به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب : ۲۱۶۸۰

«جاذبه»بیش از 500 میلیون دلار فروخت

گروه فرهنگ وهنر: درام فضایی «جاذبه» با بازی ساندرا بولاک و جرج کلونی فروش جهانی خود را در تعطیلات آخر هفته از مرز 500 میلیون دلار گذراند.
«جاذبه»بیش از 500 میلیون دلار فروخت
این فیلم به کارگردانی آلفونسو کوارون تا پایان یکشنبه مجموع فروش خود را در بازار آمریکای شمالی به 240.6 میلیون دلار و در سطح بین‌المللی به 274.3 میلیون دلار رساند. به این ترتیب، فیلم سه‌بعدی «جاذبه» در هفت هفته در دنیا 515 میلیون دلار فروخته است. این فیلم هنوز در چین و ژاپن اکران نشده و انتظار می‌رود در نهایت در دنیا بیش از 600 میلیون دلار به دست بیاورد.

«جاذبه»‌ در تعطیلات آخر هفته در 62 بازار 18.5 میلیون دلار فروخت. این فیلم در بازار داخلی با 6.3 میلیون دلار رده ششم را به خود اختصاص داد. «جاذبه»‌ فعلا در سطح جهانی هفتمین فیلم پرفروش سال 2013 است. این فیلم با 37.5 میلیون دلار بیشترین فروش را در فرانسه داشته است. کره (26.5 میلیون دلار)، بریتانیا (23.2 میلیون دلار)، روسیه (20.9 میلیون دلار) و استرالیا (18.1 میلیون دلار) در رده‌های بعد هستند.

بولاک و کلونی در «جاذبه» نقش دو فضانورد آمریکایی را بازی می‌کنند که وقتی فضاپیمای آن‌ها پس ازبرخورد تکه‌پاره‌ها از بین می‌رود، در فضا سرگردان می‌شوند. فیلم با بودجه حدود 100 میلیون دلار ساخته شده و در شرایط کاملا نزدیک به زندگی واقعی بازسازی شده است. منتقدان و تماشاگران به یک اندازه از «جاذبه» استقبال کرده‌اند. این فیلم اولین بار در دنیا ماه پیش در افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز در بخش خارج مسابقه نمایش داده شد. «جاذبه» اولین فیلم کوارون پس از فیلم تحسین‌شده «فرزندان بشر» در سال 2006 است.
مرجع : خبرآنلابن