به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۲۱۷۱۳۹

قدم‌زدن دونالد ترامپ بدون اعلام قبلی در خیابان‌ها

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور ایالات متحده، شب گذشته و در حالیکه اعتراضات ضد نژادی در جریان بود قدم‌زنان از کاخ سفید خارج شد. رسانه‌های آمریکا قدم زدن رئیس‌جمهور بدون اعلام قبلی در خیابان‌ها را بسیار دور از انتظار و بی‌سابقه می‌دانند به ویژه در حالی که اعتراضات در پایتخت آمریکا نیز ادامه داشت.
قدم‌زدن دونالد ترامپ بدون اعلام قبلی در خیابان‌ها
دونالد ترامپ قبل از قدم‌زدن در مسیر کاخ سفید تا کلیسای سنت‌جان که شب قبل توسط گروه‌های هرج و مرج طلب به آتش کشیده شد، در سخنانی گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که نداهای مشروع و معترضان مسالمت‌آمیز تحت‌الشعاع یک گروه خرابکار خشمگین قرار گیرند.

متن سخنرانی ترامپ:
هم‌میهنان آمریکایی من، نخستین و مهم‌ترین وظیفه من به عنوان رئیس‌جمهوری دفاع از کشور بزرگ ما و مردم آمریکا است. من سوگند یاد کرده‌ام که از قوانین کشورمان پاسداری کنم و این دقیقا همان کاری است که انجام خواهم داد.
همه آمریکایی‌ها از مرگ بی‌رحمانه جُرج فلوید مشمئز شده و علیه آن به پا خاسته‌اند. دولت من کاملا متعهد است که عدالت برای جرج و خانواده‌اش اجرا شود و خون او پایمال نخواهد شد. اما ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که نداهای مشروع و معترضان مسالمت‌آمیز تحت‌الشعاع یک گروه خرابکار خشمگین قرار گیرند. بزرگ‌ترین قربانیان شورش شهروندان صلح‌دوستی هستند که در تهیدست‌ترین جوامع محلی ما زندگی می‌کنند و من، به عنوان رئیس‌جمهوری آنها، برای ایمن نگه داشتن آنها مبارزه خواهم کرد. من برای محافظت از شما خواهم جنگید.
من رئیس‌جمهوری قانون و نظم شما و همپیمان همه معترضان صلح‌دوست هستم. اما در روزهای اخیر ملت ما گرفتار هرج‌ومرج طلبان حرفه‌ای، دارودسته‌های خشن،‌ آتش‌افروزان، غارتگران، تبهکاران، شورشگران، انتیفا، و دیگران شده‌اند. چندین دولت ایالتی و محلی در اتخاذ اقدامات لازم برای پاسداری از ساکنان‌شان ناکام بوده‌اند. مردم بیگناه بی‌رحمانه مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند. یکی از آنها مرد جوانی در دالاس [در ایالت] تگزاس بود که گوشه خیابان به حال خود رها شد و جان سپرد. یا زنی که در نیویورک مورد حمله بی‌رحمانه اوباش خطرناک قرار گرفت. صاحبان کسب‌وکارهای کوچک شاهد نابود شدن رویاهای‌شان بودند. بهترین‌های نیویورک [نیروهای پلیس نیویورک] هدف پاره آجر قرار گرفتند. پرستاران دلاوری که با ویروس نبرد کردند،‌ می‌ترسند خانه‌هایشان را ترک کنند. یک پاسگاه پلیس به تصرف [معترضان] درآمده. اینجا، در پایتخت کشور، بنای یابود آبراهام لینکن و بنای یادبود جنگ جهانی دوم آسیب دیده‌اند. یکی از تاریخی‌ترین کلیساهای ما به آتش کشیده شده است. یک افسر فدرال، یک قهرمان آمریکایی آفریقایی‌تبار نیروی انتظامی در کالیفرنیا به ضرب گلوله کشته شده است. این‌ها اقدامات اعتراضات مسالمت‌‌آمیز نیستند. این‌ها اقدامات تروریست داخلی هستند. نابودی زندگی بیگناهان و ریختن خون بیگناهان جنایتی علیه بشریت و جنایتی علیه خداوند است. آمریکا نیازمند آفرینش و نه ویرانی، همکاری و نه بیزاری، امنیت و نه هرج‌ومرج، درمان و نه نفرت، عدالت و نه هرج‌ومرج است. این ماموریت ما است و ما پیروز خواهیم شد. ما صد درصد پیروز خواهیم شد.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ