به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۲۱۶۲۱۶

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۵ میلیون و ۲۷۹ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۳۸ هزار نفر ثبت شد.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
سخنگوی وزارت بهداشت ایران از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور به ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر خبر داد. کیانوش جهانپور در این باره اظهار کرد: از اول تا ۲ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۳۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر رسید.
وی گفت: از بین مبتلایان جدید، ۴۱۳ مورد بستری و ۱۸۸۹ مورد با علایم خفیف و سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان این‌که مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷۳۰۰ نفر رسید گفت: تاکنون ۱۰۲ هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. ۲۶۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته وی، در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.این مسئول افزود: تاکنون ۷۶۳ هزار و ۹۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و بیش از ۸۲ درصد موارد رهگیری به صورت سرپایی انجام شده است.ویروس کرونا پس از نخستین ظهور در شهر ووهانِ چین، از اواخر سال گذشته میلادی تاکنون همچنان کشورهای مختلف جهان را در می‌نوردد و کشته می‌گیرد.در مجموع بر اساس آمار رسمی ارائه شده،‌ ویروس کرونا تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر را در ۱۹۶ کشور و نقطه از جهان آلوده کرده و جان دست کم ۳۳۰ هزار نفر را گرفته است.

ثبت بیش از ۹ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان
به گزارش یورونیوز، وزارت صحت عامه افغانستان روز جمعه با انتشار گزارشی در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور از شناسایی ۵۴۲ مورد تازه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ طی بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد که با احتساب آمار جدید شمار کل مبتلایان از مرز ۹ هزار نفر عبور کرده است.بر اساس این گزارش ۱۲ بیمار جدید کووید ۱۹ طی دوره زمانی یاد شده در افغانستان جان باخته‌اند و به این ترتیب شمار کل قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۲۰۵ نفر افزایش یافته است.

پیروزی بر کرونا در چین و وضعیت بحرانی در برزیل
به گزارش یورونیوز، پکن روز جمعه به صورت رسمی اعلام کرد که موفق شده در مهار و ریشه‌کنی بیماری ناشی از انتشار ویروس کرونا به موفقیتی بزرگ دست یابد.لی که چیانگ،‌ نخست‌وزیر جمهوری خلق چین که در نشست عمومی پارلمان کشورش سخن می‌گفت،‌ با اعلام این مطلب تصریح کرد: «ما پیروزی راهبردی بزرگی در راه مهار بیماری کووید ۱۹ به دست آورده‌ایم.»چین که خاستگاه اصلی بحران کنونی سلامت در جهان تلقی می‌شود در حالی پیروزی بر کرونا را جشن می‌گیرد که این ویروس هم اکنون کشورهای آمریکای جنوبی به‌ویژه برزیل را برای ماجراجویی جدید انتخاب کرده است.در برزیل طی بیست و چهار ساعت گذشته با ۱۱۸۸ مورد مرگ تازه ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ رکورد جدیدی از این حیث به ثبت رسید تا شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کند.