به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۲۱۶۹۶۱

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

گروه دانش:
رسیدن سایت به صفحه اول گوگل و بهبود رتبه سایت یکی از اهداف مشترک تمام مالکان و مدیران وبسایت و فروشگاه های اینترنتی می باشد که نیازمند تخصص در حوزه سئو و صبر و پشتکار فراوان است. معمولا پس از طراحی سایت ، بین 6 ماه تا یک سال زمان لازم است تا یک سایت به ازای کلمات کلیدی رقابتی به صفحه اول گوگل بیاید. اما نه خود به خود! بلکه

قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل
باید سئو و بهینه سازی کاملی روی سایت اجرا شود.
وب سایت و فروشگاه اینترنتی از سرمایه های کسب و کارهای آنلاین محسوب می شوند و در بسیاری از مواقع منبع اصلی کسب درآمد شرکت ها و افراد هستند. برای اینکه یک سایت در موتورهای جستجو بازدید بیشتری کسب کند و دیده شود باید به ازای کلمات کلیدی مهم خود را به صفحه اول گوگل برساند، که این کار بوسیله سئو و بهینه سازی سایت محقق می شود. بسیاری از ما با سئو بصورت کلی آشنایی داریم و آن را ابزاری برای بهینه سازی سایت جهت بهبود عملکرد و حضور بهتر در موتورهای جستجو می دانیم.
در حقیقت تنها راه قرار گرفتن بین 10 لینک اول در گوگل ، سئو است و این فرآیند اصلاح ، بهبود و ارتقای بیش از 200 فاکتور را شامل می شود. یک شبه نمی توان به رتبه های بالا در گوگل رسید.
 
اقدامات سئو برای کسب رتبه در صفحه اول گوگل
در ادامه انتشار مقالات سئو توسط شرکت سئوبهینه ، قصد داریم 6 اقدام بسیار مهم سئو را توضیح دهیم. این روش ها، خود شامل بهینه سازی چندین فاکتور مختلف می باشند و هریک نیاز به آموزش های کاملتری دارند. اما بد نیست بصورت کلی مهم ترین اقدامات سئو سایت را بشناسید و در بهینه سازی سایت خود لحاظ نمایید.
سئو تکنیکال و بهینه سازی فنی سایت
یک سایت هرچقدر هم که بک لینک داشته باشد، یا محتوای جدید تولید کند ، تا زمانی که از نظر زیرساخت های فنی مشکل داشته باشد نمی تواند رتبه خوبی در گوگل کسب نماید. سئو تکنیکال به بهینه سازی جنبه های فنی سایت می پردازد.

تعریف دقیق متاتگ ها ، ایجاد فایل robots.txt، بهینه سازی htaccess، اصلاح ایرادات برنامه نویسی ، بهینه سازی فایل های جاوااسکریپت و استایل قالب ، لینک سازی داخلی، ارتباط صحیح صفحات و مسیریابی کاربر در سایت، بهبود ساختار داخلی سایت و بسیاری از موارد دیگر، جز سئو تکنیکال محسوب می شوند.
تولید محتوای مستمر
طبق اعلام گوگل ، تولید محتوا مهم ترین فاکتور رتبه بندی نتایج می باشد. هر وبسایتی که محتوای بیشتر و به روز تری مرتبط با حوزه فعالیت خود منتشر نماید ، مورد توجه گوگل قرار خواهد گرفت. این موتور جستجو ، همواره در تلاش است تا جدیدترین و بهترین نتایج را به کاربران خود نمایش دهد. تولید محتوا یکی از اقدامات مهمی است که رضایت کاربران را به همراه دارد. از طرفی هرچه مطالب بیشتری منتشر کنید ، صفحات بیشتری از سایت شما به ازای عبارات کلیدی متنوع در رتبه بندی گوگل قرار می گیرند و این احتمال بازدید سایت را افزایش می دهد و در نهایت باعث افزایش قدرت صفحه اصلی سایت و قرار گرفتن ان در صفحه اول گوگل می شود.
در تولید محتوا ، باید اصول لینک سازی، درج عنوان جذاب، متاتگ توضیحات، ترتیب سلسله مراتبی هدینگ ها، غیرتکراری بودن مطلب، استفاده به جا از تصاویر و اصول نگارشی و املایی را رعایت نمایید.

افزایش سرعت سایت
فاکتور مهم دیگری که رتبه یک سایت را تعیین می کند ، زمان بارگزاری است. باتوجه به تعدد سایت ها و فروشگاه اینترنتی در هر حوزه و صنعتی ، کاربران انتخاب های زیادی را پیش رو دارند. اگر سایت به کندی بارگزاری شود و سرعت آن پایین باشد، کاربر را از ادامه بازدید منصرف می کند و به سراغ وبسایت دیگری می رود و این یعنی از دست دادن مخاطب و مشتریان بالقوه.
موتورهای جستجو نیز توجه ویژه ای به سرعت سایت دارند و وبسایت هایی را در صفحه اول نتایج جستجو قرار می دهند که زمان بارگزاری کمتری نسبت به رقبا داشته باشند. برای افزایش سرعت سایت ، کم کردن حجم تصاویر و فشرده سازی و ادغام فایل های js و css  ، استفاده از هاست قوی و سریع اهمیت زیادی دارد. اگر از سایت شما با وردپرس راه اندازی شده می توانید افزونه هایی مثل autoptimize را نصب کنید و به راحتی سرعت سایت را افزایش دهید.

بهبود تجربه کاربری
با ارتقای الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل ، در حال حاضر تجربه کاربری یا user experience یکی از مهمترین معیارهای رتبه بندی است. در گذشته سئو با هدف جلب رضایت موتورهای جستجو انجام می شد ، اما امروزه وب سایت هایی به صفحه اول گوگل می رسند که رضایت کاربران را برآورده کنند. Ux به تجربه کاربر در استفاده و بازدید از سایت شما اشاره دارد. مطالب ارزشمند ، اطلاعات به روز ، سرعت بالا ، لینک های جذاب ، تصاویر باکیفیت ، ویدئو و فایل های صوتی ، دسترسی راحت کاربر به بخش های مختلف سایت ، همگی بخشی از فرآیند بهبود تجربه کاربری هستند.
اگر تمام اصول سئو را به درستی انجام داده اید ، ولی رتبه خوبی در نتایج جستجو ندارید ، حتما از کاربران خود در مورد رضایت از وضعیت سایتتان نظرسنجی کنید.

سازگاری سایت با موبایل
طبق آمار منتشر شده ، بیش از 60 درصد جستجوها در گوگل توسط تلفن های همراه هوشمند انجام می شود و این به معنای اهمیت سئو و سازگاری سایت با موبایل است تا جایی که گوگل رتبه بندی را براساس نسخه موبایل سایت ها انجام می دهد. به همین دلیل سایت باید طراحی ریسپانسیو و منعطفی داشته باشد تا در هر نمایشگری با هر ابعادی به درستی و با کیفیت نمایش داده شود.
اگر سایت شما در موبایل ، متفاوت از نسخه دسکتاپ نمایش داده می شود یا بخشی از صفحه در موبایل دیده نمی شود ، حتما با یک متخصص سئو مشورت کنید و این ایراد بزرگ را برطرف نمایید.
باتوجه به افزایش استفاده از تلفن های همراه در استفاده از موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی ، به احتمال فراوان در آینده تاثیر سازگاری با موبایل بر رتبه بندی نتایج بیشتر از امروز خواهد بود.

اهمیت سازگاری سایت با موبایل در رتبه بندی گوگل
افزایش امنیت سایت
امنیت سایت بصورت مستقیم در رتبه بندی تاثیری ندارد. این فاکتور ارتباط نزدیکی با تجربه کاربری دارد. البته از نظر جلوگیری از حمله هکرها و سئو منفی نیز قابل تامل است. کاربران به سایت هایی علاقه دارند که از گواهینامه امنیتی ssl و پروتکل https استفاده می کنند. زیرا مانع به سرقت رفتن اطلاعات شخصی آنها می شود. خیلی واضح است که کاربر از میان یک دامنه https و یک دامنه http ، وب سایت اول را انتخاب می کند. گوگل نیز با شناسایی رفتار کاربران ، سایت محبوب تر را در رتبه بهتری در نتایج قرار می دهد.
همچنین افزایش امنیت ، از هک شدن و به سرقت رفتن اطلاعات سایت نیز ممانعت می نماید.

برای کسب رتبه در صفحه اول گوگل چقدر زمان لازم است؟
سئو یک فرآیند تابع زمان است. چون شما در حال بهینه سازی سایت برای تعامل بهتر با موتورهای جستجو هستید و باید پس از انجام تغییرات منتظر بررسی سایت توسط گوگل باشید. در ضمن ، چون گوگل براساس مقایسه وب سایت های مختلف ، رتبه بندی نتایج را انجام می دهد ، مدت زمانی طول می کشد تا رتبه سایت تغییر کند. اما این زمان نمی تواند زیر 3 ماه پس از طراحی سایت باشد. چون پس از راه اندازی یک وبسایت و دامنه جدید ، زمانی صرف شناسایی آن توسط رباتهای موتورجستجو می شود.
عوامل زیادی در زمان رسیدن سایت به صفحه اول گوگل تاثیر دارند. تعداد رقبا ، سختی کلمه کلیدی و وضعیت فعلی سایت در کم یا زیاد شدن این زمان تاثیر دارند. طبیعی است که هرچه وبسایت های بیشتری در یک زمینه خاص فعالیت کنند ، رقابت بیشتری برای ارتقا رتبه وجود دارد. همچنین به ازای عبارات کلیدی طولانی ، شانس ارتقا رتبه بیشتر و زمان این فرآیند کمتر خواهد بود.

 در نهایت و پس از اینکه شما به صفحه اول نتایج رسیدید باید به فکر کسب رتبه اول باشید ، زیرا 90درصد کاربرانی که یک عبارت را در گوگل جستجو می کنند، حتما روی لینک اول نتایج کلیک می کنند.
در پایان باید گفت، برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید صبر داشته باشید. اصول سئو را به درستی اجرا کنید و اجازه دهید موتورهای جستجو به سایت شما اعتماد کنند. افزایش عمر دامنه ، بالا بردن دامین اتوریتی و پیج رنک ، فاکتورهایی هستند که در طول زمان بدست می آیند.
اگر یک سایت جدید راه اندازی کرده اید ، نسبت به رقبای خود راه سخت تری برای جلب اعتماد موتورهای جستجو دارید و برای کسب جایگاه در صفحه اول گوگل باید تلاش بیشتری کنید. اما باید بدانید که هیچ هدفی دست نیافتنی نیست!
در صورت نیاز به مشاوره یا آنالیز رایگان سئو سایت می توانید به وبسایت شرکت سئوبهینه به آدرس seobehine.ir مراجعه نمایید.