به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۱۶۶۳۸

زمان ثبت‌نام دبیرستانی‌ها اعلام شد

گروه جامعه: مسئول ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید، جزئیات ثبت‌نام اولیه نوآموزان برای سنجش سلامت و ثبت‌نام نهایی آنها و نیز ثبت‌نام دانش‌آموزان دبیرستانی را اعلام کرد.
زمان ثبت‌نام دبیرستانی‌ها اعلام شد
به گزارش ایسنا، رضوان حکیم‌زاده مسئول ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تاکید وزیر آموزش و پرورش این بوده است که علی‌رغم شرایط خاصی که داریم هیچ روند آموزشی با اختلال و تاخیر برگزار نشود، گفت: ۲۲ اردیبهشت ماه شیوه‌نامه ثبت‌نام را ابلاغ کردیم و معاونان ابتدایی در استان‌ها مسئول ستاد ثبت‌نام هستند.

تدابیر آموزش و پرورش در شرایط کرونایی برای ثبت‌نام و ارائه آموزش‌ مجازی در شبکه شاد با آغاز سال تحصیلی جدید
وی افزود: دستورالعمل ثبت‌نام با توجه به شرایط کرونا تنظیم شده است و ثبت‌نام را یک رویداد تربیتی می‌دانیم مخصوصا برای کلاس اولی‌ها و نوآموزان به آغاز فرایند ثبت‌نام که از اول خرداد تعیین و ستادهای ثبت‌نام تشکیل شدند. امسال دو نوع ثبت‌نام داریم؛ یکی ثبت‌نام در فضای کلاس حقیقی در مدرسه است؛ اما اگر شرایط کرونا ادامه داشته باشد پیش‌بینی شده است که دانش‌آموزان در سامانه شاد هم ثبت‌نام شوند تا فرایند احتمالی آموزش مجازی با آمادگی کامل از اول مهر شروع شود.حکیم‌زاده ادامه داد: ثبت‌نام دو مرحله است. مرحله اول، ثبت‌نام اولیه برای سنجش سلامت است و از اول تیر ماه نوبت‌دهی آغاز می‌شود و با اتمام سنجش سلامت، ثبت‌نام کلاس اولی‌ها نهایی می‌شود. ثبت‌نام تا پایان مرداد ماه ادامه دارد. 

آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها از نیمه دوم تیر ماه
وی با بیان اینکه از نیمه دوم تیر ماه ثبت‌نام دبیرستانی‌ها آغاز می‌شود، گفت: بر نکات تربیتی و رعایت اصل تکریم خانواده‌ها در ستادهای ثبت‌نام و مدارس تاکید شده است. ضرورت هماهنگی با ستادهای استانی مدیریت کرونا نیز مورد توجه و تاکید شده است.

مصاحبه برای ورود به پایه اول و هفتم، ممنوع
مسئول ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید با بیان اینکه هر گونه ارتباط مالی مدارس برای برگزاری آزمون ورودی و کتب کمک آموزشی ممنوع است، گفت: هر گونه مصاحبه برای ورود به پایه‌ اول و هفتم ممنوع است و هیچ مدرسه‌ای حق برگزاری مصاحبه ندارد زیرا نوعی ارزیابی است و نباید هیچ خاطره تلخی از ورود به مدرسه در ذهن کودکان ثبت شود.

هزینه فوق برنامه، تنها شهریه پرداختی خانواده‌ها به مدارس هیات امنایی
وی افزود: به جز هزینه فوق برنامه، هیچ گونه شهریه‌ای نباید در مدارس هیات امنایی از خانواده‌ها دریافت شود.حکیم‌زاده با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم حدود یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۲۰۸ دانش‌آموز پایه اول داشته باشیم، گفت: در این صورت یک رشد ۴.۲ درصدی نسبت به سال جاری را شاهد خواهیم بود. هدف‌گذاری افزایش ۶۰ درصدی سنجش سلامت کودکان پیش‌دبستانی را داریم.وی با بیان اینکه معاونت‌های آموزش ابتدایی، مرکز ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات می‌توانند پاسخگوی شکایات احتمالی والدین باشند، درباره محدوده ثبت‌نام اظهار کرد: دانش‌آموزان باید محدوده جغرافیایی ثبت‌نام را رعایت کنند اما اگر مواردی است و خانواده به علت پر شدن ظرفیت امکان ثبت‌نام ندارند، می‌توانند به ستادهای ثبت‌نام مراجعه و در مدارس مجاور نام‌نویسی کنند.