به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۲۱۶۷۵۹

با قابلیت‌های مخفی آیفون آشنا شوید

گروه فناوری: قابلیت‌های کمتر شناخته شده محصولات اپل را بشناسید که می‌توانند استفاده از آیفون و آیپد را بی‌نهایت جذاب کنند.
با قابلیت‌های مخفی آیفون آشنا شوید
نرم‌افزار iOS 13 اپل برای آیفون و آیپد ارائه شده است که با گذر زمان بهتر می‌شود. آخرین نسخه‌ای که از این سیستم عامل ارائه شده، iOS و iPadOS 13.4 است. یکی از ویژگی‌های جدیدی که برای این دستگاه‌ها توسط سیستم عامل جدید اپل ارائه شده، اشتراک پوشه در iCloud را به ارمغان آورده است که یک تجربه مشابه Dropbox برای حافظه ذخیره‌سازی اپل در آیپد، آیفون و رایانه‌های مک است. از اولین ویژگی مشهور در iOS 13 گرفته تا آخرین تغییرات این سیستم عامل، ما همچنان دوست داریم به مشخصاتی توجه کنیم که کمتر شناخته شده‌اند؛ از نوع جدید جستجوی صوتی گرفته تا کنترل حجم صدای مورد نیاز و ویژگی جدید به اشتراک گذاشتن صداغ برای صاحبان ایرپاد. می‌توانید در ادامه، با تمام این ویژگی‌های جدید آشنا شوید.

شارژ باطری بهینه‌سازی شده
به طور طبیعی، شارژ کردن باطری آیفون به صورت کامل و استفاده مرتب از آن تا زمانی که باطری شارژ دارد، می‌تواند به مرور زمان به باطری دستگاه آسیب برساند. یک گزینه جدید در سیستم عامل iOS 13 در نظر گرفته شده است تا با یادگیری عادت‌های روزانه شارژ کردن گوشی کاربران و جلوگیری از شارژ سریع باطری تا 100 درصد به طولانی‌تر شدن عمر باطری دستگاه کمک کند. قابلیت جدید سیستم عامل iOS باعث می‌شود اگر کاربران شب هنگام خواب گوشی خود را به شارژ می‌زنند، سیستم عامل شارژ باطری بهینه شده برای آیفون را در شب تا 80 درصد نگه می‌دارد و 20 درصد باقی مانده شارژ باطری را قبل از این که زنگ هشدار گوشی، قبل از بیدار شدن صاحبش انجام خواهد داد.

نوار اسکرول جدید
زمانی که کاربران در صفحات وب در مرورگر Safari در حال وبگردی هستند، یک نوار اسکرول جدید در سمت راست صفحه نمایش نشان داده می‌شود. این گزینه فقط به این دلیل به iOS 13 اضافه شده است که به راحتی بتوانید بفهمید که در کجای آن صفحه وب قرار دارید و به راحتی در صفحه اسکرول سریع‌تری داشته باشید. این نوار اسکرول با شروع بالا و پایین کردن صفحه وب نمایان می‌شود و با ظاهر شدن آن در سمت راست صفحه می‌توانید صفحه را به بالا یا پایین هدایت کنید. نکته جالب راجع به این نوار اسکرول این است که سرعت عملکرد آن نسبت به دیگر سیستم عامل‌ها قابل توجه است.

اسکن اسناد در آیفون و آیپد
برنامه Files اصلاح شده اکنون به شما امکان می‌دهد اسناد را اسکن کرده و با کمی تلاش آن‌ها را مستقیماً در دستگاه یا فضای ذخیره‌سازی ابری ذخیره کنید. برای این کار کافی است کاربران برنامه Files را باز کنند، برگه مرور مربوط به سند مورد نظر را انتخاب کنند و سپس روی سه نقطه گوشه بالای سمت راست آن ضربه بزنند و با انتخاب گزینه اسکن اسناد، آن‌ها را اسکن کنند. با نگه داشتن انگشت روی صفحه، سیستم عامل به صورت خودکار صفحه را ذخیره خواهد کرد. کاربران با این قابلیت قادر خواهند بود چندین صفحه را در یک فایل PDF اسکن کرده و آن را در iCloud خود ذخیره کنند یا پس از اتمام کار، آن را در برنامه دیگری وارد کنند.

جستجوی پیام در iMessage
جستجوی پیام‌های قبلی در نرم‌افزار iMessage همیشه یک تجربه وحشتناک بوده است. این مسئله پیش از ارائه iOS 13 به سادگی کار نمی‌کرد اما حالا با ارائه این سیستم عامل، وضعیت تغییر کرده است. اکنون، می‌توانید با جستجوی یک کلمه یا عبارت گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید و پس از ان نتایج به صورت فوری نمایش داده می‌شود. برای استفاده کردن از جستجو در نرم‌افزار iMessage می‌توانید پیام‌ها را با انگشت خود پایین بکشید و از نوار جستجوی برنامه استفاده کنید.

جستجوی صوتی در آیفون
در هر جایی که نوار جستجو را در برنامه‌های اپل خود پیدا کنید، متوجه می‌شوید که اکنون یک میکروفون در سمت راست این نوار جستجو قرار دارد. بر روی نماد جدید ضربه بزنید تا به جای این که تایپ کنید، عبارت مورد جستجوی خود را از طریق صدا وارد کنید. برنامه‌هایی مانند تنظیمات، ایمیل‌ها، پیام‌ها و نمایش امروز فقط چند نمونه از مکان‌هایی که می‌توانید گزینه جستجوی صوتی جدید را پیدا کنید.

اشتراک تصاویر با اطلاعات و بدون اطلاعات مکان
اکنون می‌توانید اطلاعات مکان را از یک عکس، هنگامی که به صورت مستقیم از نرم‌افزار Photos به اشتراک می‌گذارید، جدا کنید. این قابلیت جدید باعث می‌شود که کابران بتوانند موقعیت جغرافیایی عکس را روی آن تگ کنند و مکان گرفته شدن عکس را مشاهده کنند اما زمانی که آن را در رسانه‌های اجتماعی، ایمیل یا پیام‌ها به اشتراک می‌گذارند، می‌توانند آن اطلاعات را از بین ببرند و هرگونه اطلاعات جغرافیایی را به صورت خصوصی نگه دارند. عکسی یا عکس‌هایی را که می‌خواهید در برنامه Photos به اشتراک بگذارید انتخاب کنید و سپس روی گزینه‌ها در بالای صفحه ضربه بزنید و مکان را در زیر بخش دارای برچسب قرار دهید.

به اشتراک گذاشتن عکس در iCloud
هنگامی که تعداد زیادی عکس یا یک فیلم طولانی به اشتراک می‌گذارید، اپل به طور خودکار همه موارد را در iCloud بارگذاری می‌کند و پیوند قابل قبولی را برای ارسال شما ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید استفاده از داده‌های خود را مهار کنید، یک ویژگی مفید است، اما اگر فقط می‌خواهید پرونده‌ها را ارسال کنید، می‌تواند آزاردهنده باشد. لازم نیست کار دیگری به جز انتخاب برخی عکس‌ها و فیلم‌ها برای ارسال از طریق پیام‌ها انجام دهید، اما اگر ترجیح می‌دهید از iCloud استفاده نکنید، ما یک راهنمایی داریم که نحوه تغییر نحوه ارسال به روش قدیمی را توضیح می‌دهد.

نشانگر میزان صدای جدید
یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کاربران iOS از اپل تقاضا داشتند ه عوض شود، نشانگر میزان حجم صدای آن است. این شاخص در iOS 13 بسیار کوچکتر است و از طرف صفحه نمایش به سمت داخل حرکت می‌کند. وقتی کاربران صدای گوشی خود را تنظیم کنند، این نوار کوچک در کنار صفحه نمایش ظاهر می‌شود و پس از مدتی، از صفحه بیرون می‌رود. قسمت پنهان در این قابلیت این است که وقتی آن نوار سفید روی صفحه‌ نمایش شما ظاهر می‌شود، می‌توانید به جای استفاده از دکمه‌های حجم صدای فیزیکی در کنار آیفون یا آیپد خود، از انگشت خود برای بالا کشیدن صدا به سمت بالا و پایین استفاده کنید.

پشتیبانی iMessage و FaeceTime از دو سیمکارت
کاربران تجاری و مسافران بین‌المللی از افزودن پشتیبانی از دو سیمکارت به صورت همزمان در برنامه‌های iMessage و FaceTime حرف می‌زدند. اپل با راه‌اندازی iPhone XS Max و XS و بعد از آن iPhone XR پشتیبانی از دو سیمکارت را به گوشی‌های خود اضافه کرد. این ویژگی جدید برای کسانی که تمایل به حمل دو تلفن جداگانه را ندارند یا برای کسانی که غالبا در سطح بین‌المللی مسافرت می‌کنند و به یک برنامه دیتا نیاز دارند که از هزینه رومینگ ارزان‌تر باشد، قابل استفاده است. پیش از ارائه iOS 13، کاربران فقط می‌توانستند از یک شماره برای برنامه‌های iMessage و FaceTime استفاده کنند.

حذف برنامه‌ها در صفحه به‌روزرسانی
مدیریت برنامه‌های قدیمی که بر روی آیفون یا آیپد خود نصب کرده‌اید هرگز در اولویت نیست. من می‌دانم که به عنوان به روزرسانی برنامه ، در فروشگاه App تماشا کرده ام ، با دانستن کامل اینکه هرگز دوباره آن برنامه را راه اندازی نمی کنم. گاهی اتفاق می‌افتد که در هنگام به‌روزرسانی یک برنامه، متوجه می‌شویم که یک برنامه را لازم نداریم اما هنگام بازگشت به صفحه اصلی گوشی، زحمت پیدا کردن آن برنامه را به خود نمی‌دهیم. بعد از نصب iOS 13، دفعه دیگری که برنامه‌ای را مشاهده می‌کنید، نیازی نیست که به صفحه اصلی گوشی بازگردید و آن را پیدا کنید؛ می‌توانید همانجا برنامه را به سمت راست بکشید و سپس آن را حذف کنید.

استفاده از موس برای کنترل آیپد
با نصب نسخه جدید iOS، کاربران می‌توانند آیپد یا آیفون خود را با یک موس کنترل کنند. همچنین این نسخه پشتیبانی از صفحه کلید را به تبلت‌های اپل اضافه کرده است که کار با آن‌ها را بسیار راحت کرده است. کاربران می‌توانند برای استفاده از موس یا Trackpad از اتصال بلوتوثی این دستگاه‌ها استفاده کنند و کار خود را راه بیندازند.

حذف محدودیت دانلود هنگام استفاده از دیتای سیمکارت
سرانجام، اپل گزینه حذف محدودیت‌های دانلود اپ استور را در هنگام استفاده از دیتای سیمکارت در iOS 13 ارائه داده است. این بدان معنا است که در صورت تمایل کاربران، برای دانلود یک بازی با حجم بیش از یک گیگابایت، محدودیتی در هنگام استفاده از دیتای سیمکارت وجود ندارد. برای این کار ابتدا باید به تنظیمات گوشی مراجعه کرد و در قسمت App Downloads گزینه محدودیت دانلود در اپ استور را خاموش کرد.

تجهیز Safari به دانلود منیجر
یکی از مشکلاتی که کاربران iOS با ان درگیر بودند، دانلود نشدن فایل‌ها از طریق مرورگر دستگاه‌هایشان بود. از این پس کاربران iOS در هنگام استفاده از Safari آیپد یا آیفون خود می‌توانند فایل‌ها را دانلود و ذخیره کنند. نماد مدیریت دانلود در این برنامه به کاربران نشان داده نمی‌شود مگر این که یک دانلود فعال داشته باشند. این دانلود به صورت خودکار در پوشه‌ای در iCloud Drive ذخیره می‌شود و می‌توانید از طریق برنامه Files به آن فایل‌ها دسترسی داشته باشید.

اسکرین‌شات‌های طولانی از وبسایت‌ها
اگر تا به حال برای گرفتن متن یک مقاله مجبور به گرفتن چندین عکس از یک صفحه وب شده‌اید، خوشحال می‌شوید که بدانید ابزار اسکرین شات iOS 13 ترفند جدیدی برای این کار دارد. Safari را باز کنید و یک تصویر از هر وبسایت بگیرید و بلافاصله روی پیش نمایش تصویر کوچک ضربه بزنید. در بالای تصویر، دو گزینه وجود دارد: صفحه نمایش و صفحه کامل. این قابلیت در مرورگر وب اپل، شماره‌ها، ایمیل‌ها و نقشه‌های اپل کار می‌کند.این ترفندها و قابلیت‌ها همزمان با ارائه سیستم عامل iOS 13 و iPadOS 13 برای آیفون‌ها و آیپدهای اپل ارائه شده‌اند و نسخه‌های قبلی سیستم عامل اپل دارای این امکانات نیستند. نسخه جدید این سیستم عامل تنها برای گوشی‌هایی که از iPhone 6 به بعد تولید شده‌اند، عرضه شده و نسخه‌های قدیمی‌تر اپل مانند iPhone 5s از آن بی‌بهره هستند. پس برای استفاده از جدیدترین برنامه‌ها و قابلیت‌های iOS نیاز است تا گوشی‌های اپل خود را به‌روز کنید.
برچسب ها: آیفون‌