به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۲۱۷۱۷

آمادگی بورس برای آزادسازی سهام عدالت

گروه اقتصادي:​ هیئت وزیران در حالی دیشب وزارت امور اقتصادی و دارایی را ماموراتخاذ تدابیر لازم برای طراحی امکان خرید و فروش و آزادسازی سهام عدالت کرد که رئیس سازمان بورس می‌گوید: آزادسازی سهام عدالت از طریق صندوق‌های قابل معامله امکان‌پذیر است.
آمادگی بورس برای آزادسازی سهام عدالت
 هیئت وزیران در حالی روز گذشته وزارت امور اقتصادی و دارایی را مامور کرد که برای طراحی امکان خرید و فروش و آزاد سازیˈسهام عدالتˈ تدابیر لازم را ارائه و پیشنهاد کندکه رئیس سازمان بورس اعلام کرده است: آزادسازی سهام عدالت در بورس امکانپذیر است. علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این باره می‌گوید: آزادسازی سهام عدالت از طریق صندوق‌های قابل معامله امکان‌پذیر است. اجرای این طرح از نظر بازار سرمایه منعی ندارد، ضمن اینکه اجرایی شدن این طرح نیازمند قانون است و باید مجلس در این زمینه تصمیم گیر باشد.

وی می افزاید: هم اکنون صندوق های قابل معامله یا ETF ها، صندوق های آتی، صندوق‌های سرمایه گذاری‌های مشترک و صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس راه اندازی شده است و آزادسازی سهام عدالت از طریق آنها می تواند انجام شود. هیات وزیران با تاکید بر ضرورت تسریع در خصوصی سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی را مامور نمود تا با هدف تقویت و تسهیل خصوصی سازی و تحقق واقعی آن در کشور نسبت به بررسی دقیق فرآیند و اقدامات انجام شده در موضوع خصوصی سازی اقدام و همچنین در خصوص ساز و کار و آزادسازی سهام عدالت و برقراری امکان خرید و فروش آن، تدابیر لازم را پیشنهاد نماید.
مرجع : مهر