به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۲۱۶۷۶

مثلث مرگ جوانان را تهدید می کند

گروه جامعه:​ معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: تبلیغات ماهواره ای، باشگاه های بدن سازی و آرایشگاه های زنانه سه ضلع مثلثی است که من آن را مثلث مرگ می نامم.
مثلث مرگ جوانان را تهدید می کند
 دکتر علی اکبر سیاری از خطرناک بودن پودر و قرص های لاغری «اکسی الیت» خبر داد و از مردم خواست از خرید و مصرف آن خودداری کنند. وي در جمع خبرنگاران از مرگ آور بودن دارویی به نام «اکسی الیت» که ساخت آمریکاست و در برنامه های شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود خبر داد و گفت: این دارو به عنوان داروی انرژی زا و لاغری تبلیغ می شود و تاکنون موجب گزارش52 مورد نارسایی شده است. وی افزود: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی فروش و مصرف این دارو را ممنوع اعلام کرده و سازمان غذا و داروی ایران نیز از داروخانه ها خواسته است که «اکسی الیت» را جمع آوری و از فروش آن خودداری کند. دکتر سیاری با بیان این که «اکسی الیت» دارویی ضروری و حیاتی نیست و مصرف آن فقط لاغری و انرژی زایی دارد از رسانه ها خواست درباره خطرآفرین بودن این دارو به مردم اطلاع رسانی کنند. معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: نارسایی کبد که در پی مصرف این دارو گزارش شده است یا منجر به مرگ می شود یا بیمار را به پیوند کبد که جراحی پرهزینه است نیازمند می کند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: تبلیغات ماهواره ای، باشگاه های بدن سازی و آرایشگاه های زنانه سه ضلع مثلثی است که من آن را مثلث مرگ می نامم. دکتر علی اکبر سیاری از فروش مواد و داروهایی با محتویات آمفوتامینی، شیشه و مواد جدید صنعتی در برخی آرایشگاه ها و سالن های بدن سازی خبر داد و گفت: این داروها و مواد به عنوان لاغر کننده، زیبایی اندام و انرژی زایی به جوانان معرفی و سفارش و در برنامه شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود. وی گفت: ثابت شده است ترکیبات آمفوتامینی که ماده خطرناک شیشه نیز از جمله آنهاست در کوتاه مدت موجب نشاط، کاهش وزن و ایجاد انرژی می شود اما در مدتی بعد می تواند به نارسایی کبد، نارسایی کلیه، بی نظمی ضربان قلب و مرگ ناگهانی مصرف کننده منجر شود. معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به این که گه گاه خبرهایی از مرگ ناگهانی برخی جوانان می شنویم تاکید کرد: بسیاری از این مرگ ها ناشی از اختلال ناگهانی ضربان قلب و فشار خون است که در مصرف کنندگان این مواد به وجود می آید.
مرجع : واحدمرکزی خبر

۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۰۰:۳۰
بله اندر مضرات ميلى شدن رسانه ملى !!!! همينه كه جوونا پاى ثابت ماهواره ان ، ضرغام متشكريم (171543)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۲:۵۲
والله ، بنده بیننده تقریبا ثابت شبکه های دیسکاوری از انواعش هستم ، ولی تا حالا چنین تبلیغاتی درش ندیدم ! وقتی متاسفانه سطح سلیقه بعضی جوونهای ما انقدر پایینه که به قول شما پای ثابت این شبکه های در پیت ، زرد فارسی زبان شدن ، فکر نمیکنم تقصیر ماهواره باشه !! البته با شما موافقم برنامه های رسانه میلی به درد خود ضرغامی میخوره و بس ! (171752)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۰۵:۳۱
به کجا چنین شتابان؟ (171576)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۰۷:۲۷
بیکاری !!! انگار مشکل اصلی جوانان ، توسط مسوولان ریز و درشت به فراموشی سپرده شده!!!! (171581)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۰۸:۵۱
به این آرایشگاههای زنونه بدبخت اینقد گیر ندین .خوب اگه ناراحتین ببندینشون. حتی یه عکس هم نمیذارن توش نصب بشه .عکسای بی حجابو از تو آرایشگاههای زنونه شهر ما جمع میکنن!!!!!! فقط فکرشو بکنین!!!! (171622)
حلزون کــُش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۱:۰۰
یه ضلع مثلث مرگ هم تی وی خودمون بود که شیش ماه کرم حلزون تبلیغ کرد بعد فهمیدن غیراستاندارده و درشو تخته کردن (171688)