به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۱۷۲۱۳

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۶ میلیون و ۴۴۹ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۸۰ هزار نفر ثبت شد.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد: آمار مبتلایان روزانه کرونا در کشور از مرز ۳۰۰۰ نفر عبور کرد. کیانوش جهانپور گفت: از ۱۲ تا ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۱۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.وی گفت: از بین مبتلایان جدید، ۵۴۱ مورد بستری و ۲ هزار و ۵۷۶ مورد از افراد معادل ۸۳ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. بنابراین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر رسید.این مسئول همچنین گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۹۴۲ نفر رسید.جهانپور گفت: تا کنون ۱۲۳ هزار و ۷۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. به گفته وی، ۲۵۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. این مسئول با بیان اینکه هیچ نقطه کشور عاری از ویروس و سبز نیست، افزود: همچنین تا کنون ۹۷۵ هزار و ۹۳۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت ایران با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها به مدت ۲۰ثانیه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، افزود: استان‌های هرمزگان، آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه و بوشهر در وضعیت هشدار قرار دارند. استان خوزستان نیز همچنان در وضعیت قرمز است؛ هرچند در روزهای اخیر کاهش اندکی در موارد بستری را شاهد هستیم اما در مجموع همچنان وضعیت این استان قرمز است.

افغانستان به وضعیت بحران نزدیک می شود
به گزارش یورونیوز، در حالی که در افغانستان شمار مبتلایان به ویروس کرونا همچنان صعودی گزارش می شود، امرالله صالح معاون اول ریاست ‌جمهوری این کشور هشدار داده است که افغانستان در حال رسیدن به اوج بحران کرونا است. آقای صالح روز سه‌شنبه گفت: «آمارهای وزارت صحت عامه و آمار غیر رسمی رضاکاران نشان می‌دهد که متاسفانه کشور ما به اوج بحران و اوج فلاکت نزدیک می‌شود.»همزمان وحید مجروح، معاون وزارت صحت عامه افغانستان، روز سه‌شنبه از ثبت ۷۵۹ مورد مثبت جدید ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر داده است. طبق اعلام این مقام مسئول، ۵ نفر نیز در اثر بیماری کووید۱۹ جان باخته‌اند که به این ترتیب شمار کل جان‌باختگان ویروس در افغانستان به ۲۷۰ نفر رسید.تا کنون ۱۶۵۰۹ مورد مثبت ابتلا به بیماری کووید۱۹ در افغانستان به ثبت رسیده است. کمیته‌ بین‌المللی نجات این کشور روز گذشته با اشاره به آمار صعودی مبتلایان در ماه گذشته نسبت به وقوع فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده است.

بیماری کووید-۱۹ در دیگر کشورها
همزمان کمیسیون بهداشت شهر ووهان چین، مرکز شیوع بیماری برای نخستین بار گفته است کار تست ۹.۹ میلیون نفر از ساکنان این شهر را که ماه گذشته آغاز کرده بود به اتمام رسانده است و «یک مورد مثبت جدید نیز مشاهده نشده است.»در همین حال در بریتانیا شمار جان‌باختگان به ۵۰ هزار نفر نزدیک می شود. بنابر اعلام مقامات این کشور از روز اول ژانویه تا ۲۲ مه تعداد ۴۸ هزار و ۳۲۱ مورد فوت مرتبط با این بیماری گزارش شده است.اندونزی، کشور مسلمان‌نشین درگیر با بحران کرونا، اعلام کرده است که به دلیل بحران سلامت به وجود آمده از اعزام افراد به حج تمتع امسال در مکه خودداری خواهد کرد. سهمیه امسال اندونزی برای سفر حجاج ۲۲۱ هزار نفر بود.در هند نیز با برداشته شدن تدریجی محدودیت‌ها در چندین ایالت، شمار مبتلایان فزونی گرفته است. وزارت بهداشت این کشور خبر از ۸ هزار و ۱۷۱ مورد جدید ابتلا و ۲۰۴ مورد جدید فوت داده است. به این ترتیب شمار کلی مبتلایان به ۲۰۰ هزار نفر و شمار جان‌باختگان به ۵۶۰۰ نفر نزدیک شده است.در ایالات متحده نیز شمار مبتلایان از یک میلیون و ۸۰۰ هزار فراتر رفته است، این در حالی است که آمار جان‌باختگان روند کاهشی داشته و به زیر ۵۰۰ نفر در روز رسیده است.