به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۲۱۷۴۱

پاسخ مرکل به پارلمان آلمان درباره اسنودن

گروه بين​الملل: نامه افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا به صدراعظم آلمان، سوالات دیگری را درباره رسوایی آژانس مذکور درباره شنود مکالمات تلفنی مقامات ارشد دولت برلین مطرح کرده است.
پاسخ مرکل به پارلمان آلمان درباره اسنودن
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز (دوشنبه) در پارلمان باید به سوالات ناخوشایندی از سوی اعضای پارلمان درباره اقدامات آژانس امنیت ملی آمریکا پاسخ دهد. ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در نامه‌ای به مرکل، نوربرت لامرت، رئیس پارلمان اروپا و هارالد رانگه، دادستان کل آلمان نوشت: زمانی که اوضاع حل و فصل و آرام شد، به دنبال صحبت کردن با شما در کشورتان هستم. آورنده این نامه به آلمان، هانس کریستین اشتروبله، نماینده حزب سبزهای آلمان در پارلمان این کشور بود که اواخر اکتبر سال جاری میلادی برای دیدار با اسنودن در یک مکان نامعلوم به مسکو رفته و چندین ساعت با وی صحبت کرد.

اسنودن 30 ساله هم‌اکنون با دریافت پناهندگی یکساله در روسیه روزگار می‌گذراند اما هانس پیتر فریدریش، وزیر کشور آلمان در جلسات ویژه هیات کنترل پارلمانی در ششم نوامبر اعلام کرد که احتمال کمی در اعطای حق پناهندگی به اسنودن از سوی دولت برلین وجود دارد. هماهنگ کننده امور سرویس‌های مخفی آلمان برای مرکل گفت که بازبینی اسامی در همکاری سرویسی‌های اطلاعاتی آمریکا و آلمان به وجود آمده و این در حالی است که خود مرکل هنوز نمی‌تواند به این متحد آلمانی اعتماد کند.

در پی نشست هیات کنترل پارلمان، هماهنگ‌کننده امور سرویس‌های مخفی آلمان برای مرکل گفت که برلین به دنبال افشا و واضح کردن تمام موارد است و اسناد محرمانه و نامه‌های خصوصی از جمله تعهدات موجود از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا به دقت و گام‌ به گام مورد بررسی قرار می‌گیرند.
مرجع : ايسنا