به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۲۱۶۹۰۲

نگاهی به توزیع ثروت در جهان

گروه اقتصادی: در حال حاضر فقط ۶.۶ تریلیون دلار از کل ثروت جهان به شکل اسکناس و سکه است.
نگاهی به توزیع ثروت در جهان
به گزارش ایسنا، ثروت جهان به اشکال مختلفی توزیع شده و تنها بخش کوچکی از آن را اسکناس و سکه تشکیل می دهند. اکنون ارزهای دیجیتالی و سهام شرکت ها در حال افزایش سهم خود از کل ثروت جهانی هستند. در ادامه با مهم ترین اقلام ثروت جهانی آشنا می شوید:
۱-نقره
یکی از محبوب ترین اشکال حفظ پول از زمان گذشته تا به حال بوده که طبق اعلام موسسه جهانی نقره، تا پایان سال ۲۰۱۹ ارزش مجموع این فلز گرانبها ۴۴ میلیارد دلار بوده است.
۲- ارزهای دیجیتالی
با وجود تازگی این ارزها، محبوبیت آن ها در جهان به سرعت رو به افزایش است. در حال حاضر مجموع ارزش این ارزها حدود ۲۴۴ میلیارد دلار است که بیت کوین دو سوم کل سهم آن را به خود اختصاص داده است.
۳- سکه و اسکناس
شکل سنتی پول که به سرعت در حال جایگزین شدن با روش های جدید مبادلاتی است. در حال حاضر ارزش آن ها در جهان بیش از ۶.۶ تریلیون دلار است.
۴- میلیاردرها
جهان بیش از ۲۰۹۰ فرد با ثروت یک میلیارد دلار و بالاتر دارد که این افراد در مجموع هشت تریلیون دلار ثروت در اختیار دارند.
۵- طلا
طلا گرانبهاترین فلز جهان است که هنوز هم یکی از اشکال محبوب سرمایه گذاری و حفظ ارزش به ویژه در زمان تلاطمات بازارها به شمار می‌رود. طبق اعلام شورای جهانی طلا حدود ۱۹۷ هزار و ۵۷۶ تن طلا در جهان ذخیره شده است که ارزش آن چیزی نزدیک ۱۱ تریلیون دلار برآورد می شود.
۶- بازار سهام
در حال حاضر بازار سرمایه دومین بازار بزرگ مالی جهانی به ارزش ۸۹.۵ تریلیون دلار است. بیش از ۳۱ درصد کل ارزش بازار سهام جهان مربوط به بورس نیویورک است و بورس ژاپن با شش درصد، بورس شانگهای با ۵.۵ درصد و بورس هنگ کنگ با پنج درصد در رده های بعدی قرار دارند.
۷- بدهی جهانی
در حال حاضر بدهی جهانی به ۲۵۳ تریلیون دلار رسیده که این رقم بیش از سه برابر اندازه کل اقتصاد جهانی است.
۸-املاک و مستغلات
املاک و مستغلات بزرگ ترین بازار مالی جهان به ارزش بیش از ۲۸۰ تریلیون دلار است.