به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۲۱۷۱۱۲

6 قدم برای خرید دوربین های شکاری و دوچشمی

گروه کسب و کار:
خیلی از دوربین های شکاری و دوربین های دوچشمی فقط مخصوص تماشای پرنده ها و تماشای برخی ستاره ها نیستند گاهی شما نیاز دارید تا برای شکار خود یک هدف را به صورت دقیق و به صورت لحظه ای زیر نظر گرفته و از حرکات او باخبر باشید. همانطور که متوجه شدید کاربری بسیار زیاد دوربین های دوچشمی شاید باعث شود شما نتوانید به صورت درست در خرید آنها تصمیم گیری داشته باشید. در این مقاله تیم تخصصی زردکوه سعی کرده است در شش قدم شما را خرید دوربین شکاری راهنمایی کند.

قدم اول : قیمت موردنظر و بودجه خود را تعیین کنید
امروزه که همه افراد به دلیل وضع موجود در بازار آزاد نمی توانند هزینه های گزاف داشته باشند یکی از نکات اساسی برای خرید هر وسیله ای از جمله دوربین های شکاری و دوربین دوچشمی مشخص کردن رنج بودجه و هزینه های خود است. تجربه به ما نشان داده است که قبل از اینکه شما وارد هر مساله ای شوید باید بودجه و مخارج خودتان را یادداشت کرده و طبق آن تصمم خود را بگیرید

قدم دوم : اندازه لنز را با توجه به دانش خود انتخاب کنید

شما باید ببینید به چه اندازه لنزی و برای چه کاری نیاز دارید، خیلی از افراد زمانی که می خواهند برای خرید تلسکوپ و خرید دوربین تک چشمی اقدام کنند حتما یا در مورد آن مطالعه داشته اند و یا تجربه استفاده از آن را. اگر هیچکدام از این موارد را تجربه نکرده اید اصلا جای نگرانی نیست دو راه پیش روی شماست. ابتدا می توانید به وبسایت زردکوه مراجعه کرده و در مطالب وبلاگ و کتگوری محصولات بگردید تا دید و تجربه نسبی ای پیدا کنید و یا اگر این کار برای شما مشکل و طاقت فرسا است می توانید از کارشناسان ما در خرید به صورت رایگان کمک بگیرید.

قدم سوم : مدل های بسیار زیادی را تجربه کنید
قبل از خرید دوربین دوچشمی شما باید به این نکته حتما توجه داشته باشید که اگر تا به حال دوربین های مختلفی را از نزدیک ندیده باشید و تجربه نکرده باشید به مشکل خواهید خورد پس پیشنهاد ما این است که در حد امکان اگر از اطرافیان و آشناهای خود کسی را می شناسید که طبیعت گرد باشد و یا به هر نحوی مدل های متفاوت دوربین را در اختیار داشته باشد از اون بخواهید تا دوربین های شکاری متفاوتی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید دید کلی خوبی نسبت به این محصولات داشته باشید.

قدم چهارم : به کیفیت لنز و روشنایی و حتی کیفیت بدنه دوربین توجه ویژه ای داشته باشید
کیفیت لنز یکی از مهمترین فاکتورهای دوربین ها می باشد به طوری که شاید شما بتوانید با کیفیت بدنه جوری کنار بیایید ولی برخی اوقات جنس های غیر اصیل می تواند به طور بسیار عجیبی به کیفیت شکار و طبیعت نگری شما خدشه وارد کند در برخی از موارد حتی دیده شده است که کیفیت لنز به حدی پایین بوده که تقریبا استفاده از دوربین را غیرممکن کرده است پس پیش از هرچیزی باید به این دقت کنید که دوربین شما از چه نوع لنزی و چه برندی استفاده می کند تا با خیالی آسوده خرید کنید.
با اینکه به این مورد توجه کردیم که شاید بتوانید با کیفیت بدنه کنار بیایید اما باید حقیقتی را بازگو کنیم آن هم این است که کیفیت بدنه دوربین در دراز مدت می تواند آسیب های جبران ناپذیری به چشم و یا حتی صورت شما بزند گاهی این احساس ناخوشایند را در صورت خود به دلیل ارگونومی نامناسب می توانید حس کنید که تجربه خوشایندی نخواهد بود.

قدم پنجم : چشمی دوربین را حتما چک کنید.

برای خرید دوربین ها مهمتر از فاکتور قیمت شاید چشمی های آن باشد که در قسمت بالا اشاره کردیم ارگونومی مناسب برای چشم در واقع یکی از مهمترین مسائل در راحتی شکارچی می باشد چون شاید شما مجبور باشید ساعت ها به هدف خود خیره شوید و رفتار آن را در نظر بگیرید پس اگر در این زمینه تخصص داشته باشید قطعا متوجه ارگونومی های مناسب و گاها نامناسب برخی دوربین های غیر اصیل خواهید شد. و همچنین برای جلوگیری از این مشکل شما باید حتما دوربین های با برند معتبر جهانی تهیه کنید.

قدم ششم : تجهیزات جانبی و ویژگی های دوربین ها را بشناسید.
آخرین قدم و پس از انکه شما از خرید یک دوربین مطمئن شدید این است که ببینید چه تجهیزاتی همراه آن می باشد و همچنین چه ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد، در واقع هر دوربین اصل در هر برند یک برگ برنده نسبت به رقبای خود دارد که باعث می شود آن برند از بقیه برند های موجود متفاوت و متمایز شود و شما می توانید با نگاه کردن به دفترچه راهنمای این محصولات از این قدم نیز مطمئن شوید.
در مجموع برای خرید دوربین دوچشمی و دوربین های تک چشمی و دوربین های شکاری از فروشگاه زردکوه اقدام کنید تا دیگر نگران هیچکدام از این موارد نباشید.