به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۲۱۷۱۹۴
نبردهای سرنوشت‌سازی که تکلیف لیگ نوزدهم را معلوم می‌کنند

9 هفته، 9 فینال

گروه ورزشی: رقابت های لیگ نوزدهم که از اسفندماه به دلیل گسترش ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، قرار است از انتهای خردادماه یک بار دیگر از سر گرفته شود. در حال حاضر تیم های لیگ برتری با رعایت پروتکل های بهداشتی و پس از شرکت در تست کرونا تمرینات خود را از سر گرفته اند و خود را برای بازگشت به مستطیل سبز آماده می کنند.
9 هفته، 9 فینال
مستطیل سبزی که برای 9 هفته قرار است میزبان بازی های حساس لیگ نوزدهم باشد. لیگی که کم کم به هفته های پایانی خود نزدیک می شود و نبرد برای قهرمانی،سهمیه آسیایی و بقا رقابت های جذابی را قرار است رقم بزند.به همین بهانه مروری خواهیم داشت بر 9 دیداری که در 9 هفته باقی مانده می توانند سرنوشت جدول لیگ نوزدهم را دستخوش تغییراتی مهم بکنند.

هفته بیست و دوم؛ پیکان-پرسپولیس
یکی از حساس ترین دیدارهای اولین هفته رقابت های لیگ بعد از بازگشایی دوباره این رقابت ها، جدال تعیین کننده پیکان و پرسپولیس در استادیوم شهر قدس خواهد بود. پرسپولیس با یحیی گل محمدی در اندیشه ادامه نتایج خوب خود برای تثبیت قهرمانی دوباره است و پیکان هم که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد، برای کسب امتیاز و فرار از قعر جدول مقابل تیم صدرنشین دست به هر کاری خواهد زد. نبرد تیم اول و تیم شانزدهم لیگ برتر می تواند شروعی جذاب برای ادامه لیگ باشد.

هفته بیست و سوم؛ سایپا-سپاهان
سایپا بیش از همیشه خطر سقوط به دسته پایین تر را حس می کند و برای جبران این قضیه چاره ای جز کسب حداکثر امتیازات از بازی های باقی مانده اش ندارد. شاگردان ابراهیم صادقی در حال حاضر با 19 امتیاز در چهاردهم هستند و کوچک ترین لغزشی باعث می شود تا آن ها به منطقه قرمز جدول سقوط کنند. از سوی دیگر سپاهان امیر قلعه نویی،هم شانس قهرمانی دارد و هم شانس کسب سهمیه بنابراین به هیچ عنوان جای اشتباه کردن ندارد. چرا که در این صورت رقابت قهرمانی را به پرسپولیس و رقابت کسب سهمیه را به تیم هایی چون استقلال و تراکتور واگذار خواهد کرد. دیدار سایپا و سپاهان در استادیوم دستگردی تهران قطعا از جذاب ترین دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ خواهد بود.

هفته بیست و چهارم؛ استقلال-تراکتور
یکی از بزرگترین حسرت های لیگ نوزدهم در دوران پساکرونا می تواند همین بازی استقلال و تراکتور در استادیوم آزادی باشد. دیداری که قطعا می توانست با توجه به شرایط حساس جدولی دو تیم استادیوم را پر از تماشاگر کند ولی حتی بی تماشاگر بودن نبرد کلاسیک آبی های تهران و قرمزهای تبریز هم از حساسیت آن نخواهد کاست. تراکتوری ها با هدایت یک استقلالی یعنی ساکت الهامی به تهران خواهند آمد تا انتقام شکست سنگین از تیم استراماچونی در بازی رفت را از فرهاد مجیدی بگیرند و استقلالی ها هم که نیم نگاهی به صدر جدول دارند و برای به زیر کشیدن رقیب سنتی باید تقریبا همه بازی های خود را با پیروزی پشت سر بگذارند، به چیزی جز پیروزی مقابل تراکتوری که رقیب مستقیم آن ها در راه کسب سهمیه آسیایی است فکر نمی کنند. مجموعه این عوامل بازی استقلال-تراکتور را به جذاب ترین دیدار هفته بیست و چهارم لیگ برتر تبدیل خواهد کرد.

هفته بیست و پنجم؛ تراکتور-سپاهان
حضور امیر قلعه نویی در تبریز همواره برای این مربی حاشیه ساز بوده است. او که سابقه هدایت تراکتور را هم در کارنامه خود دارد، هربار که با تیم هایی دیگر به استادیوم یادگار امام رفته با مشکلات متعددی مواجه بوده است. مشکلاتی که حالا به سبب بدون تماشاگر بودن بازی های لیگ برتر دیگر برای او مطرح نیستند. سپاهان و تراکتور در حال حاضر با 37 امتیاز رده های دوم و سوم لیگ را در اختیار دارند و قطعا چند هفته دیگر هم که در تبریز با هم دیدار خواهند کرد، هنوز در جمع بالانشینان جدول قرار دارند و این نبرد رو در رو، تکلیف این رقابت نزدیک را مشخص خواهد کرد.

هفته بیست و ششم؛ شاهین بوشهر-سایپا / پیکان-پارس جنوبی
این هفته می تواند عملا تکلیف پایین جدول و کاندیداهای اصلی سقوط را مشخص کند. مربع قعرنشین ها که از دو تیم پایتخت نشین و دو تیم استان بوشهر تشکیل شده، در این هفته به مصاف هم خواهند رفت و به صورت مستقیم با یکدیگر تسویه حساب خواهند کرد.نتایج این دو دیدار قطعا تا حدود زیادی معلوم خواهد کرد که کدام یک از این تیم ها مسافر لیگ یک خواهند بود و کدام یک در لیگ برتر باقی خواهند ماند.

هفته بیست و هفتم؛ استقلال-سپاهان
جدال فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی قطعا مهیج ترین تقابل هفته بیست و هفتم لیگ است. تقابلی که می توانست بخش زیادی از هیجان خود را از سکوهایی بگیرد که دست بر قضا خالی خواهند ماند. دیدار استقلال و سپاهان در هفته بیست و هفتم فارغ از اینکه دو تیم چه جایگاهی تا آن مقطع در جدول خواهند داشت از حساسیت زیادی برخوردار خواهد بود و استقلالی ها هم سخت به دنبال آن هستند تا عدم پیروزی در بازی رفت را که جبران کنند. بردی که آبی ها معتقدند اگر پنالتی واضح کی روش استنلی گرفته می شد، قطعا برای آن ها به دست می آمد.

هفته بیست و هشتم؛ شهرخودرو-استقلال
احتمالا استقلال سخت ترین مصاف ها را تا پایان لیگ نوزدهم تجربه خواهد کرد. مصاف هایی که امتیاز گرفتن از آن ها برای حداقل کسب سهمیه آسیایی ضروری است. یکی از این نبردهای سخت و تعیین کننده دیدار مقابل شهرخودرو در مشهد است. شهرخودرویی که برای استقلالی ها یادآور آخرین حضور آندره آ استراماچونی روی نیمکت شان است،حالا با ستاره هایی چون سید مهدی رحمتی،محمدرضا خلعتبری و محمد قاضی مقابل تیم فرهاد مجیدی صف خواهد کشید. دو نماینده فعلی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا که هر دو هم در حال حاضر در جدول برای حضور در رتبه های بالایی شانس خوبی دارند، به چیزی جز سه امتیاز در این مسابقه نخواهند اندیشید و همین قطعا این دیدار را به جذاب ترین مسابقه هفته بیست و هشتم تبدیل خواهد کرد.

هفته بیست و نهم؛ سپاهان-شهرخودرو
شهرخودرو یک هفته پس از میزبانی از استقلال در مشهد، باید عازم اصفهان شود تا دیدار سرنوشت ساز دیگری را این بار مقابل سپاهان برگزار کند. سپاهانی که الان در حال حاضر نزدیک ترین تعقیب کننده پرسپولیس است و ممکن است در دیدار مقابل شهرخودرو برای قهرمانی بجنگد. چیزی که نتایج پرسپولیس تا هفته بیست و نهم در آن نقش اصلی را خواهد داشت.

هفته سی ام؛ پرسپولیس-سایپا
شاید روزی که هفته پایانی لیگ نوزدهم از راه برسد، پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی قهرمانی اش را قطعی کرده باشد. قهرمانی ای که برای سرخ پوشان در دسترس تر از همیشه است. با این حال وضعیت سایپا احتمالا تا هفته پایانی لیگ مشخص نخواهد بود. تیمی که در حال حاضر در جدول چهاردهم است و قطعا در روز پایانی لیگ تمام تلاش خود را می کند که اگر هنوز امکان سقوط به دسته پایین تر را دارد، از این اتفاق جلوگیری کند. حالا به حساسیت بازی برای سایپا این احتمال را اضافه کنید که قهرمانی پرسپولیس هم در لیگ قطعی نشده باشد و سرخ پوشان برای کسب جام، به سه امتیاز این دیدار نیاز داشته باشند. آن گاه این بازی می تواند به داغ ترین بازی هفته آخر لیگ تبدیل شود. جایی که نبرد بر سر جام و بقا خواهد بود.
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال