به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۱۶۳۶۶

حمله ترامپ به بایدن، دموکرات‌ها و فیك‌نیوزها

حمله ترامپ به بایدن، دموکرات‌ها و فیك‌نیوزها
گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد سه‌شنبه در پیامی توییتری نوشت: وقتی من اواخر ژانویه ورود مردم از چین به آمریکا را ممنوع کردم، جو بایدن خواب‌آلود (و نمایندگانش) عصبانی شدند. او مرا "بیگانه‌هراس" خطاب کرد و وقتی ۴۴ هزار نفر را از چین به آمریکا آوردیم همانقدر عصبی شد تا اینکه به او گفتند آن‌ها شهروندان آمریکا بودند که به وطن بازگشتند. او بعدا عذرخواهی کرد.
ترامپ در پیام دیگری نوشت: در پنجاه سال گذشته هیچ کس به اندازه جو بایدن خواب‌آلود در قبال چین ضعیف نبوده است. او پشت فرمان خوابش برده بود. او هر چیزی که آن‌ها (چینی‌ها) می‌خواستند به آن‌ها داد، از جمله توافق‌های تجاری افتضاح. من در حال پس گرفتن همه آن‌ها هستم.
«دونالد ترامپ»، همچنین امروز دوشنبه به انتقاد رسانه‌های دموكراتدرباره اینکه در بحبوحه بحران کرونا در حال انجام بازی گلف بوده پاسخ داد و در توئیتر نوشت: «درباره این واقعیت که من آخر هفته برای بیرون رفتن و شاید برای انجام قدری ورزش گلف بازی کردم داستان‌هایی مطرح شده است. رسانه‌های جعلی و کاملاً فاسد طوری وانمود می‌کنند که انگار این کار گناهی نابخشودنی بوده است- می‌دانستم که این اتفاق می‌افتد. چیزی که انها نمی‌گویند این است که این اولین بازی گلف من ظرف ۳ ماه گذشته بود و اگر سه سال هم منتظر می‌ماندم آنها به رسم معمول مقاله‌های انتقادی خودشان را می‌نوشتند. آنها از شدت نفرت و دروغگویی مریض شده‌اند. حقیقتاً دیوانه‌اند.»

جو بایدن، سرانجام پس از ۲ ماه رویت شد

 جو بایدن، نامزد بالقوه دموکرات‌های آمریکا در انتخابات نوامبر که بیش از دو ماه در هیچ مراسمی دیده نشده بود، عاقبت در مراسم «روز یادبود» که در نزدیکی منزلش برگزار می‌شد، حاضر شده و حلقه گلی به کشته‌شدگان ارتش کشورش تقدیم کرد. به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نامزد بالقوه دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، از زمان لغو ناگهانی گردهمایی انتخاباتی دهم مارس خود در کلیولند که به علت شیوع کرونا بود، بیشتر کمپین انتخاباتی‌اش را از منزلش در «ویلمینگتون» ایالت دلاور مدیریت کرده است. بایدن بدون اعلام قبلی در مراسم روز دوشنبه به همراه همسرش ظاهر شد و هر دو ماسک به صورت داشتند. بر خلاف او، دونالد ترامپ و همسرش که در مراسم‌های مشابهی در قبرستان «آرلینگتون» ایالت ویرجینیا و «قلعه مک‌هنری» در «بالتیمور» ایالت مریلند حضور داشتند، با وجود توصیه مقام‌های درمانی، از پوشیدن ماسک امتناع کردند. جو بایدن بعد از ادای احترام به کسانی که جان خود را در نیروی ارتش ایالات متحده آمریکا از دست داده‌اند، گفت: «هرگز جانفشانی‌هایی که این مردان و زنان داشتند، فراموش نکنید. هرگز، فراموش نکنید. از حضور در اینجا مفتخرم.»

حضور کم‌رنگ بایدن در دوران پاندمی کرونا بسیار محسوس بوده است و اقدام روز دوشنبه او می‌تواند نقطه عطفی در کارزار ریاست جمهوری او باشد که به شدت تحت تاثیر این پاندمی است. در حالی که امکان برگزاری مراسم‌های سنتی نظیر گردهمایی‌های انتخاباتی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، حضور بایدن نشان می‌دهد که او قصد ندارد تمام پنج ماهی که تا انتخابات زمان باقی مانده است، در منزل سر کند.