به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۲۱۶۷۲۳

مطهری: برای مردم آشکار شد مجلس کاره‌ای نیست

گروه سیاسی: نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در نشست دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه من تا حد زیادی به مردم برای کاهش مشارکت در انتخابات حق می‌دهم، گفت: وقتی می‌بینند مجلس چندان کاره‌ای نیست طبیعی است که شرکت نکنند.
مطهری: برای مردم آشکار شد مجلس کاره‌ای نیست
به گزارش ایرنا، جلسه دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی عصر شنبه دهم خرداد با حضور علی مطهری، به‌عنوان میهمان نشست برگزار شد.حزب «اعتماد ملی» تصمیم گرفت که پس از پایان مجلس دهم و به‌ واسطه قدردانی از زحمات نمایندگان، از یک نفر از آنان که سمبل آزادگی است، تقدیر کند که با درنظرگیری فاکتورهای مختلف، علی مطهری انتخاب شد.مطهری در این نشست با بیان اینکه قرار نبود به اینجا برسیم اما باید تدبیر و درمان کرد، گفت: اشکال این است که مردم تا حد زیادی از صحنه خارج شده اند و علت صراحت شورای نگهبان در رد صلاحیت های این دوره که بعضا فقط به خاطر اظهار نظرهای افراد بود این بود که احساس می‌کردند مردم در این دوره خیلی حساسیتی نسبت به موضوع ندارند. آنها در دور قبل هم بدشان نمی‌آمد من و امثال من را رد کنند، اما نگران عکس‌العمل مردم بودند.وی افزود: ولی در دور گذشته شور و شوق مردم باعث شد رد صلاحیت نکنند. اما این بار احساس کردند اکثریت حضور ندارند و حساسیتی هم ندارند.مطهری با طرح این پرسش که چرا مردم نیامدند و حساسیت نداشتند، اظهار کرد: من تا حد زیادی به مردم حق می‌دهم. وقتی می‌بینیم مجلس چندان کاره‌ای نیست و تصمیمات در جای دیگری گرفته می شود طبیعی به نظر می‌آید که شرکت نکنند. سیاسیت طرف مقابل هم عامدا این بود که مردم شرکت نکنند و مجلس مورد نظرشان تشکیل شود.

مجمع لوایح FATF را عمدا تصویب نکرد که وارد لیست سیاه شویم
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بعد از مسائل بنزین برای مردم مسجل شد مجلس کاره‌ای نیست. یا درباره FATF مجلس لوایح را تصویب کرد اما به راحتی مجمع آنقدر نگه داشت تا مهلت ما تمام شد و وارد لیست سیاه شدیم. مردم می بینند مجلس در مسایل اصلی موثر نیست از این رو تا حدودی باید به مردم هم حق بدهیم.مطهری با بیان اینکه چرا مجلس از جایگاهش پایین آمد؟ گفت: این بستگی به رفتار نمایندگان و رئیس مجلس هم داشت و دارد. چرا شورای هماهنگی سران قوا تشکیل شد، پس مجلس چه کاره است؟ یا جایی‌که اعلام می‌شود مجمع تشخیص مصلحت باید به لحاظ انطباق با سیاست های کلی نظام مصوبه مجلس را بررسی کند این خلاف قانون اساسی است. باید مقاومت می شد. مصوبه پالرمو و FATF را نگه داشتند.وی ادامه داد: اینها را باید حل کنیم. برویم با رهبری هم صحبت کنیم. اینطوری نمی شود کشور را اداره کرد، زیرا جایگاه مجلس روز به روز سقوط خواهد کرد.مطهری ادامه داد: خانم سلحشوری را برای دلداری به مادران کشته شدگان حوادث آبان احضار می‌کنند، هیات رییسه مجلس سکوت می کند. یا آقای صادقی را برای یک حرف حکم زندان می‌دهند و هیات رئیسه ساکت است.نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یا در مورد دستگاه قضایی می توانیم بگوییم مستقل است؟ همین قانون با نواقصش را هم اجرا کنند ایده‌آل است.مطهری افزود: حال چرا مدام دست و بال مجلس را می بندند؟ چون گروهی فکر می کنند اینطور بهتر می شود نظام را حفظ کرد در صورتی که این اشتباه است.

فاسد نباید در مجلس باشد ولی قشر متجدد باید نماینده داشته باشند
نماینده پیشین مجلس اظهار کرد: قشر متجدد و سهل انگار به دین هم باید نماینده داشته باشند. بله فاسد اخلاقی و مالی نباید در مجلس باشد اما عقاید مختلف باید در مجلس حضور داشته باشند.مطهری تاکید کرد: ۹۵ درصد کار را می کنند و به مردم می‌گویند حالا بیایید بین این دو تا انتخاب کنید. فکر می‌کنند دارند خدمت می‌کنند به نظام.وی با اشاره به اینکه خود رهبری می فرمایند مخالف باید آزاد باشد حرفش را بزند، گفت: این روش‌های فعلی درست نیست. راه حل، بازگشت مردم به عرصه است. این آگاهی بخشی‌ها و حرف زدن ها مهم است.مطهری افزود: اگرهر کسی را به خاطر اظهار نظر بگیریم، ارزش نظام را پایین می آورده‌ایم. ریشه نظام محکم و در ایمان اسلامی مردم است. اینطور نیست که با یک بادی بلرزد. نترسید. هر نهادی باید در جای خودش باشد.وی با تاکید بر اینکه این روندها باید اصلاح شود، افزود: روش شورای نگهبان منجر به اختناق شده است. به من گفتند بنویس اشتباه گفته‌ام. اما نگفتم. نخواستم این رویه جا بیفتد.در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس از صراحت علی مطهری در دفاع از حقوق مردم تقدیر به عمل آمد.در این نشست، الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی، اسماعیل گرامی‌مقدم، مازیار بالایی، محمدجواد حق‌شناس و ابراهیم امینی ضمن اشاره به اقدامات و اظهارات حق‌طلبانه علی مطهری در طول سه دوره نمایندگی مجلس، شرح مسایل روز را در دستور جلسه دفتر سیاسی حزب، قرار دادند.
برچسب ها: علی مطهری

Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۵:۳۲
پس به چه سبب دوباره طمع کاندید شدن کرد؟؟؟!!! اگر رد صلاحیت نشده بود تنها عزرائیل میتونست از صندلی مجلس عزلش کنه! (367788)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۷:۴۵
چرا هر موقع میخواند کسی یا کسانی را متقاعد کنند از زبان مردم صحبت میکنند (367792)
الی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۷:۵۱
چطور کاره ای نیستـ؟؟ پس این همه تورم ، وجود مفسدان اقتصادی در دولت، افزایش روز افزون مهاجرت فحشا ،فقر ، اعتیاد بیکاری در جامعه به اصطلاح اسلامی ..و هزار تا درد بی علاج دیگه.این همه کار بنده خدا ، این همه زحمت کشیدند تا ایران رو به این روز بندازن چرا اجرشون رو ضایع میکنید (367793)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۹:۵۱
اگر ايشان انتخاب مي شدند حتماً مجلس كاره اي بود ولي بدون رهروان غرب مجلس كاره اي نيست !!!! (367794)
محمد آزادی طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۰۱:۵۵
ربطی به رهروان غرب و شرق ندارد . گذشته از قضیه اف ای تی اف وقتی در قضیه بنزین دولت مجلس را دور زد معلوم شد که همین مجلس نیم بند حاصل نظارت استصوابی در حال تبدیل شدن به هیچ کاره و به کل بی خاصیت شدن است .
ضمنا مطهری در مواضع فرهنگی به اصولگرايان آن هم تا حدی افراطی نزدیک و بعضا از گشت ارشاد و کشاندن وزیر کشور به خاطر ساپورت زنان دفاع می کند اما در مواضع سیاسی به اصلاح طلبان نزدیک و خواهان باز بودن فضای انتقادی حاکمیت و آزادی زندانیان سیاسی است . (367849)
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۲۱:۰۷
مردم فکر می گویند نظام می خواهد امثال مطهری و صادقی را نگه دارد و مجددا آنها را علم کند تا در آینده از آنها استفاده کرده و مردم را پای صندوق ها بکشاند اما مردم دیگر نه اصلاح طلب را می خواهند نه اصولگراها را . مردم زمانی پای صندوقها می روند که رفراندوم برای نغییر نظام حکومت برگزار شود اکنون مشروطه به فنا رفته است و همان آزادیهای نیم بند عهد پهلوی نیز از بین رفته است . (367795)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۲۲:۲۰
مجلس ازاولش هم کاره ای نبود (367797)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۲۲:۴۵
اقای مطهری یه سوال.چرا حالا.
چراانتقادات از مجلس و...حالااز زبان شمامیادبیرون.
پس این ۴سال کجابودین. (367799)
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۰۰:۲۱
پسر حاجی مجلسی که تو و امثال تو توش باشند کاره ای نیست (367800)
ناامید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۰۷:۳۹
درود و مرحبا بر نماینده فراجناحی د.مطهری صادقی و سلحشوری (367802)
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۰۹:۵۰
اگر تایید صلاحیت و نماینده شده بودی مطمئنا این حرفا را نمیزدی عزیز (367803)
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۰:۵۴
جناب مطهری من هیچ از سیاست شرائط کشور نمی دانم همین قدر که fatf طرح و قانون کسانی هرروز و هرساعت علیه مردم ما دشمنی می کند هر نوع مخالفت و بیزاری از آن قطعاً یک مبارزه با دشمن و تلاش در جهت استقلال و عزت کشور است. جنگ هزینه دارد ، سازش و کوتاهی در مقابل با دشمنی که اگر فرص یابد از هر خیانت و... حتی تجاوز به حیثیت شما ابا ندارد ساده لوحی است شما فکر می کنید با عنوان اعتماد ملی عزت برای خود و مردم فراهم می کنید . غافلید از نظر این حقیر حتی اگر پسر پیامبر هم باشید ارزشی برای امثال ما ندارید و احس (367804)
.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۱:۰۴
برای مردم ثابت شد که مجلس دهم به درد نخور بود (367805)
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۱:۲۹
تاوقتی در مجلس بودید مجلس کاره ای بود حالا که نیستید مجلس کاره ای نیست یعنی همه کاره شما بوده اید. ایول (367806)
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۲:۲۱
شما برای حضور در همین مجلسی که میگید مردم فهمیدن هیچ کارست دوباره کاندید شدید و علیرغم رد صلاحیت اعتراض کردید، اقای مطهری اگر شما در این مجلس کاندید نمی شدید یا در دوره های قبلی هم همین اعتراضها به رد صلاحیت ها رو می کردید، حرفتون قابل باور بود (367810)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۳:۵۳
ایشان هنوز نمیداند که ما وارد لیست سیاه نشدیم. اولا این واژه درست نیست عنوان بلک لیست اصلا وجود ندارد و عنوانی دیگری دارد. دوما ما از قبل در این لیست بودیم و عضو شدن ما نیز دلیلی برای خروج ما نمیشد بلکه فقط سبب سختر شدن کار میشد. (367812)
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۵:۳۸
همچنین شما و دستنانتان ! (367814)
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۹:۰۹
برای مردم مشخص شد مزدور و فتنه گر کیست (367820)
آذربایجان وپیرامون-در انتظار بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۲۰:۵۴
سلام-اخیرا آقای ترکان حرفی در این مورد زده که به نظرم درست است -وقتی قانون اساسی تغییر کرد اختیارات مجلس که رئیس دولت (نخست وزیر ) را تائید می کرد از مجلس گرفته شد واختیار به رئیس جمهور داده شد یعنی اینک رئیس دولت اجرائی خود رئیس جمهور است ووزرا ناچارند از وی تبعیت کنند نه مجلس -ضمنا شوراهای استانی که در واقع باید بازو ومکمل مجلس در استانها باشند فرمایشی وکاملا فرمایشی است یعنی اصلا در غانتخاب استانداران فرمانداران ومدیران نقشی ندارد و نهادهای دولتی آنها را عددی محسوب نمی کنند (367822)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۲۲:۲۶
اگر مجلس کاره ای نیست طی ۱۲ سال در مجلس چه غلطی میکردی چرا ای حرفها را بعد از همان سالهای اول نزدی ، ،شک نکن که امثال شما به مجلس بروند وزن مجلس پایین می آید، مجلس روحیه انقلابی، دشمن ستیزی، خدمت به مردم مستضعف ، آبادانی کشور و مدیریت جهادی و در یک کلمه روحیه شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی را میطلبد نه کسانی که با قیافه های ذلت بار با موگیرینی سلفی بگیرن (367828)
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ۰۳:۳۰
پس چرا دوباره کاندید شده بودی؟مطمئنا ادم برای جایی که فاقد قدرت و اهمیت هست دوباره نمیاد کاندیدا بشه
تناقض دارید (367829)
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ۰۸:۲۴
نه تنها خیلی وقته مجلس کاره ای نیست بلکه سایر قوا هم کاره ای نیستند خانه از پای بست ویران است (367833)
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ۰۸:۵۹
آقای مطهری دغدغه شما نماینده شدن به هر قیمتی بود اما دغدغه مردم اقتصاد و مبارزه با فساد اقتصادی
لطفاً دغدغه های شخصی خود را به مردم گرفتار نسبت ندهید (367834)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ۱۰:۰۲
آقای مطهری میفرمایید مجلس کاره ای نیست یه سوال خیلی خیلی خیلی ساده دارم پیاز و سیب زمینی که گرون شد اینم نمی تونستید جلوش رو بگیرید اینم پالرمو و FATF بود چرا ما عادت داریم ضعف خودمون رو به پای دیگران بنویسیم؟ (367835)
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ۱۷:۴۳
درود بر شرافت الحق که فرزند خلف همان پدری (367843)
رحمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۰۴:۲۹
با این همه ادعا پس شما این چند سال اونجا چیکاره بودی؟!!!! خدا رو شکر که رد صلاحیت شدی و الا ۴ سال دیگه باز هم باید همین حرف رو تکرار می‌کردی که ما هیچکاره بودیم. خسارت در خسارت (367850)
جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۰۹:۳۰
درود به روان پاک اندیشمند بزرگ دینی مرحوم شهید مطهری و درود به فرزند خلفش جناب دکتر علی مطهری
که دلسوزانه حرفهای دل مردم را میزنند (367854)