کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارشی از اعتراضات و آشوب‌ها در شهرهای آمریکا

12 خرداد 1399 ساعت 15:27


گروه بین‌الملل: بنا بر گزارش‌ها از ایالات متحده خیابان‌های این کشور برای شب دیگری صحنه اعتراضات شکل‌گرفته پس از کشته‌شدن جورج فلوید توسط یک مامور پلیس در مینیاپولیس، بود؛ اعتراضاتی که در مواردی به خشونت و درگیری هم کشیده شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید ده‌ها هزار تن از معترضان بار دیگر روانه خیابان‌ها شده‌اند، در حالی‌که تظاهرات مسالمت‌آمیز در سایه خشونت‌ها در شهرهای مختلف از ایالت پنسیلوانیا تا ایالت کالیفرنیا قرار گرفته است. معترضان اقدام به تخریب چندین ساختمان اصلی در واشینگتن و آتش زدن خودروها کردند. این گروه به برخی چراغ‌های راهنما آسیب رسانده‌ و گروهی از آن‌ها پرچم آمریکا را از ساختمانی پایین کشیده و آن را در آتش انداخته‌اند. رویترز می‌گوید در واشینگتن دی‌سی. از ساعت ۱۱ شب مقررات منع آمد و شد اعلام شده بود. به گزارش خبرگزاری‌ها مقام‌های شهری و ایالتی هزاران نفر از اعضای گارد ملی را روانه خیابان‌ها کرده‌اند، در حالی‌که ممنوعیت‌های رفت‌وآمدی و توقف سیستم حمل‌ونقل عمومی نیز جریان داشته است. اما این‌ها مانع از حضور معترضان در خیابا‌ن‌ها و نیز وقوع درگیری‌ها و خشونت‌ها نشده است.
دختر شهردار نیویورک، بیل دبلازیو، نیز در میان ۷۹۰ نفری است از آغاز این اعتراضات در شهر نیویورک دستگیر شده است. آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های دولتی گفته در فیلادلفیا معترضان به سوی پلیس مواد آتش‌زا پرتاب کرده‌اند، در حالی‌که در سان‌فرانسیسکو افرادی که ماسک بر صورت داشتند به مغازه‌ها در برخی محله‌ها یورش برده‌اند. از شهر سان‌فرانسیسکو همچنین خبر می‌رسد که تمامی ساختمان‌های دولتی و دفاتر مرکز شهر، امروز دوشنبه تعطیل شده‌اند. در مینیاپولیس یک کامیون به سوی جمعیت انبوهی از معترضان رانده است. خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که راننده از ماشین بیرون کشیده شده و هدف ضرب و شتم گروهی از معترضان قرار گرفته است. پلیس در نهایت راننده را بازداشت کرده است. اداره امنیت عمومی مینیاپولیس در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است به نظر نمی‌رسد که به هیچ یک از معترضان در جریان این واقعه آسیبی رسیده باشد. کشته‌شدن جورج فلوید توسط مامور پلیسی که زانویش را روی گردن او گذاشته بود، در همین شهر، به اعتراضات در دیگر مناطق آمریکا انجامیده است. روز شنبه ۱۰ خرداد نیز شماری از شهرهای بزرگ آمریکا از جمله لس‌آنجلس، نیویورک، واشینگتن شیکاگو، میامی، سیاتل و آتلانتا شاهد ناآرامی و درگیری تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس بود. آخرین کلمات جورج فلوید که «نمی‌توانم نفس بکشم» در حال حاضر به شعار اصلی علیه آن‌چه معترضان «نژادپرستی نهادینه شده» علیه سیاه‌پوستان توصیف می‌کنند، تبدیل شده است. روز یک‌شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با متهم کردن گروه‌های «تندروی» چپ‌گرا به ایجاد آشوب در این کشور، اعلام کرد که سازمان «آنتی‌فا» را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد.


کد مطلب: 216996

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/216996/گزارشی-اعتراضات-آشوب-ها-شهرهای-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir