به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۲۱۶۸۷۲
اروپا درباره موج دوم هشدار داد

شمار مبتلایان کرونا در روسیه از ۴۰۰هزارنفر گذشت

گروه بین‌الملل: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه روز یکشنبه ۱۱ خرداد از ۴۰۰ هزار نفر گذشت.
شمار مبتلایان کرونا در روسیه از ۴۰۰هزارنفر گذشت
به رغم اعمال قرنطینه، طی ۳۰ روز گذشته شمار مبتلایان جدید در روسیه روزانه حدود ۱۰ هزار نفر در نوسان بوده و در روز جاری، تا لحظه تنظیم این گزارش نیز شمار مبتلایان جدید بالای ۹ هزار نفر گزارش شده است. تاکنون حدود ۴۷۰۰ نفر در روسیه بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند. روسیه همچنین پس از آمریکا و برزیل، بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را دارد. از روز جمعه، شمار مبتلایان جدید در برزیل به ۳۰ هزار نفر در روز اوج گرفته و شمار قربانیان نیز طی روزهای گذشته حول هزار نفر در روز در نوسان بوده است. تاکنون نزدیک ۲۹ هزار نفر در این کشور از کرونا جان باخته و از این لحاظ بعد از آمریکا، بریتانیا و اسپانیا بدترین وضعیت را در جهان داشته است. طی پنج‌ ماهی که ویروس کرونا در جهان شیوع یافته، ابتلای ۶.۲ میلیون نفر و مرگ بیش از ۳۷۱ هزار نفر از ویروس گزارش شده است که این میان ایالات متحده بدترین شرایط را از نظر تعداد مبتلایان و قربانیان داشته است. تاکنون بالغ بر ۱.۸ میلیون نفر در ایالات متحده به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار قربانیان نیز به بیش از ۱۰۵ هزار نفر رسیده است. در حالی که ابتدای ماه آوریل (دو ماه پیش) شمار قربانیان کرونا در آمریکا حدود ۴ هزار نفر بود، در ابتدای ماه گذشته تا ۶۵ هزار نفر اوج گرفت و در ماه جاری (مه) نیز ۴۰ هزار نفر به قربانیان اضافه شد که کمتر از ماه آوریل است، اما هنوز هم آمریکا بالاترین شمار قربانیان روزانه را در جهان دارد.
هشدار درباره موج دوم کرونا در اروپا
ابتدا بیشترین موارد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در اروپا، خصوصا کشورهای ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا و فرانسه بود. اکنون شمار قربانیان روزانه در این کشورها به شدت کاهش یافته، اما هشدارهای زیادی درباره شیوع موج دوم کرونا با برداشته شدن محدودیت‌ها در این قاره منتشر شده است. به گفته متخصصان، به نظر می‌رسد کانون شیوع کرونا به سمت روسیه و آمریکای جنوبی رفته است. روز گذشته حدود چهار هزار نفر از ویروس کرونا در جهان جان باختند که یک چهارم آنها در آمریکای جنوبی بود. به غیر از برزیل، دیگر کشورهای این منطقه خصوصا پرو و شیلی به شدت با کرونا درگیر هستند. در قاره آسیا، چین که خاستگاه ویروس کرونا بود، از نیمه ماه آوریل با موارد بسیار اندک مبتلایان جدید به کرونا مواجه بوده و کمتر روزی بوده که این کشور قربانی جدیدی داشته باشد.
هند به سمت کاهش محدودیت‌ها می‌رود
شمار مبتلایان و قربانیان جدید در کره جنوبی و ژاپن نیز بسیار اندک بوده است، اما در هند و پاکستان وضعیت به سمت بدتر شدن می‌رود به طوری که روز یکشنبه هر کدام بیشتر از ۸۰ مورد مرگ و میر گزارش داده‌اند. شمار کل قربانیان در هند به بالای ۵ هزار و در پاکستان به هزار و پانصد نفر رسیده است. نارندرا مودی نخست‌وزیر هند روز یکشنبه بعد از هفته‌ها قرنطینه گسترده کشور اعلام کرد که محدودیت‌ها کاهش می‌یابد، اما از شهروندان خواست که در مقابل شیوع کرونا هشیار باشند. این کشور با جمعیتی ۱.۳ میلیارد نفری که عمدتا فقیر هستند، تصمیم دارد قوانین سختگیرانه قرنطینه را در مناطقی که ریسک زیادی وجود دارد، تا ۳۰ روز دیگر ادامه دهند، اما در مناطق دیگر محدودیت‌ها کاهش می‌یابد. کاهش محدودیت‌ها در حالی است که طی ماه جاری میلادی، روند ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در هند همواره روند صعودی داشته است.
مساجد در عربستان بازگشایی می‌شوند
در خاورمیانه، ایران و عربستان بدترین وضعیت از لحاظ شمار مبتلایان جدید به کرونا را دارند. شمار مبتلایان روزانه در ایران از ابتدای ماه آوریل روند صعودی پیش گرفت و در اوایل ماه مارس تا رکورد سه هزار نفر در روز اوج گرفت، اما با اعمال محدودیت‌ها دوباره کاهش یافت. موارد ابتلای جدید در ایران طی ۳۰ روز گذشته دوباره روند افزایشی گرفته و طی روزهای گذشته حتی به بالای دو هزار نفر در روز رسیده است. شمار مبتلایان روزانه در عربستان نیز به نزدیکی ۲ هزار نفر رسیده و شمار قربانیان روند صعودی را تجربه کرده است. یکشنبه عربستان اعلام کرد بعد از دو ماه، مساجد را با رعایت موازین بهداشتی باز می‌کند. مردم تنها با ماسک و به شرط دست ندادن و رعایت فاصله دو متری می‌توانند به مساجد بروند. تاکنون ابتلای ۸۵ هزار نفر و مرگ بیش از ۵۰۰ نفر در عربستان ثبت شده است.
برچسب ها: ویروس کرونا