به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۲۱۶۷۶۴

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۶ میلیون نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۶۹ هزار نفر ثبت شد.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
 سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲هزار و ۲۸۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور خبر داد و گفت: از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری بوده و ١٨۴٧ بیمار نیز به صورت سرپایی خدمات‌رسانی شدند. کیانوش جهانپور گفت: از ۹ تا ١٠ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ٢٨٢ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری و ١٨۴٧ بیمار به صورت سرپایی خدمات‌رسانی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵٧ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷ هزار و ٧٣۴ نفر رسید. جهانپور افزود: تاکنون ١١۶ هزار و ٨٢٧ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. به گفته وی، ٢۵٣٣ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ٩١۵ هزار و ٩٩٨ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. جهانپور با اشاره به اقدامات انجام شده در استان خوزستان افزود: وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است. وی همچنین گفت: در حال حاضر استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در وضعیت هشدار قرار دارند.

هشدار درباره موج دوم کرونا در انگلیس
تسنیم نوشت: جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که در آستانه اجرای کاهش تدریجی محدودیت‌های کرونایی در انگلیس مشاوران علمی دولت این کشور درباره لغو این محدودیت ها هشدار می‌دهند. آنها اعلام کرده‌اند که برای لغو محدودیت‌ها در انگلیس هنوز زود است، چراکه این ویروس همچنان به سرعت در این کشور گسترش می‌یابد. مشاوران دولت انگلیس اعلام کردند که کاهش محدودیت‌ها خطر موج دوم کرونا را افزایش می‌دهد. انگلیس از روز دوشنبه برخی مقررات ضد کرونایی را در این کشور لغو می کند.

شمار مبتلایان به کرونا در روسیه به ۴۰۰ هزار نفر نزدیک شد
طبق جدیدترین اطلاعات منتشره، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر روسیه به بیش از ۳۹۶ هزار نفر افزایش یافته، در عین حال بیش از ۱۶۷ هزار بیمار بهبود یافته و حدود ۴۵۰۰ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس» نوشت: ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه گزارش داد که تعداد موارد جدید تایید شده از عفونت ویروس کرونا در این کشور طی یک روز گذشته ۸ هزار و ۹۵۲ نفر افزایش یافته و در مجموع به رقم ۳۹۶ هزار و ۵۷۵ رسیده است.بدین ترتیب، تعداد موارد آلودگی در روسیه ۲.۳ درصد افزایش یافته است. ضمن اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا که دیگر بهبود یافته‌اند هم ۵.۱ درصد افزایش یافته و ۸ هزار و ۲۱۲ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در سراسر کشور بهبود یافتند که تعداد آنها در کل دوره شیوع این بیماری، به ۱۶۷ هزار و۴۶۹ نفر رسیده است.این ستاد همچنین اعلام کرده است که تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در روسیه هم یک روز گذشته ۱۸۱ بود که در مجموع به ۴ هزار و ۵۵۵ نفر افزایش یافته است. روز جمعه این ستاد از قربانی شدن ۲۳۲ نفر در روز گزارش داد که بیشترین موارد فوتی روزانه از ابتدای شیوع بیماری کووید-۱۹ در این کشور بود.بر اساس اطلاعات منتشره، در شهر مسکو، طی روز گذشته ۲ هزار و ۳۶۷ مورد جدید از عفونت کرونا به ثبت رسیده، در عین حال ۳ هزار و ۵۹۹ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند. در مجموع، تاکنون ۷۸ هزار و ۳۲۴ نفر در پایتخت درمان شده‌اند که تقریباً ۴۴ درصد از کل افراد آلوده به ویروس کرونا در این شهر را تشکیل می‌دهد.