کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مریخ‌نورد چین تابستان به سیاره سرخ می‌رود

16 خرداد 1399 ساعت 13:28

گروه علمی: مدیر کمیته علم و فناوری تحت نظر سازمان هوافضای چین در مصاحبه اخیر خود گفت: چین قصد دارد نخستین کاوشگر مریخ خود را بین جولای و آگوست امسال با هدف تکمیل مدار و فرود در سیاره سرخ آماده کند.


بائو ویمین، مدیر کمیته علم و فناوری تحت نظر سازمان هوافضای چین در مصاحبه اخیر خود گفت: چین قصد دارد نخستین کاوشگر مریخ خود را بین جولای و آگوست امسال با هدف تکمیل مدار و فرود در سیاره سرخ آماده کند.
بائو ویمن ادامه داد: پس از پرتاب از طریق بزرگترین موشک حامل چین، انتظار می‌رود مدت زمان قابل توجهی طول بکشد تا مریخ‌نورد به مدار اطراف سیاره برسد. به گفته ویمن، کاوشگر مریخ شامل استقرار یک کاوشگر مداری برای مطالعه سیاره سرخ و یک مریخ نورد رباتیک برای اکتشاف سطح است که یک فرود نرم بر روی سطح ایجاد می‌کند.
مدیر کمیته علم و فناوری تحت نظر سازمان هوافضای چین خاطرنشان کرد: فرود ایمن در مریخ دشوارترین و پر مخاطرهترین قسمت مأموریت است.نخستین قدم که حدود ۲۹۰ ثانیه طول خواهد کشید، شبیه به شکستن است و سرعت آن را از ۴.۸ کیلومتر در ثانیه کاهش می‌دهد و به ۴۶۰ متر در ثانیه می‌رساند.در مرحله بعد، یک چتر نجات باز خواهد شد و حدود ۹۰ ثانیه طول می‌کشد تا سرعت از ۴۶۰ متر در ثانیه به ۹۵ متر در ثانیه کاهش یابد.ویمن گفت: کل مراحل فرود حدود هفت تا هشت دقیقه طول خواهد کشید.نوامبر گذشته ، چین با موفقیت آزمایشاتی را انجام داد که روند فرود کاوشگر را شبیه سازی و از موانع جلوگیری می‌کند.در ماه آوریل، چین اعلام کرد که نخستین مأموریت اکتشاف مریخ خود Tianwen-1 نامگذاری کرده است.این نخستین مأموریت چین برای کاوش مریخ است که توسط سازمان فضایی این کشور برنامه ریزی شده و یکی از راه‌های بسیاری است که هدف آن رقابت بهتر با تلاش‌های کاوش فضایی ناسا است. 


کد مطلب: 217521

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/217521/مریخ-نورد-چین-تابستان-سیاره-سرخ-می-رود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir