کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سه مامور دیگر پلیس آمریكا بازداشت شدند

15 خرداد 1399 ساعت 18:47


گروه بین‌الملل: دادستانی ایالت مینه‌سوتا  اتهام درک چاوین، افسر پلیسی که زانوی خود بر گردن جورج فلوید گذاشته بود را به « قتل درجه دو» تغییر داد و سه مامور دیگر را نیز به قتل از نوع درجه سوم متهم کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در پرونده مرگ جرج فلوید ، متهم اصلی درک چاوین است که به مدت بیش از ۸ دقیقه زانوی خود را بر گردن جورج فلوید گذاشته بود. او اکنون باید در برابر اتهام قتل از نوع درجه دوم از خود دفاع کند. طبق این گزارش، حداکثر مجازات برای «قتل درجه دوم» تا ۴۰ حبس است و «قتل درجه سوم» حداکثر تا ۲۵ سال زندان خواهد داشت. این چهار مامور پلیس به دنبال مرگ جرج فلوید، هفته گذشته از کار برکنار شدند. این نخستین بار است که توماس لین، جی. كونگ و تو تائو٬ سه مامور دیگر پلیس به همدستی و همیاری در قتل جرج فلوید متهم می‌شوند. این سه مامور سابق پلیس روز چهارشنبه بازداشت شدند. درک چاوین هفته گذشته بازداشت شده بود. مرگ جورج فلوید واکنش‌های گسترده ای در یک هفته اخیر در آمریکا به دنبال داشته است.

اعتراضات در آمریکا در چهارشنبه شب به‌رغم اعمال مقررات منع آمد و شد در برخی شهرها از جمله نیویورک و واشینگتن ادامه یافت. این اعتراضات هم مسالمت‌آمیز و هم در مواردی با خشونت و درگیری بین معترضان و پلیس از جمله در بروکلین نیویورک برگزار شد. از جمله از بروکلین خبر می‌رسد که معترضان یک افسر پلیس را با ضربات چاقو مجروح کرده‌اند و دو مأمور پلیس نیز بر اثر تیراندازی معترضان زخمی شده‌اند و پلیس نیز به سمت یک فرد شلیک کرده است. این نهمین شب متوالی است که معترضان در اعتراض به کشته شدن جورج فلوید یک مرد سیاه‌پوست از سوی یک پلیس سفید در شهر مینیاپولیس مینه سوتا تجمع می‌کنند. در برخی شهرهای اروپا هم هزاران تن در خیابان‌ها علیه نژادپرستی و در همبستگی با معترضان در آمریکا تظاهرات کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد در جریان ناآرامی‌های ۹ روزه در برخی شهرهای آمریکا ۱۲ نفر که عمدتا از نیروهای پلیس هستند کشته شده‌اند. بنا به گزارش‌ها، در جریان آشوب و اعتراضات به کشته شدن «جورج فلوید»‏ در آمریکا، حداقل ۱۱ افسر پلیس در هفته گذشته با تیراندازی اعضای گروه آنتی‌فا و آنارشیست کشته شده‌اند. اعضای این گروه همچنین صدها فروشگاه را غارت و سپس به آتش کشیدند. تعداد زیادی اتومبیل نیز توسط این باند به آتش کشیده شد. اعمال این گروه‌ها که از اعتراضات مسالمت‌جویانه مردم علیه نژادپرستی سواستفاده کردند با محکومیت باراک اوباما و جرج بوش دو رییس‌جمهور سابق هم مواجه شد. گفتنی اینكه،  بی بی سی در گزارشی خبر داد كه جورج فلوید در زندگی 46 ساله خود، چندین بار به دلیل دزدی و حمل مواد مخدر بازداشت شد و در نهایت در ۲۰۰۷ به جرم سرقت مسلحانه ۵ سال به زندان افتاده بود.


کد مطلب: 217408

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/217408/سه-مامور-دیگر-پلیس-آمریكا-بازداشت-شدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir