به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۲۱۶۴۶۸

با نشانه‌های کمبود ویتامین D در بدن آشنا شوید

گروه علمی: کمبود ویتامین D می‌تواند پیامد‌های منفی زیادی برای سلامت بدن داشته باشد.
با نشانه‌های کمبود ویتامین D در بدن آشنا شوید
راه‌های مختلفی برای تامین ویتامین D وجود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به مصرف انواع ماهی‌ها نظیر سالمون، تن و ساردین، زرده تخم مرغ، قارچ و خوراکی‌های غنی شده با ویتامین D مانند شیر گاو، شیر سویا و آب پرتقال اشاره کرد. همچنین قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید به تولید ویتامین دی در بدن کمک می‌کند.
از جمله نشانه‌های کمبود ویتامین D در بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درد عضلانی شدید
کمبود ویتامین D می‌تواند موجب ضعف عضلات و بروز درد‌های عضلانی مزمن در بزرگسالان و کودکان شود.

ابتلای مکرر به انواع بیماری‌ها
زمانی که بدن با کمبود ویتامین D مواجه باشد، بر سیستم ایمنی بدن اثر منفی می‌گذارد و انسان را مستعد ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا، انواع آلرژی‌ها، آسم و اگزما می‌کند.

کند شدن روند بهبودی زخم ها
یکی از نشانه‌های مهم کمبود ویتامین D در بدن کند شدن روند بهبودی زخم‌ها است. سطوح ناکافی ویتامین D در بدن می‌تواند روند بهبودی را مختل کند یا کاملاً در معرض خطر قرار دهد.

خستگی مداوم
ویتامین D سطوح انرژی را افزایش می‌دهد و انسان را برای مدت طولانی‌تر فعال نگه می‌دارد. اگر در وسط روز با احساس خستگی شدید مواجه می‌شوید، سطوح ویتامین D بدن خود را بررسی کنید.

افت سلامت استخوان‌ها
ضعف استخوان‌ها یکی از نشانه‌های کمبود ویتامین D است. کمبود کلسیم و ویتامین D می‌تواند آسیب‌های استخوانی را افزایش دهد و موجب کمردرد شود و خطر شکستگی و آسیب‌دیدگی بیشتر می‌شود.

ریزش مو
یکی از دلایل شکستگی و ریزش مو کمبود ویتامین D است. آلوپسی یک بیماری خود ایمنی است که به واسطه ریزش شدید مو تعریف می‌شود و می‌تواند با کمبود ویتامین D مرتبط باشد.
برچسب ها: ویتامین D