به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۲۱۶۳۷۸
عضو شورای بخش غیزانیه:

مردم غیزانیه برای شنیدن‌ صدایشان تجمع‌ کردند، برچسب‌ ناجور نزنید

غیزانیه 20 بیمار کرونایی دارد بدون داشتن حتی یک درمانگاه
مردم غیزانیه برای شنیدن‌ صدایشان تجمع‌ کردند، برچسب‌ ناجور نزنید
گروه جامعه: نایب رئیس شورای شهرستان اهواز و عضو شورای بخش غیزانیه در استان خوزستان با بیان اینکه مردم غیزانیه اگر تجمعی داشته‌اند برای احقاق حق‌شان بوده، گفت: بخاطر بی‌کفایتی برخی از مسئولان استان به مردم منطقه برچسب‌های ناجور نزنید.
محمد باوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: آب بخش غیزانیه از 3 منبع تامین می‌شود که یکی از این منابع از چاه‌های رامهرمز است که رسانه‌ها اصلا به این موضوع اشاره نمی‌کنند. شرکت آبفای این شهرستان در این زمینه با ما همکاری ندارد و بیشتر آب چاه‌ها آب روستاهای خودشان را تامین می کند در صورتی که اگر فشار این آب زیاد شود به بخش غیزانیه نیز می‌رسد. وی افزود: منابع بعدی آبرسانی به بخش غیزانیه از رودخانه کارون و شیبان است که در سال 82 یک خطی برای آبرسانی به این بخش از این رودخانه احداث شد که متاسفانه از لوله‌های فرسوده برای این آبرسانی استفاده شده و به همین دلیل در طول مسیر این لوله ها دچار ترکیدگی شده و انتقال آب با مشکل مواجه است.
با وعده‌های بی سرانجام مشکل آب 80 روستا برطرف نمی‌شود
عضو شورای بخش غیزانیه ادامه داد: از سال 90 تاکنون متاسفانه مسئولان آبفای روستایی همیشه برای حل مشکل آب این بخش قول 3 ماهه به مردم داده‌اند که تاکنون هیچ اقدامی شکل نگرفته است. با وجودی که 600 چاه و 6 کارخانه تصفیه نفت در این بخش موجود است و روزانه بیش از 600 هزار بشکه نفت استخراج می شود، پتروشیمی و گاز شیرین کن وجود دارد ولی متاسفانه اهالی غیزانیه در محرومیت کامل به سر می برند.
 
غیزانیه (2)
باوی گفت:  با ساختن 2 مدرسه مشکلات مردم برطرف نمی‌شود. مردم غیزانیه محروم نیستند بلکه مظلومند و خود مسئولان این را خوب می‌دانند که مردم این منطقه چقدر مظلوم واقع شده‌اند. وی اضافه کرد: بیشتر روستاهای زرگان در حالی که در کنار چاه‌های نفت زندگی می‌کنند به شبکه های آب وصل نیستند. هرچند استاندار خوزستان قول دادند که ظرف 2 هفته آینده مشکل آب بخش غیزانیه برطرف خواهد شد ولی ایشان سال هاست که وعده می‌دهند.  با قول که مشکل آب 80 روستا برطرف نمی شود تازه اگر فاز اول آن افتتاح شود شاید مشکل 20 الی 30 روستا برطرف شود. البته در گذشته تعداد این روستاها بیشتر بود و ساکنان 12  روستا به دلیل مشکلات زیادی از جمله آب، آموزش و بیکاری،  به حاشیه شهرستان اهواز مهاجرت کردند و روستاهایشان خالی از سکنه شد.
20 بیمار کرونایی در تنش بی آبی روستای غیزانیه
عضو شورای بخش غیزانیه تصریح کرد: با این تنش بی‌آبی20 بیمار کرونایی هم در منطقه وجود دارد آن‌هم با توجه به توصیه‌های بهداشتی که مدام از مردم می‌خواهند که دست‌هایشان را بشویند؛ مردم آب برای خوردن ندارند چه برسد به اینکه برای مصارف بهداشتی استفاده کنند.
غیزانیه (3)
باوی در ادامه به تجمع مردم بخش غیزانیه در جاده اصلی اشاره کرد و ادامه داد: مردم هرچند که اقدامی مناسبی انجام ندادند ولی چاره ای نداشتند و می‌خواستند به این شکل صدای شان شنیده شود و فقط برای احقاق حق‌شان تجمع کردند. نیروی  انتظامی به عنوان برقرار کنندگان نظم در جامعه می توانستند از روش‌های بهتری برای آرام کردن مردم استفاده کنند.
مردم به ما هم  اعتماد ندارند
نایب رئیس شورای شهرستان اهواز ادامه داد: ما دیگر به عنوان یک شورایی هیچ اعتباری پیش مردم نداریم. شورایی‌ها براساس وعده‌های مسئولان به مردم قول می‌دهند که مشکلات شان برطرف خواهد شد و وقتی اقدامی شکل نمی گیرد مردم به شورایی‌ها هم بی اعتماد می‌شوند.
غیزانیه (4)
عضو شورای بخش غیزانیه بیان کرد: با توجه به بزرگترین شرکت‌های نفت در منطقه متاسفانه یشتر جوانان ما بیکارند و استخدام‌ها در بخش نفت برای افراد غیر بومی است.
بسیاری از جاده ها هنوز خاکی هستند
وی تصریح کرد: مشکل دیگر اهالی بخش غیزانیه جاده‌های روستایی است که برخی کلنگ زنی شدند و بعضی نیز 50 درصد پیشرفت کاری داشته‌اند که پیمانکار پروژه را نیمه کاره رها کرده است. روستاهایی داریم که هنوز خاکی هستند و مردم روستایی که آزاد راه از بین روستاهایشان می گذرد باید به عوارضی‌ها پول پرداخت کنند. از آن گذشته برای احداث همین آزاد راه‌ها هم  زمین‌های مردم را با کمترین پول خریداری کردند. باوی گفت: این منطقه حتی یک درمانگاه ندارد و شرکت نفت حتی حاضر نیست یک درمانگاه برای اهالی بسازد و به مردم محلی اجازه استفاده از درمانگاه این شرکت را نمی‌دهند. مردم منطقه حق دارند که از درمانگاه شرکت نفت استفاده کنند چرا که خیلی محرومند و درآمدی ندارند و از مسئولان شرکت نفت عاجزانه برای مردم کارگر این منطقه تقاضای یک درمانگاه داریم. وی اظهار داشت: غیزانیه بزرگترین بخش در استان خوزستان است و به جرات می گویم 30 درصد نفت ایران در این منطقه تامین می شود و آخرین حرف ما اهالی این منطقه این است نفت را ببرید و در عوض به ما آب بدهید.
غیزانیه (5)
باوی اضافه کرد: از نظر آموزشی هم 80 درصد معلمانی که به منطقه می‌فرستند حق التدریس هستند در منطقه‌ای که گرمایش بالای 50 درجه است و شرایط تحصیل بیشتر از پایه ششم مهیا نیست نباید یک کلاس با  6 پایه در 2 ساعت آموزش ببینند. در مجموع باید بگویم که مردم در اینجا خواستار عدالت هستند. متاسفانه انتصابات براساس قوم گرایی است نه شایسته سالاری و برخی از افرادی که منصوب می‌شوند هیچ تجربه و تخصصی ندارند.
گفت‌وگو: مریم بازوند

بی نام
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۲۰:۴۹
ظریف گفت: البته مردم ایران خودشان این سبک زندگی را انتخاب کرده اند . (367369)