به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۲۱۶۴۰۴

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۵ میلیون و ۶۴۸ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۵۰ هزار نفر ثبت شد.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
 سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۱۷۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. کیانوش جهانپور گفت: از پنجم تا ششم خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یکهزار و ۷۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. به گفته وی، از بین مبتلایان جدید، ۳۵۲ مورد بستری و یکهزار و ۴۳۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر رسید. جهانپور همچنین گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۵۰۸ نفر رسید. وی ادامه داد: تا کنون ۱۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: ۲۵۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. به گفته وی، تا کنون ۸۳۷ هزار و ۹۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. این مسئول بر لزوم رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی و همچنین فاصله‌گذاری و لزوم استفاده از ماسک به‌ویژه در اماکن شلوغ تاکید کرد. جهانپور با اشاره به کاهش تدریجی موارد بیماری در استان خوزستان نیز گفت: اما استان خوزستان کماکان به عنوان استان قرمز به شمار می‌رود.

مشهد از نظر شیوع کرونا دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفته است
مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مشهد نیز به خبرگزاری تسنیم گفت: بر اساس معیارهای جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مشهد از نظر شیوع کرونا دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفته است. حمیدرضا رحیمی گفت: این در حالی است که مشهد به وضعیت سفید در حال نزدیک‌شدن بود اما از روز گذشته مجددا در وضعیت قرمز است. وی افزود: بر اساس تعریف وزارت بهداشت معیار اصلی تعداد بستری‌شدگان روزانه بود اما در حال حاضر تعریف وضعیت سفید و زرد و قرمز در کلانشهرها تغییر کرده و مشهد مطابق این تعریف جدید دارای وضعیت قرمز است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت :‌ تنها در میانه موج اول شیوع ویروس کرونا هستیم
به گزارش یورونیوز، دکتر مایک رایان، مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت، سه‌شنبه اعلام کرد که جهان همچنان در «میانه موج اول شیوع ویروس کرونا» قرار دارد. به گفته این مدیر سازمان جهانی بهداشت در برخی مناطق جهان از جمله آمریکای جنوبی و در جنوب آسیا ویروس کرونا در اوج شیوع خود قرار دارد.هند برای هفتمین روز متوالی شاهد جهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا بود. آمار مبتلایان ثبت شده به این ویروس از مرز ۱۴۵ هزار نفر گذشت و تاکنون بیماری کووید-۱۹ جان بیش از ۴۱۰۰ در این کشور را گرفته است. اما هشدار مدیر اجرایی سازمان بهداشت جهانی بیش از همه در ارتباط با گستردگی شیوع ویروس کرونا در برزیل بود. آمار مبتلایان در این کشور افزایش چشمگیری در دو هفته گذشته داشته است. بیش از ۳۷۵ هزار نفر مبتلا به بیماری کووید۱۹ ثبت شده است و برزیل پس از آمریکا دومین مورد مبتلایان به ویروس کرونا را دارد. آمار کشته‌شدگان در این کشور از مرز ۲۳۰۰۰ نفر در روز سه‌شنبه عبورکرد.

مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت به مقامات برزیل از جمله ژاییر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور هشدار داد تا به سرعت محدودیت‌های قرنطینه را رفع نکنند. آقای بولسونارو یکی از معدود رهبران جهان است که از همان اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در جهان قدرت مرگبار و تبعات غیرقابل پیش‌بینی آن را جدی نگرفت. در حالی که شهرداران برخی از شهرهای بزرگ برزیل بدون توجه به سهل‌انگاری‌های دولت، قرنطینه‌های سخت را به اجرا گذاشته‌اند اما رهبر راستگرای افراطی برزیل همچنان بر طبل خود می‌کوبد.مایک رایان در سخنان خود تاکید کرد که میزان بالای مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر نشان می‌دهد که همچنان دولت باید فروشگاه‌های غیرضروری را بسته نگاه دارد و اجازه تردد و گردهمایی به شهروندان را ندهد.