به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۲۱۶۳۱۵

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: بیماری کووید۱۹ تا کنون جان بیش از ۳۴۶ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته و بیش از ۵ میلیون و ۴۸۱ هزار نفر را مبتلا کرده است و در کشورهای آمریکای جنوبی به خصوص برزیل،‌ پرو و شیلی در حال پیش‌روی است.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۱۸۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. کیانوش جهانپور گفت: از سوم تا چهارم ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۳۶۴ مورد بستری و ۱۸۱۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.وی افزود: روند بیماریابی در کشور تقویت شده و موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان، امروز ۸۳ درصد از بیماران جدید را تشکیل می‌دهند. البته چندین هفته است که موارد جدید سرپایی بیش از ۸۰ درصد موارد جدید را شامل می‌شوند.این مسئول در ادامه گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر رسید و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷۴۱۷ نفر رسید.جهانپور اظهار کرد: تاکنون ۱۰۵ هزار و ۸۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و ۲۶۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تاکنون ۸۰۰ هزار و ۵۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وی با بیان این‌که وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است، تصریح کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان موارد فوتی صفر و در ۸ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

به گزارش یورونیوز، آمار تایید شده مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۵ میلیون و ۴۸۱ هزار نفر و شمار قربانیان کووید۱۹ به بیش از ۳۴۶ هزار نفر رسید. ایالات متحده آمریکا با بیش از یک میلیون و ۶۶۷ هزار مبتلا و بیش از ۹۸ هزار قربانی در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد.برزیل نیز با پشت سر گذاشتن کشورهای اروپایی که زمانی کانون این بحران بودند، اکنون با بیش از ۳۴۹ هزار مبتلا و بیش از ۲۲ هزار قربانی در جایگاه دوم جدول است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۲ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.کشورهای قدرتمند قاره اروپا یعنی روسیه، اسپانیا، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان به ترتیب جایگاه‌های سوم تا هشتم این جدول را به خود اختصاص داده‌اند و تحت فشار مردم مجبور به کاهش مقررات قرنطینه شدند، اما هر روز نیز شاهد ابتلا و مرگ شمار قابل توجهی از شهروندانشان هستند.

 کرونا در افغانستان
آمار تایید شده مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به دست‌کم ۱۰ هزار و ۵۸۲ نفر و شمار قربانیان به ۲۱۸ نفر رسیده است. بنا بر اعلام وزارت صحت‌عامه تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۴ نفر دیگر به جمع بیماران کووید۱۹ اضافه شده‌اند.این وزارتخانه هشدار داده است که شمار مبتلایان به کووید۱۹ در این کشور همچنان سیر صعودی دارد و در ۳ روز گذشته به‌طور پیوسته شمار مبتلایان جدید بالای ۵۰۰ نفر بوده است.بیشترین آمار مبتلایان متعلق به ولایت کابل است؛ در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش کرونای ۳۲۴ نفر دیگر در این ولایت مثبت بوده است. پس از آن نیز ولایت هرات با ثبت آمار ۱۰۰ بیمار جدید طی شبانه‌روز گذشته قرار دارد.

ثبت ۷۵۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در مصر
وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که طی بیست و چهار ساعت گذشته ۷۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تسنیم به نقل از رسانه‌های مصری نوشت: وزارت بهداشت مصر از ثبت ۷۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.وزارت بهداشت مصر همچنین از ثبت ۲۹ مورد جدید فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. تاکنون ۱۶۵۱۳ نفر در مصر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۶۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.