به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۲۱۶۲۴۶

جزییات نرخ تورم استان‌های کشور در اردیبهشت ٩۹

جزییات نرخ تورم استان‌های کشور در اردیبهشت ٩۹
گروه اقتصادی:  براساس اعلام مرکز امار؛ استان‌های هرمزگان و آذربایجان غربی به ترتیب با ٣٠.۵ و ١٣.٧ درصد بیشترین و کمترین نرخ تورم را در اردیبهشت امسال داشتند.
مرکز آمار امروز (شنبه) جزییات نرخ تورم در استان‌های مختلف را منتشر کرد. براساس این گزارش از میان ٣١ استان کشور ١۶ استان دارای نرخ تورم کمتر ازکل کشور را دارند.  
نرخ تورم خانوار کل کشور
در اردیبهشت ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور بر مبنای سال ٩۵، به ٢١٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٥ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه (اردیبهشت) بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان بوشهر با ٤.٧ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ٠.٦ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢١.٠ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٠.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی  (١٣.٧ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٩.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٣٥.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ های آذربایجان غربی و فارس (٢٦.٥ درصد) است.
نرخ تورم خانوارهای شهری
در اردیبهشت ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٠٨.٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٦ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان بوشهر با ٤.٦ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ٠.٣ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٢١.٣ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٢٩.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (١٣.٤ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد  ٢٩.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام  (٣٥.٤ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان  فارس (٢٥.٣ درصد) است.
برچسب ها: نرخ تورم