به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۲۱۶۲۴۰

سلاح لیزری که هواپیما را در آسمان منهدم می‌کند

گروه بین‌الملل: ارتش آمریکا اعلام کرد که یک سلاح جدید لیزری را برای مقابله با هواپیماها و اشیاء مزاحم پرنده با موفقیت آزمایش کرده است.
عکس تزئینی است   -   کپی رایت  wikimedia
عکس تزئینی است - کپی رایت wikimedia
فرماندهی ناوگان دریایی ایالات متحده در اقیانوس آرام با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب یادآور شد که آزمایش یک سلاح لیزری جدید که با برخورداری از قدرت تابش بالا قادر است اشیاء پروازی را درآسمان هدف قرار دهد با موفقیت انجام شده است. در بیانیه فرماندهی ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام بدون اشاره به مکان دقیق انجام آزمایش یاد شده زمان انجام آن شانزدهم ماه مه اعلام شده است. تصاویری که از سوی نیروی دریایی ارتش آمریکا منتشر شده نخستین آزمایش این سلاح لیزری را بر روی عرشه رزم‌ناو «یو اس اس پورلتند» نشان می‌دهد که یک هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار داده است.

شبکه خبری سی ان ان با انتشار گزارشی در این خصوص یادآور شد که قدرت عملیاتی دقیق سلاح لیزری یاد شده توسط فرماندهی نیروی دریایی آمریکا فاش نشده اما بر اساس تخمینی که پیش‌تر از سوی موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی ارائه شده بود، به نظر می‌رسد که توان آن ۱۵۰ کیلووات باشد. کری سندرز،‌ فرمانده رزمناو پورلتند می‌گوید که با انجام آزمایش‌های پیشرفته و بکار گیری این سلاح در برابر پهپادها و یا قایق‌های کوچک اطلاعات ارزشمندی در خصوص قابلیت‌های سیستم نشانگر لیزری بدست خواهیم آورد و با این ظرفیت تازه تعریف تازه‌ای از جنگ دریایی ارائه خواهیم کرد. نیروی دریایی می گوید سلاح‌های لیزری که از آنها به عنوان «جنگ‌افزار انرژی هدایت‌شده» نام می‌برند قابلیت دفاعی بسیار بالایی را در برابر هواپیماهای بدون سرنشین یا قایق های کوچک مسلح ایجاد می‌کنند. شبکه خبری سی ان ان سال ۲۰۱۷ میلادی نیز از انجام آزمایش یک سلاح لیزری با قدرت ۳۰ کیلووات در خلیج فارس خبر داده بود.
 

 

 
برچسب ها: سلاح لیزری