به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۲۱۶۴۱۱
کشف ​​​​​​​کبری خزعلی: عامل قتل رومینا اشرفی، پدرش نیست!

رائفی‌پور: دختر ۹ساله، کودک‌همسر نیست!

رائفی‌پور: دختر ۹ساله، کودک‌همسر نیست!
گروه سیاسی: علی اکبر رائفی‌پور؛ سخنران طیفی خاص از اصولگراها، در یادداشتی به انتقادات روزنامه فرهیختگان درباره مواضع او پاسخ داده است کهدر بخشی از جوابیه او آمده است: 
 نکته عجیب همراهی تمام قد فرهیختگان با جریان لیبرال و ضدانقلاب (نظیر موسسه بهایی توانا به مدیریت مریم معمارصادقی) است که تحت پوشش «روانشناسی» و «حقوق» و «جامعه‌شناسی» به ستیز با شرع مقدس رفته‌اند.
مسئله سن ازدواج در دختران از مسلمات فقهی شیعه است و دختری که به سن 9 سال رسیده، به اختیار خود و با اذن پدر می‌تواند ازدواج کند. این قاعده فقهی تا تصویب قانون مدنی در 1313 در میان فرهنگ ایرانی جاری بود تا اینکه در این سال پیرو لیبرالیزاسیون رضاخانی، سن ازدواج دختران 15 سال تعیین شد و سپس در سال 1353 به 18 سال افزایش یافت. پس از پیروزی انقلاب با توجه به لزوم شرعی سازی قوانین این سن به همان 9 سال قمری که شرع مقدس مقرر کرده بود تغییر کرد و به تایید شورای نگهبان رسید. تا اینکه در سال 1381 در دوره اصلاحات لیبرالی، سن ازدواج دختران به 13سال افزایش یافت. لکن با توجه به اینکه این امر خلاف شرع مقدس بود و شورای نگهبان ایراد گرفت، قانون بشرح زیر نگارش شد تا ایراد شرعی شورای نگهبان مرتفع شود: «عقد نکاح دختر قبل از رسیدن به سن ۱۳ سال تمام شمسی و پسر قبل از رسیدن به ۱۵ سال تمام شمسی منوط است به اذن ولیّ، به شرط رعایت مصلحت و با تشخیص دادگاه صالح».
در این بین نقش رسانه ها برای تحمیل مقررات و ارزش‌های تحمیلی غرب بر مقررات شرعی کاملاً مشهود است. رسانه‌های غربزده و پادوهای لیبرالیسم در ایران برای موجه جلوه دادن این ارزش‌ها تلاش کرده‌اند از ابزارهای مختلفی استفاده کنند از جمله اینکه به افراد زیر 18سال عبارت کودک را اطلاق کنند تا همراهی اجتماعی بدست آورند. درحالی که طبق مقررات ایران (از جمله قانون مجازات اسلامی 1392 و قانون اخیرالتصویب حمایت از کودکان و نوجوانان)، کودک فردی است که به سن نه سال قمری نرسیده و به بالاتر از آن «نوجوان» اطلاق میشود.
مشکل از بنده نیست. مشکل از شماست که وقتی می‌خواهید فردی را نقد کنید، به جای انتخاب یک جمله یا پاراگراف از یک سخنرانی و دستاویز قرار دادن آن برای تخریب فرد، باید تمام وجوه سخنان آن فرد را شنیده و سپس درباره بحث او اظهار نظر بفرمایید.

کبری خزعلی، عامل قتل رومینا اشرفی را پدرش ندانست!
از سوی دیگر، کبری خزعلی فعال سیاسی اصولگرا در اظهار نظری عجیب عامل قتل رومینا اشرفی را پدرش ندانست! این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت خون رومینا اشرفی بر گردن مسئولانی است که فضای مجازی را رها کرده اند و در حساب توییتری خود نوشت: «خون رومینا اشرفی ها بر گردن مسئولانی است که با آموزش های نامناسب (۲۰۳۰) و رها کردن فضای مجازی باعث شده اند نوجوانان به بلوغ جنسی زودرس برسند! و اگر جوان بخواهد از راه درست ازدواج کند به او برچسب کودک همسری می‌زنند، و جامعه را بر علیه آن می‌کنند تا جایی که پدر قاتل فرزند خود می‌شود!»
روشن نیست خزعلی، چرا هم به بلوغ‌ زودرس کودکان اعتراض دارد و هم از ازدواج‌نکردن نوجوانان کم‌سن‌‌وسال ناراضی است!

سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۱:۴۴
تو رو خدا مطالب این یارو رو نزارید بیخود بزرگش نکنید بعد از 40 سال انقلاب هنوز سعی دارند بگن حکومت دست آمریکاست!! (367385)
رضا
United States
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۱:۲۱
شما چطور با خواندن این مطلب به این نتیجه رسیدید؟ حرفی از امریکا در این نوشته نشده (367482)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۳:۰۰
سلام‌اگر‌درکی‌از‌انقلاب‌داشتی‌‌نظرت‌این‌نبود‌‌ (367504)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۳:۳۵
😂😂😂😂👍👍👍 (367599)
Omid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۹:۵۴
تو که هیچی نمی فهمی زر نزن (367647)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۱:۴۹
میخوام ببینم خود این آقا حاضره دختر ۹ ساله اش رو بده دست یه مرد بزرگسال................؟ (367386)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۴:۵۱
آدم فهمیده که دختر نه سالشو دست یه فرد بزرگسال نمیده دختر سیزده سالشو یه هفته بدون هیچ حق و حقوقی (مهریه و ارثو نفقه) بغل مرد سی و پنج ساله میده که عکس بغل کردنشو تو کل ایران پخش کنه (367418)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۵:۲۷
کجاش گفته بدین به مرد بزرگسال؟ (367426)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۱:۱۰
همیشه صحبتای رائفی پوروتقطیع میکنن لطفا بزن ویدیوی سنخرانی ایشونو راجع به همین‌موصوع وببین بعد قضاوت کن ایشون خیلیم با سواد وغیرت هستند (367479)
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۰۰:۳۶
ایشون با سوادن!!!
لطفا صحبتهای ایشون پیگیری بفرمایید. تا نتیجه گیری درستی بفرمایید. (367742)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۱:۲۷
ممنون واقعا (367586)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۷:۲۹
ظاهرا شما هم کشتن دختر رو به ازدواجش ترجیح میدین (367633)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۲۱:۵۵
بتو مربوط نیست (367656)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۱:۴۳
چرا بزرگ سال؟ (367674)
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۰۷:۵۱
چه ربطی به اختلاف سنی داره ! دختر ۹ ساله با پسر ۱۴ - ۱۵ ساله ازدواج میکنه نه جوان ۲۸ و میانسال ۵۰ ساله . (367748)
خسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۲:۰۲
حالا ایشون دختر دار شدند توی ۹ سالگی شوهرش بدهد .
شده حکایت اونایی که دم از جنگ با دشمن میزنند اما خودشون توی سنگرهای ضد بمب اتم قایم شدند (367393)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۳:۴۳
اگه تربیت فرزند اونقد خوب باشه که در ۹ سالگی به بلوغ عقلی و اجتماعی و... برسه و بتونه ی زندگی رو بچرخونه و ازون طرف یک شوهر عاقل و مهربان و... هم براش داشته باشه‌ (طبیعتا نه شوهر ۳۰-۴۰ ساله که احساساتش فروکش کرده ) چه مشکلی داره ؟
زندگی حضرت زهرا و امیرالمومنین رو ببینین ... (367539)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۶:۵۳
زر مفت نزن هر جا گیر میفتید اسم حضرت فاطمه رو میارید،.......،آخه با بچه نه ساله میخوای چه کنی ،نه بیا به من بگو میخوای چه کنی ،..........تروخدا چاپ کن (367685)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۱۲:۳۳
توی 9 سال مگه چقدر میشه آموزش دید؟چقدر تجربه جمع کرد؟؟ (367706)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۳:۳۶
واقعا! تعجب می‌کنم از این همه جهل و نادانی 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️😑😑😑😑 (367600)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۵:۵۱
همینو بگو،مسخرشو در آورده (367623)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۵:۵۳
اصلا باشه تو راست میگی و باید دختر رو ۹ سالگی شوهر داد،میخوام ببینم یه دختر ۹ ساله که هنوز یه دهه هم از عمرش نگذشته اینم توی این دوره و زمانه آیا واقعا امادگی و بلوغ فکری برای یه زندگی مشترک رو داره؟؟؟واقعا فازش چیه این؟؟؟ (367624)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۲:۱۵
خاک دو عالم بر سرت (367396)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۲:۲۰
هرکسی که بدنبال القای این مطلبه که دختران نه ساله میتونندشوهرکنندوازاین قبیل حرفها، فقط و فقط دنبال بهره گیری ازک ودکان هستند......... (367397)
حدیث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۸:۳۲
مثلا با ازدواج نه ساله ها چه بهره ای به اینا میرسه؟چه بهره ای میتونه برسه؟ (367688)
بلبل
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۲:۲۶
کدام پدر باوجدان دختر نه ساله اش را در سن پایین شوهر میدهد اگر اینکارو بکنه اون پدر نیست (367398)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۲:۴۸
دختران در سن ۹ سالگی و پسران در سن ۱۵ سالگی از لحاظ جنسی به سن بلوغ می‌رسند و می‌توانند ازدواج کنند اما از لحاظ عقلی به بلوغ لازم نرسیده‌اند
مشکل از خانواده‌هاست که برای تربیت نوجوانان و جوانان خود از لحاظ عقلی دیر وارد عمل می‌شوند و بیشتر از اینکه به فکر ازدواج نوجوانان و جوانان خود باشند به فکر درس و مشق و تحصیل آن‌ها هستند جوانان ایرانی هنگامی که به سن ۲۰ تا ۲۵ سال می‌رسند تازه خانواده‌هایشان تصمیم میگیرند آن‌ها را آماده ازدواج کنند که این غلط است (367499)
مادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۶:۵۵
خفه شو ....نمیدونم چه کیفی داره براتون نه ساله ،بخدا من زنم تو نه سالگی ما هیچی نداریم اینقدر سرش جنگ میکنی هر مذهبیون ....ترو جدت چاپ کن دلم خنک بشه (367686)
حدیث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۸:۳۶
درسته کاملا درسته.زمان های قدیم که دخترا و پسرا زود ازدواج میکردن؟واقعا به دلیل مستقل بودن و روی پای خود ایستادن راه و روش زندگی رو یاد میگرفتن
نه مثل الان که فقط پشت لپ تاپ و کامپیو تر و موبایل هستن و سی سالگی بالغ فکری میشن (367691)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۰:۵۴
استاد نگفت که شما دخترتو ۹ سالش که شد شوهر بده حضرت فاطمه زهرا در ۹ سالگی ازدواج کرد سن ازدواج دخترا از ۹ سالگس شروع میشود (367523)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۱۹
افرین دقیقا تعصب بیهوده چشمشون رو کور کرده (367583)
بلبل
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۲:۲۷
آقای رائفی دمتون گرم بابت آگاهسازی جامعه ....خدا قوت (367399)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۷:۱۴
چرا نمیمیرین ???? نه یکی بگه واااااااقعا چرا نمیمیرین ???????????? (367440)
hamed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۱۷:۰۳
اول تو بمیر (367726)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۸:۴۶
برا چی (367457)
خبرخوان
Germany
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۱:۱۱
قابل تقدیره
حالا همه روشن شدن و جامعه نجات پیدا کرد خوبه که این خبرها پیش میاد که مسایل اصلی جامعه بره به سمت فراموشی (367529)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۸:۰۶
بروبابا (367641)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۱:۳۶
😃😃 (367672)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۴:۰۰
چند انسان دیگه باید کشته بشن؟ واقعا درکی از این که یک انسان انسان است چه کودک چه دختر چه پسر بین افراد جامعه ما وجود دارد؟ چطور نمی فهمیم که جان آدمی چقدر عزیز است!؟ چطور یک پدر می تواند چنین کاری کند؟ تا کی باید افکار احمقانه و تعصبات مزخرف بر فکر و رفتار آدمها طوری مستولی شود که یک پدر بتواند دست به چنین کاری بزند؟؟ شرم بر جامعه ما! واقعا شرم بر ما! چطور قانون ما نمی تونه کاری کنه که جلوی چنین جنایاتی در روز روشن گرفته بشه؟ قاتل قاتل است! پدر یا مادر یا غریبه، قاتل قاتل است! (367409)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۲:۳۸
هم دین ما کامله هم جامعه ما به اون حد بلوغ رسیده خواهشا ازروی تعصب وبی فکری نظر ندین دراین فقره عوامل زیادی دخیل بودن ومطمئن باشید خیلی هاباید جوابگو باشن که درحال حاضر دارن نقش مدعی العموم رو بازی میکنن (367535)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۷:۴۷
بله شرم بر جامعه شما. اگر دوتا کودک ده ساله با هم نزدیکی کنن هم همین حرف را می‌زنید. آخه شما که میخوای خودت را ایرانی معرفی کنی بکن ولی مطمن باش ایرانی مثل شما حذب باد نیست. شما اسرائیلی ها را خوب آموزش دادن و فارسی بلغور میکنید. منتظر. وزی باشید که دختران نه ساله شما....
البته ما مثل شما کثیف و سگ صفت نیستیم. (367563)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۳:۴۱
هه کجای کاری هنوز یه درصدش بیرون زده😐😐😐😐🤦‍♀️🤦‍♀️ (367605)
ناشناس
United States
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۴:۰۶
خدا رو شکر با رخ دادن فتنه های مختلف ماهیت ضد دین شما بیشتر اشکار میشه ....
مشکل شما ملعونین دین اسلام هست ولاغیر....چرا برای دختری که بهش تجاوز شد و بعد کشتنش دوره افتادید که قاتلش رو قصاص نکید حالا چسبیدید که پدر باید قصاص بشه چرا چون دین اسلام گفته....دیر نیست که چهره شیطان صفت شما بر همه اشکار شه وشما منافقین رو گردن بزنیم (367410)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۰:۳۱
اصلاباحرفت هیچ کسی موافق نیست شمایه سری ادمای سواستفاده گری هستیدکا منتظریدتایکی یه کاری بکنه تاشمابه دین توهین کنید (367520)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۸:۳۹
آفرین کاملا صحیح
این حرفای درست رو کجا یاد میگیری عمو؟😐😐😐 (367693)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۲:۲۸
به نظر من تعصب و افراط آفت دین مقدس اسلام و شما اگه علاقه زیادی به گردن زدن دارید میتونید برید عربستان در کنار دشمنان اسلام گردن بزنید (367534)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۵:۳۰
گردن بزنید؟؟
خدا این ذهن های بیمار رو شفا بده واقعا.داعش اگه بدونه همچین پتانسیلهایی تو ایران هست به حکومت جهانیش خیلی امیدوارتر میشه . چه بلایی سر انسانیت این مردم اومده ک مدام دم از گردن زدن و مرگ و بلا برای دیگران میزنن. برای انسانیت تو این مملکت باید نگران بود چون تا افرادی مثل شما با این تفکرات خشن و جنون امیز وجود دارن مدام شاهد این اتفاقات خواهیم بود.امیدوارم روزی برسه (ک میرسه)متوجه این بیماری تو ذهن و روحتون بشین و بدونین ک انسان ذات خداوندی داره و جایگاهش عشق و محبته نه مرگ و سر بریدن (367547)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۷:۵۶
وشاید شما عاشقانِ گردن زدن که جز خشونت هیچ نمیدانید ، بزودی از دَم گردنتان زده شود ! (367566)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۲:۲۱
ما به این حرف هاگاری نداریم فقط یه خواهش اونم اینکه اون مرد عوضی بیشرف که روبینارو گول زدو برد وفیلمشو واسه پدرش فرستاد بیشتر از همه میدونست که با اینکار جون روبینا به خطر میافته ولی اینکارو کرد بخدا قسم اگه من قاضی این پرونده بودم یه درس حسابی به این فتنه گر عیاش عاشق نمای روباه صفت میدادم لعنت به اینا تو قرآن گفته الفتنه اشد من القتل صاحب فتنه اون مرد عوضیه وفتنه بد تر از قتل وزنا میباشد که این عوضی هم زنا وهم فتنه رک باهم انجام داده وباید یک درس حسابی بهش داد (367591)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۳:۴۲
خفه شو با ببند گاله متعصب و بوگندوتو😑😑😑😑😑😐😐😐😐😐😐 (367606)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۸:۳۶
تف به..... آدم..... ناموس (367643)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۴:۱۵
دختر یا خواهر خودت هم باشد اینجوری صحبت می کنی مردک........... (367413)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۴:۵۲
مردک خودتی دهن لجن (367419)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۲:۰۰
خفه شو احمق (367492)
خودم
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۳:۱۲
ذرررررررررررررررررررررررر (367596)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۴:۳۹
این رائفی که یه بیمار روانی بیشتر نیست (367414)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۰:۵۹
روانی تویی روانی (367524)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۲:۴۰
چه راحت تهمت روانی بودن میزنی درمورد خودت مطمئن هستی سلامت روان داری (367536)
نور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۲:۴۴
هم دین ما کامله هم جامعه ما به بلوغ فکری کافی رسیده دراین فقره خیلی افراد مقصرن ولی دارن نقش مدعی العموم رو بازی میکنن (367537)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۷:۳۳
رائفی پول میگیره به این حرفا دامن بزنه............. (367635)
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۰۰:۴۸
تو حساب بانکیشو دیدی (367744)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۲۱:۱۶
ببن دهنتتو (367654)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۴:۰۷
دقیقا (367681)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۴:۴۱
طبق استدلال آیه 6 سوره نساء، ازدواج با کودکان حرام ابدی است! وَابْتَلُوا الْيَتَامَىٰ حَتَّىٰ إِذَا بَلَغُوا النِّكَاحَ می فرماید یتیم ها را بیازمایید تا به «بلوغ ازدواج» برسند

نوع بلوغ را تعیین نکرده، پس همه ی بلوغ ها در نظر گرفته میشه، چه بلوغ فکری و چه بلوغ جنسی! امروزه بلوغ ازدواج را بالای 18 سال می دانند.
دختر و پسر باید به سن بلوغ ازدواج برسند. این که دیگران چه حکمی می کنند اصلا مهم نیست. اگر درباره شرع است، حکم قرآن کافی است. (367416)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۶:۰۴
آیه درسته ولی این استدلال کامل نیست
گفته برای هر کسی جدا بسنجید نه اینکه حکم کلی در مورد همه بدهیدو قانون بدهید سن 18 سال سن بلوغ همه
شاید یک نفر در سن 13 سالگی به بلوغ فکری و... در مورد ازدواج رسید (367434)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۸:۱۹
از خودت تفسیر قرآن دَر وَکَردی جناب مفسر خود رای؟؟ (367452)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۴:۲۹
سلام .صحیح فرمودید ولی بلوغ اشخاص متفاوت است گاهی دختری با شرایط جسمی متفاوت در سن پایین به بلوغ میرسد وگاهی دختری دیگر در سنی بالاتر. (367542)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۸:۴۳
به خاطر همینه یکی ۱۳ سالگی ازدواج میکنه یکی ۳۱ سالگی (367695)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۹:۱۶
این چهل ویک سال اینقدر فتوا ب اسم خدا وپیامبر دادند ک حتی مسلمان واقعی فکر میکند ایکاش مسلمان نبودم چون اکثر فتواهای اقایان غلطه با عقل جور در نمیاد تنها باید گوش ب انها نداد. (367572)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۴:۵۵
محل این آدم نذارید. او کسی است که به تتلو نامه نوشت و گفت تو مراد من هستی! خیلی مشکوک میزنه تا مدتی پیش صورتش را دو تیغه می زد حالا ریش می ذاره! تو یک سخنرانی هم گفت موقعی که ما جبهه بودیم (جنگ با عراق)... در حالیکه او موقع کلا 6 سال سن بیشتر نداشت! فردی حراف و دروغ‌گو که فقط برای مطرح کردن خودشه و چون میدونه مملکت هرکی به هرکیه پیش خودش گفته من هم بیام مشتی ...شعر به هم ببافم برای خودم کسی بشم! به منظورش هم رسیده زیرا عده‌ای به او استاد!! میگن در حالیکه اصلا معلوم نیست مدرک تحصیلی‌اش چیه! ... (367420)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۵:۲۷
متن را لطفا دوستان بخونید بحث فقهی ازدواج دختر نه ساله است نه کودک همسری یعنی گفته نشده دختر نه ساله را بدین به مرد 50 ساله البته به نظر من در حال حاضر باید در این مورد بازنگری بشه و اون هایی که رو هوا میگن رائفی پور بی سواد لطفا برای خودتون ارزش قائل بشین و حداقل یک سخنرانیشو کامل گوش کنید نه کلیپ های تقطیع شده را مطمئن باشید نظرتون عوش میشه تنها سخنرانی که حرف قابل فهم و خوب میزنه رائفی پوره (367425)
سید
United States
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۷:۰۸
چه راحت تهمت می زنید. (367439)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۷:۵۳
دوست عزیز شما استاد رو نمیشناسید ایشون تمام مطالعاتشون از قرآن وعترت هستش وبنده چندین بار توجلسات سخرانی ایشون شرکت کردم بسیار عالی وفوقلعاده هستن منبع اطلاعات روز دنیا هستن
ما مشکلمون ریش استاد
واقعا مسخره هست این موضوع (367445)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۸:۰۴
اولا‌ مدرک‌ تحصیلی‌ استاد‌ هیچ‌ ربطی‌ به‌ تو‌ نداره‌
دومااا‌ تو‌ به‌ حرفاش‌ گوش‌ بده‌ به‌مدرکش‌چیکار‌
داری‌ دوماا‌ اگه‌ به‌ مدرک‌ باشه‌ خیلی‌ بهتر‌
از‌ رئیس‌ جمهور‌ بی سوادتون‌‌مدرک‌ داره‌
دوما‌ تواصلا‌ هیچ‌ نمیفهمی‌ که‌ منظور‌ استاد‌
چیه‌ منم‌ برا‌ امثال‌ تو‌ هیچ‌ توضیحی. ندارم‌
چون‌ وقتمو‌ بایه‌ مشت‌ ادم‌ بی‌ عقل‌ مثل‌ تو‌
تلف‌ میکنم (367447)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۱۵:۵۵
امثال شما ....باعث میشید یکی مثل........رائفی حرف مفت بزنه (367719)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۸:۵۰
رائفی با این مواضع و اظهار نظرهاش قطعا مامور موساد هس برا خراب کردن اسلام (367459)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۸:۵۸
تو میتونی بری در مورد راعفی پور تحقیق کنی تا ازین به بعد معلوم بشه مدرک تحصیلیش چیه . شما مشکلتون اسلام هست و آقای راعفی پور از نظر من هیچ عیب و ایرادی ندارن و اینو دارم با تحقیق چندساله میگم و تنها هدفشون اینکه مردم رو نسبت به جامعه کساد خودشون آگاه کنن.راعفی پور همونی هست که یک تنه جلو این فعالان سیاسی و اقتصادی ایستاده و اونا رو به شدت نقد کرده و حتی زیر سوالشون برده تا جایی که یه مدت ممنوع التصویرش کردن و حتی میخواستن ممنوع السخنرانیش کنن. (367462)
ام ان آر آ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۰:۳۷
چه با تعصب
یعنی همه حرفاش غلطه
یه حرف درست هم نداشت!!!!🤔🤔🤔🤔 (367478)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۱:۳۵
دمت گرم داداش (367487)
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۰:۴۶
خیلی مسخره و مزخرف و بچه گانه مخالفت کردی با رائفی پور...... وجود داری با دلیل و مدرک و سند، با یه حرفش مخالفت کن و مغلطه نکن......... از کلیپهای تقطیع شده اش هم تو فضای مجازی پره....... از سال 91 تا اونجایی که از دستم بر اومده سخنرانی های رائفی پور رو شنیدم...... آدم کاملا منطقی ایه..... هیچگاه از معده حرف نزده، برعکس شما و امثالهم....... از این به بعد میخوای با رائفی پور مخالفت کنی، دلیل محکمه پسند بیار، بچه که گول نمیزنی... (367522)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۱:۰۲
برو بابا . تو هم دشمنی منافق بی هویت (367527)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۴:۰۷
همه عقده هاتو خالی کردی؟ (367541)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۶:۲۵
وای بر شما که ندانسته این گونه اتهام میزنید وخود را روشنفکر دارید هرچه باشد محقق ی بزرگ است واز شما انسانهای به ظاهر متمدن بیشتر کتاب خوانده من از استاد رائفی پور چیزهایی آموختم که خود رو ودینم را مدیون ایشان هستم امید که امثال ایشان زیاد شود وامام زمان پشت پناه شان (367626)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۷:۳۵
بقول علی کریمی زمان جنگ این آقا تو تخم بود الان خاطرات جنگ میگه (367637)
Omid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۹:۵۵
باش تو خوبی (367649)
Ti
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۹:۵۸
اقای نسبتا محترم
شما برو کیلیپ های کامل رو ببین بد بشین چرت پرت بگو

منظورم از ما جنگ بودیم شخص شخیص خودشون نبوده
دوره کلی جنگ که منظور کل ملت بودن..

به کجا چنین شتابان؟!
ایشون مدرک تحصیلیش مشخص نیست بد لابد چهارتا بیکار که میشینن کیلیپ های ایشون رو میکس میکنن میدن بیرون مدرک تحصیلیشون مشخصه!!
که شما در عقلتو میبندی در دهنتو باز
عرضم ب حضورتون که راجب حرفی که میزنید اطلاعت جمع کنید😒که الان کل مملکت میدونن مدرک ایشون چیه (367650)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۱:۲۲
کاملا موافقم (367669)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۵:۰۶
چرا پای دین را میکشید وسط اصل دین خداشناسی وخداپرستی هست و لاغیر هر عمل غیر انسانی را وقتی با دین توجیه میکنید دین هراسی و اسلام هراسی بوجود میاد. انسانم آرزوست نه میمون مقلد!! (367421)
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۵:۱۷
واقعا برای خراب کردن یک آدم حسابی چقدر حاضرید هزینه کنید همون مبلغ رو خرج جامعه بکنید همه مشکلات جامعه حل میشه
رائفی پور هم از روزی تو چشم شما بد شد که با صهیونیسم در افتاد (367422)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۵:۲۳
کسانی که از ازدواج دختر نه ساله حرف میزننداگر دختر خودشان باشد هم ....... (367423)
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۵:۲۵
خب اتفاق اقتاد افتاده برای چی واقعا جو سازی می شه مشکل از خود مرد هم خودشون کاری می کنن که اتفاق بیوفته .مشکل اینجاست که خیای از مردم دنبال چیزین که می خواهند مثلا همین دختری که به دست پدرش به قتل رسید خب به قتل رسید شما این کلمه رو قبول دارین ولی چرا شو اصلا نمی خوایین بدونین مثل اعدام کردن اعدام می خوایین ولی نمی دونین چرا خیلی از ما فکر می کنیم همه چی می دونیم ولی نمی دونیم . همش دنبال هیجان یکمی فکر کنیم . دین اگاهی می ده ولی شما فقط از اسمش برای کاراتون استفاده می کنین و برای اگاهی خیر (367424)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۵:۲۸
دختر 9 ساله چی از ازدواج می فهمه
روح و روانش و کودکیش نابود نیشه
نکودکی دخترها رو فدای هوس مردها نکنید
سن ازدواج دختر 14 ساله قابل دفاع است اما نه 9 ساله (367427)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۵:۳۰
کسی که به سن بلوغ میرسد فرقی ندارد پسر یا دختر تا قبل از آن که به سن ۲۰سال برسد کم توقع میباشد و بالای سن ۲۰سال پر توقع می شود پس باید او را زن یا شوهر داد .حتما نباید دختر۹ را به پسر ۳۵ساله داد .حالا ۹ نه. دختر ،۱۳سال به بالا و پسر ۱۵سال به بالا .دختر ۱۳ساله را به پسر ۱۸ساله داد باید سن ازدواج را از ۴۰سال به ۱۶سال رساند این بد بدبختیها همش زیر سر دولت مردانمان هست.مرگ بر بیتدبیر وطن فروش. (367428)
آیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۵:۳۱
اینکه دختر ۹ ساله میتونه ازدواج کنه یا نه رو اصلا قضاوت نمیکنم با این حال ک خودم صددرصد مخالفش هستم
ولی یه چیزی رو هم قبول کنید که توی جامعه ی الان ما جوونا ب مدد فضای مجازی خیییلی زود به بلوغ جنسی میرسن و خیلی دیر ازدواج میکنن و اینکه توی این دوران با این احساس نیاز چجور کنار میان بماند
از این زاویه هم نگاه کنید (367429)
سهند
United States
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۵:۳۱
تورو به خدا دو ذره فکر کنید آخه دختر نه ساله وقت ازدواجشه؟؟
یه لحظه تصور کنید که این دختر چقدر صدمه میبینه (367431)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۵:۵۰
لازم می دانم از احکام صدر اسلام چند حکم را یاد آوری کنم:
1-تهمت ناروا حرام
2-دروغ حرام
3-رشوه حرام
4-دزدی حرام
5- اختلاس حرام
6-بی عدالتی حرام
7-قدرت طلبی حرام
8- توهین حرام
9-ریختن آبروی مومن حرام
10-... (367432)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۱۵:۵۷
برو کشکتو بساب با این احکامت (367721)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۶:۲۳
دوستان لطفا درمورد این مرد محترم بد نگید، زود قضاوت نکنید.
این شخص ما رو از خیلی چیزا آگاه کرد، مثلا فهمیدیم این مسوئلین خیلی بلاها سرمون اوردن،چه کارهایی که نکردند... و خیلی خیلی چیزهای دیگه و مسائل مهم دیگه.
احتمالا بعضی هاتون هم باهاش دشمنید که بدش رو مینویسید،کارهایی یا حرف هایی زده که بر خلاف میل شماها بوده.
بعدشم پدربزرگم ۱۴ سالش بود و مادر بزرگم ۹ سالش که ازدواج کردند. تازه حکم شرعی هم هست و با اجازه پدرش هم بوده، حالا شما کاسه داغ تر از آش شدین واسه این مسئله😳 (367435)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۶:۲۶
به نظرم حرف آقای رائفی پور درسته (367436)
سید
United States
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۷:۰۷
سلام.
بریدن قسمتی از سخنان دیگران، هنر نیست. کل مطلب را ارائه دهید. (367438)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۷:۳۲
حرف مینا خزعلی را نفهمیدی بهارنیوز؟ تو که مدعی هستی خیلی می فهمی! گفته شما که از ازدواج دختران در سنین پایین ناراضی هستید، چرا به بی قید و بندی فضای مجازی و موضوعاتی مثل سند 2030 که باعث میشه بچه ها خیلی زود غرایض جنسی شون بروز پیدا کنه راضی هستید؟ (367441)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۷:۳۵
خیلی فرقه با دختر 9ساله زمان حضرت رسول و 9ساله این زمان اصلا ما رفتار پدر ومادر خودمون را با خودمون مقایسه کنیم چقدر اختلاف داریم درست ان زمان9سالگی سن بلوغ بود ولی حالا سوم دبستانه (367442)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۷:۳۸
اینجورآدما روانی و مریض هستند آدم عاقل اصول وشرعش عقلشه به اسلام زیرنافی توجه نکنید. (367443)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۷:۵۸
هر‌‌چه‌ که‌ میخواهید‌ بگویید‌ بگید‌ اولا‌حرف‌ استاد‌
حرف‌ خودش‌ نیس‌ ینی‌ طبق‌ ایه‌ واحادیث‌ گفتن‌
سن‌ شرعی‌ ازدواج‌ دختران‌ از‌ ۹سالگی‌ می‌باشد‌
ومی‌ توانند‌ ازاین‌ سن‌ بایک‌ پسری‌ جوون‌ ازدواج‌
کنن‌ توجه‌ کنید‌ گفتم‌( می‌تواند‌)ینی‌ دختر‌ هم‌
میتونه‌ درسن‌ ۱۸‌ سالگی‌ وبالاتر‌ هم‌ ازدواج‌ کنه‌
ودراین‌ کار‌ شکی‌ نیس‌ ولی‌سن‌ شرعی. وسن‌
بلوغ‌ از‌ ۹‌ سالگی‌ وچرا‌ فک‌ میکنید‌ هر دختر‌
کوچیکی‌ بایه‌ پیرمرد‌ ازدواج‌ میکنه‌ انگاربعضیا‌
خیلی‌ فیلم‌ هندی‌ میبینن‌ عزیز‌من‌ لزوما‌نیس
بایه‌پیر‌ازدواج‌کنه (367446)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۸:۰۹
در ماجرای دختر ۱۳ ساله قبول دارید که در یک تناقض آشکار قرار داریم؟ یک درصد فرض کنید ایشون با اون مرد ۳۰ ساله ازدواج میکرد همه ی رسانه ها فریاد نمیکردن که کودک همسری واویلا و.... . از نظر من مقصر اصلی کس دیگه ای هست که از نادانی یک بچه سو استفاده کرده و در کمال پررویی میگه عاشق هستم و... و رسانه ها هم دارن یک طرف قضیه رو پررنگ میکنن فقط یک لحظه فکر کنید خانواده دخترید؟ درسته کار اشتباه بوده و شکی در شدت برخورد پدر نیست ولی این بی خردی یک نفر ۳۰ ساله زندگی یک خانواده رو نابود نمیکرد؟ (367448)
محسن
Romania
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۸:۱۳
بهار جان با خودت چند چندی؟
خداییش این همه تیتر الکی گذاشتی واسه جذب مخاطب؟؟
بنظرم اسمت رو بذار خزان... (367449)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۸:۱۷
خاک بر سرت رائفی پور واقعا حاضری دختر ۹ ساله یا خواهر راده یا برادر زاده ۹ ساله ات را به عقد یه مرد دراوری (367450)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۸:۱۹
شما یک لحظه به عقلتون رجوع کنید حرف قرآن که الکی نیست اون که گفته سن بلوغ
جنسی تا اونجایی که من میدونم باز هم اطلاع
ندارم ولی مشکل من به عنوان یک نوجوان این است که چرا فضای مجازی را رها کردید که بعضی ها بخاطر مسائلی با بدبختی
به اینترنت میرن که یه وقت به چیزای مضخرف بر نخورن بخاطر اینکه می خوان آدم وار زندگی کنن حتی سایت های معتبر هم ایراددارن (367451)
کیومرث
United Kingdom
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۸:۲۴
...افتومنون ببعض الکتب و تکفرون ببعض ...۸۵ بقره-قرآن کریم
... آیا بخشی از کلام خدا را می پذیرید وبخش دیگر را نه...

حکم ،حکم الهیست. رائفی پور کسی نیست که شما باید به او حمله کنید. هر که مشکل دارد با امر خدا دو راه دارد :
یا علنی اظهار کند، بدین ترتیب بخت این دارد که کسی پیدا شود و اورا به موضوع روشن کند.
یا اینکه در لوای نفاق پناه ببرد و موضوع را بپیچاند و به امثال رائفی پور حمله کند.
البته اگر کسی دنیای امروز و به شکل خاص دنیای غرب را می شناخت و کمی منصف می بود میدید که خدابیراه نفرموده .. (367453)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۸:۲۸
رائفی پور طیف خاصی از اصولگرا؟! اگه جرئت دارین اینو نظرو بزارین، وقتی مینویسی رائفی پور اصولگرا اولاً دروغ محضه، ثانیاً سو استفاده از یه شخص بی طرف برای منافع خودتون کردین ، حزب و حزب بازی و جناح بازی شما ها مملکت به اینجا رسونده... قطعاً نظرات خیلیا حذف شدن وگرنه رائفی پور از هر طیفی خواهان داره و متعلق به طیف خاصی نیس (367454)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۸:۴۸
سلام. اونايي که صحبتهای آقای رائفي پور رو مزخرف و حرفه ای جاهلانه وبدرد نخور ميدونن باید بفهمم اینا دستورات شرع مقدس اسلام که کاملترین و جامع ترین دین خداست .بعدش قانون یا دولت کسی رو زور نکرده که دخترش رو در 9يا13سالگي شوهر بده این فقط یه دستور فقهی ست برای نسل بعضی دختران که در همان حدود ده دوازده سالگی شرایط ازدواج رو دارن اتفاقا منطقه ما چند قومیت از این اصل پیروی میکنن که خداوکیلی همه حوزه زندگی دختراشون از خیلی های دیگه بهتره (367458)
ملکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۸:۵۳
خداييش چرا تا یه آدم باسواد فهمیده تو این مملکت میخواد خودی نشون بده یه عده شروع به تخریبش میکنن هرچند آقای رائفي پور خودش رو ثابت کرده و فقط افراد با اظهار نظرهاشون ماهیت وادب خانوادگی خودشون رو نشون میدن . اندکی جنبه ام آرزوست (367460)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۹:۱۳
اخه چرا یه مطلب چرت میزاری واقعا سایت دروغگوئی دارین طیف اصولگرا اخه مرد حسابی یکم انسانیت یه کم وجدان تو شما ها هست اخه (367464)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۹:۱۵
نویسنده در مطلب پایانی قصد نقل سخن کبری خزعلی را داشت یا خودش نوشت و خودش هم قضاوت کرد.
آقای رائفی پور نگفته که باید دختران در سن ۹ سالگی ازدواج کنند.بلکه توضیح احکام شرع و کشور رو توضیح داده. (367465)
کورش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۹:۲۰
کاش در کنار مسائل حیوانی وشهوانی ی خورده هم به مسائل روانشناسی آگاهی داشتیم.آخه دختر نه ساله رو کجاش بذاریم؟ (367467)
خلیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۹:۲۲
این .......یا خودش دیوانه است یا حاکمیت دینی را به سخره گرفته است . نظرات این جانیان را تبلیغ نکنید. منشا فساد و قتل رومینا همین اینها هستند (367468)
Ti
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۸:۴۳
جناب خلیلی چرا چرند میگی😒😂

این سایت بهار نیوز کلا چرت پرت میزاره خب!!
حالا ت خودتو بکش..
استاد نگفته ت بچتو بگیر ت این سن شوهر بده
اینا گرفتن سخنرانیشو میکس کردن که این جوری تحویل بدن..

برو ی بار سخنرانی ایشونو گوش کن بد انقدر اظهار نظر کن که بفهمیم لاقل فازتو..
ی چیزی ندارید رو کنید ک لاقل درک‌کنیم بگیم خب اینا هم حق دارن😒 (367696)
رسولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۹:۲۴
اگر این ..... دختر نه ساله و یا خواهر نه ساله داشته باشه من شصت ساله حاضرم بخرمش با ویلا و ماشین و.....؟ ازش بپرسید و به من خبر دهید (367469)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۹:۲۴
رائفی پور باعث قتل رومینا شد. (367470)
رضا-اسفراین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۹:۳۲
واقعیتو بخواید درست میفرماین.شرع همینو میگه و مراجع عظام همه هم بر این نکته تاکید دارند.اگه به غیره اینه بفرمایید تا ما هم آگاه بشیم.علامته تعجب که گذاشتید جایه سواله (367471)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۹:۳۵
این افرا طرز فکرشون متل دوران جاهلیت اعرابه عقب‌ماندگیه ذهنی دارن (367472)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۰:۰۲
کی تعیین میکنه بلوغ بالای ۱۸ ساله؟ دین ما گفته دختران از ۹ سال به بلوغ میرسن و هیچ شکی هم نیست
دختر از ۹ سال به بلوغ میرسه اما شرایط ازدواجش به خیلی چیزا بستگی داره....
استاد رائفی پور همیشه جامع صحت میکنن ممنونم ازتون استاد (367474)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۱:۳۲
این راعفی جزو اولین کسایی است که ...........خواهد شد از بس حرفهای احمقانه تحویل مردم میده و مردم را احمق فرض میکنه (367485)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۱:۳۲
پس شما حاضری دختر 9 ساله خودت ازدواج کنه؟! جالبه! (367486)
مهشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۱:۳۵
خاک برسرت چطور دلت میاد پژوهشگردرجه یکی رو که به این قشنگی داره روشنگری میکنه که آگاهی جوانان این مملکتو ببره بالا رو مورد اهانت قراربدی بی شرف، اگه یه مرد پیدا بشه که پیه همه چیو بخودش بماله ولی حرف حق بزنه استاد رائفی پور عزیزه، زبونت لال باد لاابالی (367488)
هستی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۱:۵۷
باید مسئولین جلوی این فردرابگیرند.این دانشمندنیست این یک روان پریش است .بایدبه خاطرسلامتی جامعه رائفی پوربایدابتداممنوع اظهارنظروسپس درمانش کنند. (367491)
سام
Denmark
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۲:۲۰
اخه ادم روانی ادم مریض ادم مالیخولیایی اگر دختر 9 ساله بچه نیست پس میشه بگویی از نظر ذهن بیمار تو به چه سنی میشه گفت بچه بعد اگر بگویند که مسلمانها عقب مانده هستند داد و فریاد راه می اندازند اگر به این روانی باشد برده داری را هم شرعی میداند چون در صدر اسلام برده داری هم رواج داشته این معلوم حال تازه یادش افتاده با زدن این حرفها لقمه چرب و چیلی گیرش بیاد مرد...مریض تو که به همه میگوی جاسوس و وابسته از کجا معلوم که خودت جاسوس نیستی مگر جاسوس روی پیشانیش نوشته تو همان سید چیکاک هستی جاسوس انگلیسی .. (367494)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۲:۲۸
ازدواج از راه دین در سن پایین هیچ اشکالی ندارد همانطور که پیغمبر خدا دختر ۹ساله اش را به امام علی ۲۵ساله دادند. اما دختری که یک هفته در منزل پسری نامحرم وغریب باشد و سلفی بگیرد موضوعش فرق میکند باید این موضوع از همه‌ی ابعاد مورد بررسی قرار گیرد تا دیگر ناموس دزدی صورت نگیرد . در جامعه‌ای که ما در آن زندگی میکنیم از این موضوعات زیاد رخ می دهد که در آخر ماله کشی میشود به خداوند بزرگ همه انسانهایی که مشکلات جوانها را می‌بینند و برای برطرف نمودن آنها اقدام نمی‌کنند در پیشگاه خداوند متعال مسئولند (367496)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۲:۴۶
از نظرجماعت غربی وغربزده دختر نه ساله نمیتونه ازدواج کنه اما فیلم پورن و صحنه دارو رابطه با دوست پسر مشکلی نداره.،البته این قانون بلوغ برای سن نه سالگی هم واقعا برای وقتی بود ک دختر نه ساله واقعا به بلوغ میرسید واز نظر هیکل با یه زن بالغ برابری میکرد نه الان که هردهه بچه ها آب میرن، ویه دختر دانشجو بیست ساله هنوز تیپ وهیکل یه دختر ابتدایی دهه پنجاهو نداره،واقعا ما دهه شصتیا ک چیا ندیدیم نسل قبل از خودمون ک وقتی به سن راهنمایی بودن،ریش وپشم میزدن، نسلهای بعد از خودمونوک ننه بابا میبرن ومیارنشون (367498)
فرقان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۲:۵۵
وقتی شرع ۹ سالگی رو ملاک ازدواج قرار داده در کنار اون اجازه ولی رو هم گذاشته.البته بلوغ جسمی و روانی هم در کنار اون مطرح و شرط هست.اینکه دختری حاضر میشه با پسری فرار کنه نشون دهنده بلوغ جسمی و داشتن نیاز فیزیکی اون دختر هست اما فقر فرهنگی و مذهبی موجب بروز فاجعه شده.اول اینکه چرا دختر بدون اجازه پدر با پسری فرار میکنه.اینکه چرا والدین با اموزش مذهبی مناسب ذهن دخترشون رو برای افتهای اجتماعی اماده نمیکنند.اینکه برخورد پدر با فرزتدش در چه قالب واموزه ای میبایست جهت داده بشه و خیلی مطالب دیگه. (367501)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۳:۰۸
حرفهای شما را قبول دارم،ولی یک سری آداب ورسمهایه قرن وستا که اکثر در شهرستانها همچنان اجرا میشود در فرز مثال در جنوب کشور دختر عمو باید زن پسر عمو بشود کاری هم ندارن دختر دکتر باشد پسر عمو قاچاقچی یه باید این وسط گذاشتن،به نظر بنده باید خیلی از قوانین قوه قضائیه از نوع نوشته شود در اکثر امور،مثال دزدی که یک فرد معمولی میکند واختلاسهایی که آقا زادها وافراد بالایی نظام میکند یکی باشد،شهردار سابق تهران با اسلحه زن خودش رو میکشه ریس آگاهی پایتخت جلوش احترام میزاره،تاالاماشااله،،، (367505)
دریا
Canada
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۳:۱۴
این ادم پول میگیره حرف میرنه نمیدونم از کجا ی جایی به اقوام ایرانی هم توهین کرد خدا خودش اینهایی که بخاطر پول حرف میزنند به هلاکت برساند (367507)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۳:۳۴
دهان این علی اکبر رائفی پور را ... باید با سرب مذاب پرکرد. ............ (367508)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۳:۳۶
اگه این اقا دختر داره تو همون ۹ سالگی شوهرش بده بره . مرد عمل باید به حرفش پایید باشه😁 (367509)
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۳:۵۶
اگر ازدواج دختر ۹ ساله اشتباهه رابطه یک مرد ۲۹ ساله هم با یک دختر ۱۳ساله بدون هیچ تعهد قانونی اشتباهه محضه این یعنی سوءاستفاده و فریب دادن من اگه جای پدر دختر بودم تکلیف اون پسر بی شرف را معلوم می کردم (367512)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۲۳:۵۷
این ...ها از هر اتفاقی برای پیش برد اهداف سیاسی ایدئولوژی خودشون استفاده میکنند . آخه ....، قتل یه دختر توسط پدرش ، آخه به فیلتر نکردن فضای مجازی چه ربطی داره ؟؟؟ به جای ریشه یابی بهانه برای افکار مریض خود پیدا میکنند (367513)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۰:۲۸
همین چرت وپرت هاروبه مردم گفتن دیگه همه دین ومذهبشون داره ازبین می ره (367519)
یک آستا
Germany
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۱:۰۸
..........این رافعی پور خواهر خودش باشه این نظر رو میده؟
........... (367528)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۱۵:۵۹
حتما (367722)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۱:۱۳
پدره خیلی احمق بود که دخترشو کشت.خب دخترا توی این سن به پسرای خل و چل بیشتر گرایش دارن و از شکل و شمایل اون مردک کاملا مشخصه که اصلا اهل زندگی نیست.پدره باید خیلی دوستانه و پدرانه دخترشو با تشویق به ادامه تحصیل و یک ازدواج موفق در آینده بهتر، نصیحت و راهنمایی میکرد اما مسلما اخلاق سگش اجازه نداد.امان از بداخلاقها که اصلا قابل پیشبینی نیستن.از قدیم میگفتن که اخلاق بشر آیینه ذات اوست (367530)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۱:۱۹
تو غلط کردی که میگی دختر۹ ساله کودک همسر نیست. شماها هستید که همه قوانین رو به نفع خودتون تغییر میدین عوضی ها... یه مدت میخواستین کارگاه چندهمسری برگزار کنید. از حیوانها هم بدتر هستین.....از کدوم کار شماها بگیم (367531)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۲:۰۳
بابا جان نمیگه که بیاید همتون نه سالگی شوهر کنید میگه اجازه و مجوز قانونیش رو بدید که اگر کسی خودش دلش خواست بتواند و مثلا مثل پرونده های قتل و فلان مجبور به فرار و لی عفتی و مرگ نشوند (367532)
.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۲:۱۹
این انسان های افراطی آفت دین مبین اسلام هستند اون وقت این مردک حاظره دختره 9 ساله خودشو شوهر رده (367533)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۳:۴۰
بنظرم ایشون داره میگه الان سک تناقضی ایجاد شده از طرفی عرف جامعه مانع ازدواج د سن پایینه و از طرفی فضای مجازی از راه
اشتباه بچه ها رو بلوغ میرسونه و هیجانات و احساساتشونو شعله ور میکنه
وگرنه اصلش اینه ک هم سعی کنیم بچه ها رو از این باتلاقهای مجازی خارج کنیم و هم کمک کنیم به بلوغ اجتماعی و اقتصادی و ... زودتر برسن تا شرایط ازدواج مناسب رو هم داشته باشن در سن پایین و جلوی خیلی از اسیبها گرفته بشه ان شاالله (367538)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۷:۱۵
وقتی انسان در کشوری مثل ایران انقدر تحقیر شده که ۱۰۰ ساعت کار کردن همین انسان شریف در ایران برابر ۲ ساعت کار کردن در بقیه کشور ها مزد داره . معلومه که تو همه زمینه ها از جمله فرهنگی هم عقب میمونیم. معلومه که یک انسان تو ایران فقط باید ۲۴ ساعته کار کنه تا بتونه ملزومات اولیه زندگی شو تهیه کنه. دیگه وقتی برای ارتقای فرهنگ باقی نمیمونه و متاسفانه این جور مسائل هم پیش میاد. (367548)
بی نشان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۱۰:۲۳
دورود برشرفت (367703)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۷:۴۱
امان از کسانی که فکر میکنن فهم بالایی دارن و مدام میخوان فهمشون را به رخ بقیه بکشن اما شتر درک بیشتری داره .
این دوستان منتقدما اگر یکمی بیشتر دقت میکردن حتما متوجه میشد که ایشون داره از دید دین موضوع را بیان میکنه.
اما شما که پول گرفتید تا کسی و حرفهاش را نادرست نشون بدید که فهم این را ندارید. برای شما همه چیز $$$$$ هست. (367559)
رحمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۷:۴۲
اخه -- نشسته تو چی می گی ای وسط نرخ تعین میکنی بی شرف (367561)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۸:۳۷
اصلا نیازی به خواندن صحبت‌های رائفی پور نیست. نخوانده قضاوت می کنم. مثل همه ی شما ملت همیشه حاضر در صحنه!!!! (367567)
حسن دادجو
Romania
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۸:۴۱
این جمعی که میگن کودک همسر نیست اگه واسه دختر نه ساله ی خودشون خواستگار بیاد هم همین حرفارو میزنن ... یا نه میگن هنوز بچه اس ؟ باس یه قانونی باشه که جلوی این ازدواجاروبگیره،من شخصا از عروسی فسلم میگرفتم که عروس واسه عروسکاش گریه میکرد،توجعبه نوشابه نشسته بود همبازیاش بلندش کرده بودن نه سالش بود،پنج سال بعدطلاق گرفت،بایه بچه به فلاکتی افتاده که ... عقل هم خوب چیزیه،جایی که مدام تو قران داره قسم میده افلا تتذکرون یا اوللالباب ... (367569)
فقط خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۸:۵۴
این یارو خودش بیمار روانی است باید بستری بشود (367570)
علی وحیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۹:۳۸
از کامنت های شماعکس گرفتم،شرم برشماچرا قسمت منفی را حذف کرده اید،دقیقا جا پای صهیونیستها گذاشته آید.از توئیت مسخره نظر سنجی وزارت خارجه آمریکا تبعیت کرده اید،دوما منظور استادعدم استفاده ابزاری شما روزنامه نگاران ازکلمات میباشد،یک سخنرانی بکند آبرو بر هیچکدامتان نخواهد ماند. (367575)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۹:۴۳
آخه کی این مودک و بهش تریبون داده مملکت بی صاحب این آقا یه چند نفری دیگه میشن دانشمند وآینده نگر.والا برای این مملکت باید خون گریست. (367578)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۱۸
تا کی میخوایم شعار مرگ بر امریکا رو بدیم؟با نفرین کردن کل امریکا و مردمش چرا اونا هر روز بیشتر از قبل رشد و پیشرفت میکنن و ما هر روز بیشتر از قبل در منجلاب تعصبات و افکار پوچمون میریم امار طلاق بسیار زیاده چطوری میتونید 1400 سال پیش اعرابو با الان مقایسه کنید دوما مگه هر فرهنگیو که اون زمان بوده رو ما باید داشته باشیم؟اگه اینطوره باید طبق گفته قران کافرا رو سر ببریم؟ (367582)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۲۰
این دیوانه حاضراست دختر 9 ساله اش راشوهر دهد. (367584)
فاطمه
Canada
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۱:۱۵
رائفی پور درست میگه: اسلام همینه. (367585)
اصلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۱:۳۰
اخ تف به رویت (367588)
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۳:۰۹
آقای رائفی‌پور سلام ، نتیجه اقتصاد فلج همینه، جوانی سی وچندساله که چندسال ازوقت ازدواجش گذشته وتوان ازدواج نداشته، مثل گرگی میماند که به انسان حمله ور میشود،دختری که عروسک دربغل دارد، معصوم وگول خورده، بیگناه است، لذا فرد آدم رباوپدردختر معصوم باید اعدام شوندودیه دختر معصوم ودوتا اعدامی را دولت عامل بزرگ این اتفاق شوم بپردازد.ازشماهم خواهش میکنم، اینقدر9 سال 9سال نکنید،.چون دختران 30ساله مجردمرفهین بیدرد درحال تحصیل دکتراهستند،شمامستضعفین را تشویق میکنید دختران 9ساله رابه خانه بخت بفرستند.!!! (367595)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۳:۲۷
........رائفی پور می توانی این مسئله را فقط با خانواده خودت در میان بگذاری مشکلی نداره برای خانواده خودت هم مفید است (367597)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۳:۳۵
رائفی پور یا عرفات پور؟!! (367598)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۱۶:۰۱
گل گفتی (367723)
اسمعیل نژاد
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۳:۴۵
سلام جناب آقای رائفی پور
دختری که تو سن ۹ یا ۱۳ یا۱۵ سال قانون اجازه ازدواج میده چرا برای هدایت ماشین وگرفتن گواهینامه یا رای ‌شرکت در انتخابات سن ۱۸ یاپایان ۱۶ سال رو لحاظ میکنه آیا اداره زندگی ‌نسل آوری کم اهمیت تر ااز بقیه موارد فوق می‌باشد آیا شما به عنوان پدر رضایت داری که دخترتون درسن ۹ سالگی ازدواج کند لطف کنید سری به احکام ازدواج با دختر غیر بالغ هم بیندازید بینید که حتی نفقه هم نداردایا نباید دردین اسلام ومذهب شیعه که باید پویای احکام داشته باشیم این اتفاق بیفتد (367611)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۴:۲۸
....تو چجور آدمی هستی گمشو بابا خاک تو سر..... (367615)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۴:۳۰
سلام بزرگواران
چرا بعضی ها میگویند دختر ۹ساله را به عقد مرد ۳۵ ساله در بیاورند.
درسته این خیلی بده (چون هم کفو نیستند)
ولی چه ایرادی دارد دختر نه ساله به عقد پسر ۱۳ ساله در بیاید؟
خواهشا منطقی جواب دهید (367616)
بوشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۵:۰۳
اگر دختر 9 ساله کودک همسر نیست! پس چیست؟!!!!! (367617)
محمد مهدی حمیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۵:۳۰
اقای رائفی پور نظر خودشون رو که نگفتن ... قوانین جمهوری اسلامی رو گفتن ...
گفتن که دختر بالای ۹ سال نو جوان محسوب میشه نه کودک ..
چرا این قدر بزرگش میکنیم ...!!! (367622)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۷:۱۹
با گفته‌ی کبری خزعلی موافقم ه قاتل اصلی رومینا فضای مجازی است که مسئولین بی‌توجه‌به‌ قربانیان این فضا مسائل جانبی رو دنبال می کنن واینکه اگه پسره رومینارودوست داشت واونوناموسش نی دونست این عکساروباپدرش نمی فرستاد وتحریکش نمی کردویه دخترچراباید بطرف محبت دیگران کشیده بشه حتما خشونت وبی محبتی اونو به سمت محبت بیرون ازمنزل کشونده واگر رائفی پور گفته دختر ۹ساله کودک همسرنیست یعنی اینکه خوب اگه رومینا ازدواج می کرد بهتراز کشته شدنش بودومسئله‌ی اصلی ومهم که باید حل بشه بی بندوباری وناامنی فضای مجازیه. (367628)
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۸:۵۲
ازدواح ربطی به سن نداره اگر دختر یا پسری به بلوغ جنسی رسیده باشند واحساس نیاز کند حالا فردی در چهل سالگی و قردی در نه سالگی و فردی در پانزده سالگی بستگی به مزاج هر فردی دارد با آذن ولی باید ازدواج کند و خانواده هم حمایت کند وقتی دختری در به نام رومینا اظهار نیار میکند و پدر هم در حال سرکوب کردن این نیاز است خوب خود دختر دست بکار میشود و فرار میکند ودست به یک تصمیم از روی احساسات میزند خواهشا بیاییم ازدواج را مقید و محدود به سن نکنیم کم نیستند دخترانی که در نوجوانی مورد تعرض و سوء استفاده ق (367644)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۹:۵۴
واقعا شما مریض هستید.متاسف.که اسم خودتونو رسانه آزاد گذاشتین.؟؟؟؟ ‌‌‌‌ (367648)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۲۰:۴۲
دختر من ۹ ساله اس وقتی بهش نگاه میکنم دلم به حالش میسوزه و آرزو میکنم کاش هرگز به دنیا نمی آوردم تا این همه قانون........ در باره اش گرفته بشه ازدواج هم سنی داره من تو ۲۱ سالگی ازدواج کردم چه گلی به سرم زدم که دختر من بخواد تو ۹ سالگی ازدواج کنه واقعا متاسفم برا این همه مزخرفاتی که میشنوم (367652)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۲۱:۳۳
شماها هیولایین (367655)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۰:۵۳
سلام به نظر میرسد الان با رشد اطلاعات کودکان و دسترسی آسان به اینترنت و کتاب و انواع رسانه و ۰۰۰۰۰ ما در جامعه دیگر چیزی به نام کودک نداشته باشیم به نظرم دختر بالای ۹سال را باید خانم بنامیم (367667)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۰:۵۶
من نمیفهمم آدمی که مدرکش کارشناسی حسابداری هست چطور بهش میگن استاااااد؟؟!!!
برودخودت رو مسخره کن😏 (367668)
ققنوس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۱:۲۶
چطوره که یه فرد زیر ۱۸ سال نمیتونه رای بده و شعور لازم در انتخابات که فقط ۴ ساله هست رو نداره ولی شعور انتخاب همسر برای یک عمر رو داره؟ چطوره که فرد زیر ۱۸ سال در دادگاه شهادتش مورد قبول نیست چون بچه به حساب میاد ولی میشه عقدش کرد صیغه ش کرد ، چطوره که فرد زیر ۱۸ سال برای حساب بانکی باید ولی داشته باشد ولی به تنهایی میتواند یک زندگی اعم از شوهر و قوم شوهر را اداره کند ؟ چطور یک فرد زیر ۱۸ سال حتی نمیتواند یک سیم کارت ،، به نام خودش داشته باشد ولی میشود اسم همسر در شناسنامه اش برود ؟؟ چقدر تناقض؟ (367671)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۲:۱۵
این مردکم دیونست دخت 9ساله باید عروسک بازی کنه این اقا دخترشو 9سال عروس میکنه فقط بلده خودشیرینی کنه دم تکون بده دختر خودش تو 9سالگی بگه شوهر میخوام قبول میکنه؟؟؟؟ (367676)
.....
United Arab Emirates
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۲:۴۰
نظر شما اوکی درسته ولی قرار نیست ی کودک ۹ ساله اونم مونث رو شوهر داد یک دختر بچه ۹ ساله چطور میتونه با ی فرد زندگی کنه و زندگی خوبی برای خودش درست کنه ی کودک ۹ ساله الان تنها چیزی که به ذهنش میرسه بازیه (367677)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۸:۵۵
روحیات‌ و شرایط هر کسی فرق می کنه یکی ممکنه تو ۹ سالگی آمادگی ازدواج داشته باشه یکی ۲۰ سالگی یکی ۳۰ سالگی۰ که تشخیص این هم به عهده خانواده اس۰ البته در جامعه کنونی کمتر دختری هست که در ۹ سالگی بخواد و بتونه ازدواج کنه (367698)
Ali reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۱۰:۰۰
با سلام
اسلام و آقای رائفی پور نگفتن تا دختر شد نه سال به اجبار شوهرش بدی با یه بزرگسال
اول اینکه میگن خود دختر بخواد و رضایت داشته باشه دوم اینکه پدر تایید کنه . این دو مورد کاملا انسانی و قانونی هست
خب چه ایرادی داره دختر و پسری که همدیگرو می‌خوان و شرایطشو دارن با هم ازدواج کنن.
دختری که نخواد تو اون سن ازدواج کنه حتی قانون و شرع هم نمیتونه وادارش کنه .
بخوانم به زور شوهرش بدن با یه شکایت دختر می‌تونه جلوی ازدواج اجباریشو بگیره .
خلاصه دنیای به صاحاب بهتر از اینم نمیشه .
اللهم عجل لولیک ف (367702)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۱۵:۵۲
چرا یکی جلو اراجیف گویی این....را نمیگیرد (367716)
Kean
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۱۸:۴۳
باید ازش سوال بپرسیم حاضری دختربچه ۹ ساله خودتو بدی به مرد بزرگسال؟حاضری یا اینم مثل شعار علیه قدرتهای دنیا فقط برای عوام تعریف داره؟ (367731)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۲۱:۳۷
همه میخوان از اب گل الود ماهی بگیرن. هم قتل فرزند اون هم برای یه اشتباه هم ازدواج با دختر یا پسری که بلوغ عقلی نرسیده کاملا اشتباهه. دلیل مخالفت پدرش هم به خاطر تفاوت مذهب بوده نه سن دخترش! برین تحقیق کنید از محلی های تالش اگه دوست و اشنا دارین. از هر چیزی استفاده میکنن برای اینکه قانون هایی که خودشون میخوانو تصویب کنن. بابا مگه ازدواج فقط باید به خاطر بلوغ جنسی باشه؟ ۱۴۰۰ سال پیشقضیه اش فرق داره با الان. تو همون کتاب های شرعی هم اشاره شده که با توجه به شرایط روز جامعه باید برخی اسلامی اصلاح بشه (367733)
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۲۱:۴۴
پدر این دختر کار اگه هم مخالفتش به خاطر سن بوده که نبوده ( دلیل مخالفت تفاوت مذهبیه) بعد از تحویل گرفتن دخترش باید میبردش پیش مشاوره و دلیل فرار و تو این سن با دوس پسری که اختلاف سنی زیاد داشتن رو میفهمید. دلیل اینکه اینجور قتل ها اتفاق میوفته این نیست که کودک همسری رو بد میدونن. به خاطر قوانین اشتباهه که این حقو به پدرش میده مالک فرزنده و حق کشتنشو داره. چرا پدر نرفت پسررو بکشه؟ چون میدونه اعدامش مکنن وگرنه مطمعن باشین بیشتر از دخترش از دست پسره عصبانی بوده. لطفا هکمتر سفسطه بافی کنید (367734)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۰۰:۱۰
ایشان اگه خودشان دختر 9 ساله نداره حتما که دختر حدودا 9 یا 10 ساله خواهر زاده یا بردار زاده یا فامیل دارند اول به اونها بگه که حاضرند دخترشون تو این سن و سال ازدواج بکنه ؟ و اگه بگه مطمئن باشید که پشت دست میزنن تو دهنش تا از این یاوه گویی ها نزنه. و اونهایی هم که مطالب ایشان را تایید میکنن مثل ایشان مریضند. (367741)
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۰۱:۱۵
مادامی که اشغالهای مثل اینها با افکار پوسیده وجود دارند این مملکت همینه (367745)