کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مبلمان هم‌قیمت آپارتمان‌!/ تصاوير

27 آبان 1392 ساعت 1:23

گروه اقتصادي: - بازار کساد مبل تهران این روزها شاهد عرضه انواع مختلف مبل‌های «ارزان شده» است؛ مبل‌های از حدود یک میلیون تا 100 میلیون تومان!


در شهری که پورشه‌های میلیاردی در نمایشگاه‌های ماشین آن به فروش می‌رسند، نمایشگاه‌های مبلمان آن هم مبل‌هایی را عرضه می‌کنند که مشتریان خاص خودشان را دارند. مبل‌هایی که با نام امپراتور، سناتور، کینگ و موارد مشابه دیگر شناخته می‌شوند. با وجود این، لوکس‌تر از این مبل‌ها، مبل‌های وارداتی ترک ، مصری و هنگ‌کنگی است. قیمت این مبل‌‌ها به بیش از 100 میلیون تومان معادل ارزش یک واحد آپارتمان 40 متری نوساز مناطقی مانند امیریه و دیگر مناطق جنوبی تهران است.

بازار مبل تهران ویژگی‌های خاص خودش را دارد، بازاری که عکسبرداری در آن ممنوع است و فروشندگان بیم از این دارند که کپی مبل‌های آنها را تولیدکنندگان دیگر تولید کنند. معمولا بیشتر آنها می‌گویند فقط خودشان تولیدکننده هستند و دیگر فروشگاه‌ها تنها ادعای تولید دارند. وجه مشترک دیگر عمده این فروشندگان نیز دادن ضمانت‌نامه‌های بین دو تا سه سال است. با وجود این، این بازار این روزها شاهد رفت‌و‌آمد کمتر مشتریان خود است اما در همین اوضاع کسادی هم مبل‌های ارزان شده قیمت‌های قابل توجهی دارند. شاید به دلیل همین کسادی هم است که دیگر مبل‌های وارداتی به ندرت دیده می‌شوند و برخی مبل‌های لوکس هم تا مشتری نباشد تولیدکننده‌ها تولید نمی‌کنند.

به همین دلیل مبل‌های لوکس به جای حضور در فروشگاه‌ها بیشتر در انبارها منتظر هستند که پس از سفارش توسط مشتری، تولیدکننده کار را بر روی چوب‌های راش آن شروع کند. با وجود این، اگر کسی مبل‌های لوکس بخواهد می‌تواند علاوه بر مبل‌های آماده، تصاویر مبل‌هایی که هنوز درست نشده‌اند را هم مشاهده کنند.

ارزان‌ترین مبل‌ها
در میان انبوه مبلمان‌های موجود در بازار یافت‌آباد تهران می‌توان مبل‌ها را به دو دسته کلاسیک یا استیل و مدرن یا راحتی تقسیم‌بندی کرد. مبل‌های کلاسیک مبل‌های سلطنتی هستند که با نام‌هایی از قبیل کینگ (پادشاه)، امپراتور، سناتور و نام‌های مشابه دیگر در بازار وجود دارند. مبل‌های مدرن نیز بیشتر مبل‌های راحتی هستند که قیمت لوکس‌ترین آنها به مبل‌های لوکس کلاسیک نمی‌رسد. در گروه مبل‌های راحتی قیمت‌های آن‌ها از حدود یک میلیون تومان شروع می‌شود و بعضا به حدود چهار میلیون تومان هم می‌رسد. در میان مبل‌های راحتی می‌توان به مبل‌های ال شکلی اشاره کرد که با چوب‌های روسی ساخته شده‌اند و قیمت یکی از این جنس مبل‌های هفت نفره، دو میلیون و 800 هزار تومان است.



مبل ال - لاویز هفت نفره که قابلیت تبدیل به تخت‌خواب دو نفره را دارد نیز در این بازار با قیمت سه میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد.

اما در همین رنج قیمتی می‌توان به مبل‌های تخت‌خواب شو نیز اشاره کرد. یک مبل تخت‌خواب‌شو دو نفره، پارچه ترک که قابلیت تبدیل به تخت یک نفره را دارد با نام ساپتا 950 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. مبل تخت‌خواب‌شو نیم‌ست، سه نفره با همان نام ساپتا که قابلیت تبدیل به یک تخت خواب دو نفره را دارد با قیمت یک میلیون و 850 هزار تومان به فروش می‌رسد. مبل تخت‌خواب شو دیگری با پارچه ترک به اسم راگا سه نفره، تمام چرم با قابلیت تبدیل به تخت خواب دو نفره نیز دو میلیون و 300 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.



یک مبل تخت‌خواب‌شو دیگر با اسم ال - لاویز، هفت نفره با قابلیت تبدیل به تخت دو نفره نیز با قیمت سه میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد.

اما مبل‌های نیم کلاسیک هم در بازار یافت‌آباد وجود دارند که یک مدل مبل نیم کلاسیک 9 نفره با قیمت چهار میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد. یک مبل تیتانیوم هفت نفره با 100 درصد چوب راش نیز با قیمت دو میلیون و 800 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

مبل‌های کلاسیک بالای 10 میلیون
اما در بخش مبل‌های کلاسیک می‌توان به مبل‌های 9 نفره مدل ایتالیایی اشاره کرد که به اضافه مبلمان غذاخوری هشت نفره، رویه کوبی، پارچه ترک با نرخ 10 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد. از همین شکل مبل‌ها، می‌توان به مبل سلطنتی با نام آلفا، با چوب راش و رویه کوبی شده اشاره کرد که 17 میلیون و 800 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. یک مبل سلطنتی دیگر با نام میلان شامل یک مبلمان 9 نفره به اضافه مبلمان غذاخوری هشت نفره با قیمت 19 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.


از همین شکل مبل‌ها، یک مبل کلاسیک سلطنتی دیگر با نام نگین، رویه‌کوبی، ورق طلا با قیمت 19 میلیون و 800 هزار تومان عرضه شده است.

یک مبل کلاسیک دیگر با نام ویکتوریا، شامل مبلمان 9 نفره به اضافه مبلمان غذاخوری هشت نفره، پارچه ترک، رویه کوبی، ورق طلا نیز در بازار یافت‌آباد 21 میلیون و 700 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. در کنار این مبل‌ها، یک مبل به سبک ایتالیایی شامل مبلمان 9 نفره به اضافه مبلمان غذاخوری هشت نفره با قیمت 23 میلیون تومان به فروش می‌رسد. مبل ایرانی دیگر با نام ونوس و ویژگی‌های مشابه مبل‌های دیگر کلاسیک که شامل مبل 9 نفره به اضافه مبلمان غذاخوری هشت نفره است با قیمت 24 میلیون تومان به فروش می‌رسد. از همین شکل مبل‌ها، مبلی با نام اسب شاخ‌دار است که مبل 9 نفره به اضافه مبلمان غذاخوری هشت نفره آن با ورق طلا و رویه کوبی با قیمت 28 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است. مبل کلاسیک سافارین، 100 درصد از چوب راش، تولید داخل، ورق طلا، رویه کوبی، پارچه ترک نیز با قیمت 32 میلیون تومان در بازار یافت آباد به فروش می رسد. این مبلمان نیز شامل مبل 9 نفره به اضافه مبلمان غذاخوری هشت نفره است.

از همین شکل مبل‌ها، مبل دیگری به سبک ایتالیایی با نام ارجینال سبز، 9 نفره به اضافه مبلمان غذاخوری هشت نفره، رویه کوبی نیز 34 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است. مبل پرنس نیز با همان ویژگی‌های مبل‌های دیگر کلاسیک نیز با قیمت 36 میلیون تومان به فروش می‌رسد. کمی گرانتر از این نوع مبل، مبل کلاسیکی با نام سناتور است که 9 نفره آن به اضافه مبلمان غذاخوری هشت نفره، رویه کوبی، ورق طلا نیز با قیمت 42 میلیون تومان عرضه شده است.


در کنار این مبل، یک مبل به سبک ایتالیایی نیز با همان ویژگی‌های مشابه مبل سناتور با قیمت 44 میلیون تومان به فروش می‌رسد.


امپراتور در بازار مبل
اما در میان این انبوه مبل‌های لوکس مبلی که با نام امپراتور شناخته می‌شود در شکل‌های مختلفی از قیمت 42 میلیون تومان تا 55 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است. این سبک مبل‌ها، مبل‌هایی هستند که تا سفارش نشوند ساخت آن‌ها شروع نمی‌شود و به گفته یکی از فروشندگان آن سالی یک یا دو مورد از آن ساخته می‌شوند. اما نکته قابل توجه مشتریان این مبل سنگین و لوکس است. یکی از فروشنده‌های این نوع مبلمان می‌گوید که دو مشتری سال گذشته او یکی مدیر یک شعبه بانکی خارج از کشور و یک مدیر نفتی بود. این مبل‌ها پس از سفارش از روی عکس آن‌ها معمولا یک ماه طول می‌کشد تا آماده شوند و به دست مشتری برسند. یک مبلمان امپراتور با پارچه ترک سفید رنگ شامل مبلمان 9 نفره، مبلمان غذاخوری هشت نفره به اضافه تخت با قیمت 47 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد. یک مبلمان امپراتور دیگر با ضمانت دو ساله شامل مبلمان 9 نفره، مبلمان غذاخوری هشت نفره، رویه‌کوبی و پارچه ترک با قیمت 42 میلیون تومان به فروش می‌رسد. از همین سبک مبل امپراتور با همان ویژگی‌های مشابه در فروشگاهی دیگر با قیمت 55 میلیون تومان عرضه شده است.


مبلی دیگر هفت نفره استیل با نام مدل رمش ایرانی، ورق نقره‌ای به همراه مبلمان غذاخوری هشت نفره با قیمت 56 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد.


پادشاه بازار مبل
اما در کنار همه این مبل‌های از قبیل ونوس، سناتور، سافارین و امپراتور مبل دیگری با نام کینگ یا پادشاه در بازار یافت‌آباد عرضه می‌شود. مبل 9 نفره و مبلمان غذاخوری هشت نفره استیل مدل کینگ (پادشاه) در فروشگاهی با قیمت 59 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. گران‌تر از این مبل، مبلی است که به همراه سرویس‌های مکمل دیگرش به 102 میلیون تومان می‌رسد. این مبل ترک که به گفته فروشنده آن لوح نمایشگاه مبلمان را هم دریافت کرده با نقش و نگارهایی خاصی با قیمت 57 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما این قیمت با احتساب مبلمان غذاخوری هشت نفره آن که برای ساخت آن 20 روز زمان نیاز است به 92 میلیون تومان می‌رسد. سرویس خوابی که فروشنده می‌تواند برای این مبلمان در نظر بگیرد نیز 10 میلیون و 500 هزار تومان ارزش دارد که در مجموع این ست کامل مبلمان به 102 میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد.

مبل‌های هنگ‌کنگی و مصری
اما چند مبل وارداتی دیگر نزدیک به قیمت مبل پادشاه در بازار مبل تهران یا همچنان عرضه می‌شود یا اینکه به فروش رسیده است. به گفته یکی از فروشندگان، یک مبل 9 نفره مصری به همراه مبلمان غذاخوری هشت نفره با ورق نقره مدتی پیش با قیمت 82 میلیون تومان به فروش رسیده است. با وجود این، کمتر مبل وارداتی در بازار یافت‌آباد به چشم می‌خورد. اما همچنان برخی مبل‌های از قبل خرید شده چند فروشگاه عرضه می‌شود. از جمله این مبل‌ها، یک مبل 9 نفره به اضافه مبلمان غذاخوری هشت نفره ساخت هنگ‌کنگ است که با قیمت 58 میلیون و 800 هزار تومان عرضه شده است. یک مبلمان 9 نفره به اضافه مبلمان غذاخوری هشت نفره کلاسیک ترک، چرم نیز با قیمت 56 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد.

گزارش: ابراهيم عليزاده


کد مطلب: 21681

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/21681/مبلمان-هم-قیمت-آپارتمان-تصاوير

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir