کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برکناری رییس هیات شطرنج گیلان

16 خرداد 1399 ساعت 9:27

گروه ورزشی: رئیس هیات شطرنج استان گیلان می‌گوید که به بهانه‌هایی غیرواقعی و در حالی که 7 ماه پیش در انتخابات قانوین و با 100 درصد آرا به عنوان رییس هیات انتخاب شده بود، از سمتش برکنار شده است.


به گزارش ایسنا، کیومرث بیات رئیس هیات شطرنج استان گیلان درباره دلایل برکناری‌اش گفت: موعد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج نزدیک است و به نظر می‌رسد افرادی مانند روسای هیات ها که دارای نفوذ و اعتبار هستند را با هدفی خاص کنار می‌گذارند. فشارهایی به من آورند و گفتند که باید استعفا بدهی. بهانه‌ی مسایل مرتبط با دخترم (شهره بیات) را آوردند. این موضوع در سال گذشته اتفاق افتاد و اگر تصمیم داشتند به دلیل دخترم من را برکنار کنند چرا همان موقع به من اطلاع داده نشد و بعد از این همه مدت اعلام کردند؟وی ادامه داد: چرا به من اجازه برگزاری هجدهمین دوره مسابقات شطرنج کاسپین کاپ را دادند؟ چرا بعد از این همه مدت و درست زمان انتخابات شطرنج و ثبت نام کاندیداها چنین تصمیمی گرفته شده است؟ متوجه شدند حرف من در استان‌ها خریدار دارد لذا دنبال حذف من رفتند. متاسفانه فشارها زیاد بود.بیات که به تازگی موفق شده بود در انتخابات هیات استان برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس هیات شطرنج استان گیلان انتخاب شود، گفت: 12 سال است که در شطرنج هستم و 12 سال هم هست که گیلان هیات برتر کشور می‌شود. 7 ماه پیش انتخابات ریاست هیات گیلان برگزار شد و توانستم 100 درصد آرا را بیاورم. از طرفی دیگر 12 سال می‌شود که استان‌های دیگر در رده سنی های مختلف نتوانستند از ما جلو بزنند. بازیکنان استان ما بهترین مدال‌های آسیایی و جهانی را آورده‌اند.

او توضیح داد: دو بند در آیین‌نامه‌های هیات‌های ورزشی برای برکناری رئیس هیات داریم. سه ماه غیبت مداوم یا عملکرد بد رئیس هیات استان که هیچ کدام از دو بند شامل من نمی‌شود. من اصلا استعفا ندادم بلکه آنها برای خوشان نامه زدند که من برکنار شده‌ام. این تصمیم بنابر آیین‌نامه ورزشی و ضوابط جهانی نیست و کار کردن با این تفکرات برای من سخت است. بیات گفت: حتی نفری که قرار است در انتخابات شطرنج شرکت کند و حمایت شود را می‌شناسم. من متوجه تمام لابی‌گری‌ها هستم و می‌دانم که قصدشان چیست؟ من آدم سیاسی نبوده و تابع قوانین کشورم هستم. من تابع این نظام بوده و اصلا نباید من را به کسی دیگر وصل کنند.وی ادامه داد: بارها گفته‌ام که دخترم یک شخصیت حقیقی جدا بوده و من هم یک شخصیت حقیقی دیگر که تفکرات‌مان متفاوت است. من برای این نظام و کشور زحمت کشیده و سال‌ها در جنگ بوده‌ام. در کردستان با شهید چمران هم رزم بوده‌ام. سوال من این است که چگونه حضور من را به خاطر تفکرات دخترم بهانه می‌کنند تا استعفایم دهند؟ اگر خودشان من را صدا می‌کردند و می‌گفتند که می‌خواهیم فلان نفر رای بیاورد من خود استعفا داده و می‌رفتم اما بهانه کردن دخترم درست نیست.


کد مطلب: 217437

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/217437/برکناری-رییس-هیات-شطرنج-گیلان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir