به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۲۱۶۴۱۸

رئیس سنی: مجلس یازدهم مجلس ولایت است

رئیس سنی: مجلس یازدهم مجلس ولایت است
گروه سیاسی: رئیس سنی مجلس یازدهم گفت: شاخص ما نمایندگان مجلس یازدهم عمل به قانون و تعامل با قواست و صد البته نقد منصفانه و نگاه واقع بینانه اصلاح امور را شدت می بخشد. ما از حداکثر اختیارات خود برای عمل به قانون استفاده می کنیم.
 

 حجت الاسالم سیدرضا تقوی، رئیس سنی مجلس در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم رییس سنی مجلس در نطق خود در آیین افتتاحیه گفت: نخستین جلسه مجلس یازدهم را پس از یک ماه روزه داری، بندگی و عبودیت با حضور منتخبین ملت و در حضور مهمانان با فضلیت برگزار می کنیم. به رسم ادب نخست به همه مهمانان، روسای قوا، روسای مجالس گذشته، رییس مکرم دفتر مقام معظم رهبری، به ویژه خانواده های گرانقدر شهدا خوش آمد می گوییم، به خانه ملت خوش آمدید؛ خوش آمدید که خوش آمد از آمدنتان. وی افزود: همینجا باید ابراز تاسف کنم که شرایط شیوع کرونا به ما فرصت نداد تا طبق روال جلسات افتتاحیه مجلس میزبان چهره های افزون تر باشیم. یاد دو منتخب مجلس یازدهم که امروز جایشان را در این مجلس خالی می بینیم گرامی می داریم، مرحومه مغفوره سرکار خانم فاطمه رهبر و جانباز سرافراز مرحوم رمضانی که جایشان خالی است.
تقوی گفت: از مردم شریف انقلاب اسلامی که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یک بار دیگر اخلاص و ایمان خود را به نمایش گذاشتند و با انتخاب نمایندگان خویش مجلس یازدهم را شکل بخشیدند و از همه دست اندر کاران انتخابات اعم از شورای نگهبان، وزارت کشور، نیروی انتظامی، بسیجیان دریادل و نظامیان تشکر می کنیم. یاد امام، بنیانگذار انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب اسلامی و به طور ویژه شهدای مجلس و سلامت و همینطور فرمانده مقاومت در منطقه، شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم. امیدواریم که مجلس در پاسداری از ارزش های جوشیده از خون شفاف این شهیدان توفیقات خوبی را داشته باشد.
تقوی با بیان اینکه لازم می دانم در این جمع فرهیخته و فرزانه، مجلس یازدهم را براساس آنچه شناختم در چند فراز معرفی کنم، گفت: کشور ما به لحاظ تاریخی 114 سال است که مجلس دارد و در بین کشورهای آسیایی نخستین کشوری است که صاحب پارلمان شده است. 
وی افزود: مجلس یازدهم یاد و خاطره چهره پرافتخار شهید آیت الله سیدحسن مدرس را گرامی می دارد و عزم را جزم دارد تا در کلاس درس او بنشیند و بیاموزد، شجاعت، صراحت، سیاست و دیانت را. همین جا باید بر این نکته تاکید کرد که مدرس یک شخص نیست بلکه یک فکر است، او نماد استقلال مجلس است که در برابر زیاده خواهی برخی رجال مستکبر و مستبد می ایستد و مبارزات خود را در مجلس دنبال می کند. مدرس در این دیار خشتی برای خود بر خشت نگذاشت، چرا که مهم ترین منزل را برای خود زهد می دانست، در خیابان آزادی که آن را در زمین ایمان و بر مبنای عزت بنا کرد. مجلس یازدهم معتقد است که انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت به وجود آمده، عدالت در طرح ها و لوایح و اختصاص طرح ها در مناطق محروم، نگاه عدالت محور پرخوری رانت خواران را تحمل نمی کند. 
وی گفت: ما در مجلس یازدهم موفقیت های انجام شده را می پذیریم و به همه مدیران موفق خسته نباشید می گوییم چون مدیران متعهد، متخصص و انقلابی را سرمایه گذاران کشور می دانیم. از اشتباهات هرگز حمایت نمی کنیم، ما اصرار بر حفظ اشتباهات قوای گذشته را نداریم و طبق قانون بر اصلاح آن ها اقدام خواهیم کرد این مجلس پس از گفتمان دوم انقلاب اسلامی شکل گرفته و مجلس یازدهم این گفتمان را دنبال می کند. تقوی گفت: ما دنبال حاشیه سازی نیستیم و به حاشیه سازان متذکر می شویم که تلاش نکنند ما را به حاشیه ببرند، ما می خواهیم در زندگی مردم تاثیرگذار باشیم. اجازه دهید مجلس با همین ترکیب در راس امور باشد، ما وکیل الدوله و معاند دوله نیستیم بلکه می خواهیم برای حل مشکلات مردم با وحدت و یکپارچگی پشت سر رهبر انقلاب دست در دست هم دهیم و مشکلات کشور را حل کنیم. شاخص ما نمایندگان مجلس یازدهم عمل به قانون و تعامل با قواست و صد البته نقد منصفانه و نگاه واقع بینانه اصلاح امور را شدت می بخشد. ما از حداکثر اختیارات خود برای عمل به قانون استفاده می کنیم.
تقوی گفت: مجلس یازدهم بنا دارد از خود شروع کند؛ جلوگیری از اسراف، تحقیق و تفحص، مبارزه با فساد را. ما در مکتب امام و رهبری آموخته ایم که باید در برابر زیاده خواهان مستکبر مقاومت کرد چون کمترین نرمش بیشترین خسارت را به میان می آورد.راهی را که امام عظیم شان برای ما ترسیم نموده را طی می کنیم و کلام او را تکرار می کنیم که اگر بند بند استخوان هایمان  را جدا سازند، سرمان را بالا برند و زنده زنده در آتش بسوزانمان و زن و اموالمان را به غارت ببرند هرگز امان نامه شرکت را امضا نخواهیم کرد. وی گفت: مجلس یازدهم مجلس ولایت است، این مجلس ولایت و ولایتمداری را با دستورالعمل های اداری به دست نیاورده، ولایت را بر اساس اعتقادش به دست آورده و ولایت فقیه را در راستای غدیر می داند. من او را اینطور شناخته و توصیف می کنم او همه خوبی ها را یک جا دارد، یعنی آیت الله عظما امام خامنه ای. از دغدغه های مجلس یازدهم معیشت مردم، جهش تولید، اشتغال، توجه به محرومان و از این دست موارد است. امید اینکه دعای خیر مردم بدرقه راه نمایندگان باشد.