به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۲۱۶۳۰

وزیر صنعت:کالاهای اساسی تامین است

گروه اقتصادي: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام تلاش ما این است که کالاهای اساسی ومایحتاج مردم تامین شود.
وزیر صنعت:کالاهای اساسی تامین است
محمد رضا نعمت زاده، درمراسم معارفه مدیرعامل و اعضای جدید هیات مدیره شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران افزود : شرکت بازرگانی دولتی ایران برابر قانون تأسیس شده تا برای رفع نیازهای اساسی مردم به ویژه در شرایط خاص و در مواقعی که بخش خصوصی و تولیدکنندگان داخلی نتوانند این وظایف را انجام دهند وارد عمل می‌شوند. وی گفت: واردات کالاهای اساسی بر عهده این شرکت است که البته باید تلاش کنیم از توان داخل بیشترین بهره را برای تامین کالا ببریم.نعمت​زاده گفت: می‌بایست در ارتقاء کیفیت گندم، آرد و نان بیشتر فعالیت شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افزایش تولید داخلی از جمله گندم با مکانیزه کردن عملیات کشاورزی و آبیاری تحت فشار و بکارگیری سایر تکنولوژی‌های مربوطه روز دنیا میسر است.


نعمت‌زاده در ادامه تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی و به حداقل رساندن واردات می‌بایست دغدغه اساسی شرکت بازرگانی دولتی ایران باشد. وی با تاکید بر تعامل با بخش خصوصی تصریح کرد : با پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان سعی می‌شود در سال جاری به میزان پنج میلیون تن گندم خرید داخلی داشته باشیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تأکید لزوم همکاری با وزارت جهاد کشاورزی افزود: می‌بایست در تولید سایر محصولات کشاورزی نیز با در نظر گرفتن بعد اقتصادی آن به خودکفایی برسیم و تدبیری را اتخاذ کنیم تا با منابع محدود آب کشور، در تولید محصولات کشاورزی تنوع ایجاد کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت بازرگانی دولتی ایران خواست در تمامی فعالیت‌های خود بخش خصوصی را در تصمیم‌‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مشارکت دهد.

در ادامه این جلسه، عباس قبادی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران نیز گفت: وظیفه ذاتی این شرکت خرید گندم داخلی و فروش آن به کارخانجات آرد و نظارت بر نحوه پخت نان است. وی در ادامه افزود: در تمامی این عملیات این شرکت سعی کرده است تا از بخش غیردولتی کمکهای لازم را بگیرد. به گفته قبادی در بخش واردات گندم، روغن، شکر، برنج و سایر نهاده‌ها بالغ بر 20 میلیارد یورو توسط این شرکت مدیریت شده که از این میان 15 میلیارد یورو توسط شرکت بازرگانی دولتی و شرکت پشتیبانی امور دام انجام شده است. وی با بیان اینکه ضرورت اصلاح قیمت گندم و نان موضوع جدی است، افزود: قیمت نان تحویلی به مردم درسه سال گذشته تغییر نکرده ولی ما در هر شرایطی در پرداخت پول کشاورزان کوتاهی ننموده ، بطوری که سال گذشته بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان پول کشاورزان را پرداخت نموده‌ایم. قبادی در ادامه گفت: برون‌سپاری فعالیت‌ها، چاپک‌سازی شرکت‌های اقماری و توسعه نان صنعتی از برنامه‌های آتی این شرکت خواهد بود.

بنا براین گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت در احکامی آقایان قدرت حیدری، کامبیز معتمدوزیری، فرهاددلق پوش و علی قنبری را به عنوان اعضای جدید موظف هیات مدیره منصوب وعباس قبادی یه عنوان مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ابقا شد.