بر ما مردم خوزستان روشن است که طرح انتقال اب بهشت اباد بر خلاف ادعاهای عامیان سرسختش برای توسعه کشاورزی و صنعت بکار گرفته خواهد شد و نه مصارف شرب مردمان اصفهان، یزد کرمان، برای اثبات این ادعا و روشن شدن افکار عمومی هموطنان اصفهانی شما را به مطالعه نظرات کارشناسان بیطرف و صورتجلسات منتشره شده اتاق فکر اب اصفهان ارجاع میدهم که در این جلسات برای توسعه کشاورزی با اب منتقل شده برنامه ریزی شده است و البته سخن بسیار است... (171153)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۲۳:۴۲
سلام هموطن اما امروز اصفهان از همه جا بی آب تر و خشکتر است معشوقه به نام ما و کام دگران است همچون عید رمضان که اول شوال است (171503)
Negar
United States
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۸:۴۷
دوستان ،مشکل اینجاست که کسانی که در راس کار قرار گرفته اند به مردم اصفهان اطلاعات صحیح و کافی نمیدهند و صداقت لازم را ندارند.
میخواهند به سرزمینی اسیب برسانند تا اصفهان رودخانه اش جاری باشد.
میگویند اب را برای شرب و مصرف روزانه ی مردم میخواهیم که این دروغ محض است ...انصاف ...اب را برای مصارف کشاورزی میخواهند و...این در صورتی است که هکتارها هکتار زمین کشاورزی در خوزستان از نبود اب رنج میبرند... (171201)