کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادامه‌دار بودن فوج لرزه‌های زلزله ۵ ایلام

17 خرداد 1399 ساعت 8:56

گروه جامعه: در هفته گذشته صالح‌آباد استان ایلام زلزله‌ای به بزرگای ۵ را تجربه کرد و پس‌لرزه‌های این زمین‌لرزه همچنان ادامه دارد؛ ضمن آنکه در خنج استان قزوین زلزله‌ای به بزرگای ۴.۷ به ثبت رسید.


به گزارش ایسنا، در روز ۱۴ خرداد زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۵ در صالح آباد استان ایلام رخ داد. به اعتقاد محققان این حوزه، بررسی نقشه گسل‌های موجود نشان می‌دهد گسل پیشانی کوهستان در مجاورت نقطه رومرکز زلزله امتداد دارد و احتمال جنبائی این گسل یا قطعه‌ای از آن موجب رخداد زلزله این منطقه شده است.علاوه بر آن در خنج استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۴.۷ رخ داد و بوئین زهرا استان قزوین با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ لرزید. جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:
یکشنبه ۱۱ خرداد
محمله استان فارس با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق پنج کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۸ کیلومتری محمله، ۲۲ کیلومتری خنج و ۲۹ کیلومتری علامرودشت این استان بوده است.
دوشنبه ۱۲ خراد
در ارجمندی استان تهران زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری و در فاصله ١٧ کیلومتری ارجمند در شهرستان فیروزکوه استان تهران به وقوع پیوست.خنج استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۴.۷ را تجربه کرد و عمق این زمین‌لرزه در ۹ کیلومتری و کانون آن در ۲۰ کیلومتری خنج، ۲۷ کیلومتری محمله و ۳۴ کیلومتری علامرودشت این استان بوده است.
سه‌شنبه ۱۳ خرداد
الشتر استان لرستان زلزله‌ای به بزرگای سه در عمق شش کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۱ کیلومتری الشتر، ۱۴ کیلومتری فیروز آباد و ۳۰ کیلومتری سراب دوره این استان گزارش شد.در خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۶، پاریز استان کرمان زلزله ۲.۷، دماوند استان تهران زلزله ۲.۹، رازمیان استان قزوین زلزله ۲.۸ و مسجد سلیمان استان خوزستان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.در عنبرآباد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۸ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۳۶ کیلومتری عنبرآباد، ۳۹ کیلومتری فاریاب و ۴۴ کیلومتری جیرفت این استان بوده است.
چهارشنبه ۱۴ خرداد
در دماوند استان تهران زلزله ۲.۵، نودان استان فارس زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.صالح آباد استان ایلام با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای پنج در عمق ۱۱ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۹ کیلومتری صالح آباد، ۳۴ کیلومتری چوار و ۴۱ کیلومتری ایلام این استان گزارش شد. سه زلزله ۲.۸، ۲.۹، ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری، سه در عمق ۹ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۴ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۰ کیلومتری تسوج، ۱۵ کیلومتری کشک‌سرای و ۲۳ کیلومتری شرفخانه این استان بوده است.در نرماشیر استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۹ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۷ کیلومتری نرماشیر، ۱۹ کیلومتری نظام‌شهر و ۲۵ کیلومتری فهرج این استان بوده است.مسجد سلیمان استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۵ کیلومتری مسجد سلیمان، ۳۳ کیلومتری ایذه و ۴۱ کیلومتری قلعه تل این استان گزارش شد.آوج استان قزوین با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای سه در عمق هفت کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۲ کیلومتری آوج، ۳۴ کیلومتری دانسفهان و ۳۶ کیلومتری آبگرم این استان بوده است.
پنج‎شنبه ۱۵ خرداد
در صالح آباد استان ایلام بعد از چهار زلزله ۲.۶ زلزله دیگری با بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد. زلزله ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری، ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری، سه زلزله ۲.۷، ۳.۹ در عمق ۱۱ کیلومتری، ۲.۸، ۲.۵، از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.در مهران استان ایلام زلزله ۲.۸، گنبدکاووس استان گلستان زلزله ۲.۷، نهاوند استان همدان زلزله ۲.۵ و چوار استان ایلام زلزله ۲.۶ رخ داد.ازگله استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۲ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۶ کیلومتری ازگله، ۳۷ کیلومتری قصر شیرین و ۵۱ کیلومتری سرپل ذهاب این استان گزارش شد.در اردکان استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق شش کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۹ کیلومتری اردکان، ۲۹ کیلومتری مصیری و ۲۹ کیلومتری نورآباد این استان بوده است.زلزله ۳.۲ در بوئین زهرا استان قزوین از دیگر رخدادهای مهم روز ۱۵ خرداد بود که در عمق ۱۰ کیلومتری و در ۱۷ کیلومتری بوئین زهرا استان قزوین، ۲۳ کیلومتری اشتهارد استان البرز و ۳۸ کیلومتری رازقان استان مرکزی به ثبت رسید.
جمعه ۱۶ خرداد
در ارکواز استان ایلام زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در۱۹ کیلومتری ارکواز، ۳۱ کیلومتری میمه و ۳۶ کیلومتری پهله این استان بوده است.


کد مطلب: 217583

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/217583/ادامه-دار-بودن-فوج-لرزه-های-زلزله-۵-ایلام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir