به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۲۱۷۱۹۸

چگونه‌ماسک‎‌هایمان به دریا‌راه پیدا کردند/ تصاویر

گروه جامعه: یک NGO زیست‌محیطی در فرانسه هشدار داده است که یک نوع جدید آلودگی در بالای فهرست آلودگی‌های پلاستیکی قرار گرفته است.
چگونه‌ماسک‎‌هایمان به دریا‌راه پیدا کردند/ تصاویر
جفری پلتیر، مدیر این NGO در این رابطه به یورونیز می‌گوید: «این تازه شروع این ماجرا است.»این تیم تحقیقاتی در ساحل ریورا فرانسه، هنگامی در حال تمیز کردن دریا بود. در کف آب‌های مدیترانه، ماسک‌ها و دست‌کش‌هایی را پیدا کردند که در کنار زباله‌هایی مثل لیوان و قوطی قرار گرفته‌اند.

از خیابان به دریا
پلتیر توضیح می‌دهد: «اگر زباله‌ای در سطل آشغال ریخته نشود و در خیابان یا پیاده‌رو رها شود، معمولا وارد یک جوی می‌شود و بعد به کمک آب باران وارد رودخانه و بعد وارد دریاها می‌شود. تنها به اندکی باد یا باران نیاز است تا همه‌چیز به دریاها ختم شوند.»این گروه، از مردم خواسته است که مسئولانه برخورد کنند و خیابان‌ها را آلوده نکنندو آن‌ها همچنین از مردم خواسته‌اند تا به جای ماسک‌های یک بار مصرف و دستکش پلاستیکی از محصولات دیگر استفاده کنند.پلتیر می‌گوید: «البته که باید از خودمان دربرابر کووید-۱۹ مراقبت کنیم، اما فکر نمی‌کنم محصولات پلاستیکی راه حل کاملی برای این کار باشند.»او افزود: «ما می‌توانیم از ماسک چند بار مصرف استفاده کنیم و به جای ژل‌های مختلف از صابون برای شست‌وشوی دست‌هایمان استفاده کنیم. چراکه ما هم اکنون ظرف‌های این ژل‌ها را هم در انتهای دریاها پیدا می‌کنیم.»یک قانون‌گذار در منطقه‌ای از فرانسه، پیشنهاد داده است که افرادی که یک مکان عمومی را با ماسک آلوده می‌کنند ۳۰۰ یورو جریمه شود.پلتیر از این ایده استقبال می‌کند اما درباره اجرایی شدنش شک دارد.او می‌گوید: «متاسفانه، شاید بهتر باشد تا یک نیروی پلیس زیست‌محیطی ساخته شود.»