به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۲۱۷۶۲
مجاهدين‌خلق هنوز در بعضي‌از سازمان‌ها ريشه‌‌دارد

اتهامات‌سنگين نشريه‌‌رسايي عليه ظريف‌‌وولايتي

گروه سياسي: هفته‌نامه متعلق به حميد رسايي (از اعضاي گروه پايداري) گفتگویی جنجال برانگیز با فردي كه از او به عنوان یک دیپلمات ارشد و «قهرمان گمنام» وزارت امور خارجه ياد نموده منتشر و يك سایت نزدیک به محمود احمدی‌نژاد نیز متن کامل این مصاحبه را بازنشر کرده و البته در پايان آن نوشته در صورت تذکر نهاد‌های امنیتی و قضائی این گفتگو را حذف خواهد کرد!
اتهامات‌سنگين نشريه‌‌رسايي عليه ظريف‌‌وولايتي
جالب‌تر اينكه اين نشريه مدعي شده كه سلطاني پس از شش ماه پیگیری خبرنگارش، حاضر به انجام این گفتگو آن‌هم در «خودروی شخصی‌اش» شده است! محمود مهدی سلطانی در گفتگو با این هفته‌نامه ادعا‌ها و اتهاماتی علیه برخی همکاران خود از جمله محمدجواد ظریف وزير خارجه كنوني ايران و ولايتي وزير خارجه اسبق مطرح و از وجود «خائنینی» در وزارت امور خارجه خبر داده و گفته در حال حاضر اعضای «مجاهدین خلق» نیز در برخی سازمان‌های رسمی ایران «نفوذ» پیدا کرده‌اند: «بايد من و شما ريشه منافقين را از اين مملكت بكنيم. اشتباه نكنيد دقيقاً منظور من سازمان منافقين يا مجاهدين خلق است، سازماني كه هنوز در بعضي از سازمان‌ها ريشه‌ دارد، سازماني كه تمامي عوامل خود را تابلو نكرده است.»

وي در بخشي از اين مصاحبه مفصل مي‌گويد: هنوز خیانت‌های برخی از مسئولان سابق افشا نشده است و چقدر مردم باید به بعضی‌ها اعتماد کنند و مي افزايد: «سيروس ناصري با كمك تيمش اسرائيل را عضو سازمان خلع سلاح جهاني كرد بدين نحو كه 28 كشور عضو اين پيمان بوده و چند كشور ديگر مانند سوريه و ديگران مي‌خواستند عضو شوند اما اسرائيل كه هنوز NPT را امضا نكرده چطور مي‌توانست وارد اين كنفرانس شود و رأي داشته باشد. ناصري در نامه‌اي به‌هاشمي گفته 25 كشور پيشنهاد عضويت دادند و ما يا بايد همه را بپذيريم يا هيچ يك را نپذيريم و اين كشورها را يك مجموعه كردند بعد گفتند اگر با اسرائيل مخالفت كنيم سوريه هم بيرون مي‌ماند لذا رأي به پذيرش اسرائيل در كنفرانس خلع سلاح مي‌دهند.»

مهدی سلطانی همچنین از محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه دولت یازدهم به عنوان «همکار» سعید امامی نام برده و با طرح اتهاماتی علیه وی افزوده که هر دوی آنها «در یک پازل» بازی می‌کردند و مي گويد: «در اين پازل سيروس ناصري فردي است كه حرفش براي اعضا قابل اتكا است، ظريف قسمت سياسي را پي گرفته و سعيد امامي حوزه عمليات را به دست داشت. چه كسي گفته ظريف روشنفكر است. اينها هر ادبياتي كه كارشان را پيش ببرد پي مي‌گيرند. روشنفكر مطهري بود ما اصلاً روشنفكر نداريم. مدعيان روشنفكري آدم‌هاي نق‌زني هستند كه اصولاً مخالف هستند.»

مهدی سلطانی به طور تلويحي ترور شاپور بختیار را نیز تائید کرده اما گفته است که باید به جای وی٬ مسعود رجوی ترور می‌شد. وی از «قتل‌های زنجیره‌ای» رخ داده در دولت اصلاحات نیز به عنوان یکی از اقدامات این جریان برای باز نگاه داشتن پرونده حقوق بشر ایران در سازمان ملل و دیگر نهاد‌های بین‌المللی نام برده و مي‌گويد: «اگر قرار بود كسي ترور شود بايد مسعود رجوي ترور مي‌شد نه بختيار و شايگان. پنج سال بعد از آن وقتي قرار شد ظريف به نيويورك برود براي اين‌كه اين موضوع خيلي تكراري شده بود و ظريف هم نياز به چهره‌شدن داشت در حالي كه اعضاي مسلمان و عضو جنبش عدم تعهد كميسيون حقوق بشر افزايش يافته بودند اين موضوع حل شد در حالي كه بايد پنج سال قبل از آن پرونده ايران مختوم اعلام مي‌شد. خلاصه آن‌كه اگر در وزارت خارجه شما نيروي وطن پرست معتقد و مسلمان نداشته باشيد هيچ كار نمي‌توانيد بكنيد. الان ماجراي سيروس ناصري شبيه هزاردستان شده از پرونده فساد نفتي اورينتال كيش تا جاهاي ديگر.»

این فرد كه هفته نامه رسايي از او به عنوان ديپلمات «خانه‌نشین» و «قهرمان گمنام» ياد كرده از دیپلمات‌هایی در بدنه وزارت خارجه نام می‌برد که یا «جاسوس» اسرائیل بوده‌اند و یا در به رسمیت شناختن آن از سوی ایران در جهان نقش داشته‌اند و در بخش دیگری از این گفتگو امضای «کنوانسیون جامع تست و آزمایش هسته‌ای» از سوی علی‌اکبر ولایتی را اقدامی در جهت به رسمیت شناخته شدن اسرائیل در دنیا دانسته است! وي همچنين مي‌گويد: در دوراني كه كشور به دوجناح تقسيم شده بود جناح راست احساس مي‌كرد وزارت خارجه را در دست دارد لذا احساس كردند كه دانشكده اصلاً مهم نيست و نيروهاي چپ را به‌عنوان استاد و مسئول به دانشكده فرستادند تا از امور اجرايي به دور باشند. خب دانشكده را به كي دادند؟ به ....، وي در قم توسط سپاه قم به علت ارتباط با مجاهدين خلق دستگير مي‌شود؛ اما با وساطت آقاي .... كه عضو هيأت دولت بوده و بعدها تبديل به دلال اسلحه مي‌شود آزاد مي‌شود.
(اسامي پارگراف آخر توسط سايت بهارنيوز، نقطه چين شده و در اصل مصاحبه وجود دارند)

۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۵:۳۳
زنده باد ظریف .زنده با ولایتی.
هر دو تا رو خیلی دوست دارم . (171856)
ايرانيان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۸:۲۷
معمولن كسي كه لحظات آخر عمرشه ،

خيلي دست و پا مي زنه و تغلا ميكنه!!!!!!! (171989)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۲:۱۵
چرا اینا توقیف نمی شن ؟ چرا به انتخاب ملت این همه توهین می کنن؟چرا هیچ نظارتی رو رفتارشون نیست؟ (172225)
همایون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۰:۱۵
مردم تهران خجالت نمیکشن با این نماینده-شون ؟!! (172059)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۵:۳۴
دمتون گرم هفته ها بود نخندیده بودم وای خدا مردم از دل درد :):):) (171858)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۷:۱۱
راست گفته بنده خدا...
منافقین هنوز هم هستند و برای اینکه تابلو نشوند خودشون رو حزب اللهی جلوه داده اند و با تهمت زنی به همه امرار معاش می کنند........ مثل... (171938)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۳:۳۳
سینا جون برای همینه که من موهام سیخ سیخیه و ریشمو با تیغ میزنم.اما جونمو برای نظام میدم. (172333)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۵:۳۶
میزان ولایت مداری جبهه پایداری این موقع ها مشخص میشه. هنوز 20 روز از صحبت های رهبری در مورد حمایت کامل از دیپلمات های کشورمون نگذشته... (171859)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۶:۳۳
درصد کمی از افراطیا واقعا و قلبا به انچه می گویند اعتقاد دارند و فکر می کنند درست می گویند ولی بعضی از افراطیا پشیزی به انچه می گویند اعتقادی ندارند و فقط دسنورات دشمنان نظام را به منظور بد نام کردن نظام ( در نتیجه صدمه به کشور و مزدم ) انجام میدهند و در واقع دشمنان نفوذی درون نظام هستند که روزی لو خواهند رفت (171912)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۷:۱۳
بعضی وقتها فکر می کنم به قیمت نابود شدن کشور هم می ارزه کل مملکت رو بدهیم دست امثال رسایی و این آقای قهرمان گمنام! تا حداقل از شنیدن صداشون راحت بشیم.....

عذاب آوره حرفهاشون... (171941)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۵:۴۲
مهدی سلطانی کیه؟ (171865)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۵:۴۶
اخی احتمالا ایشون با هم چیزی مصرف کردن توهم زدن بعد خودشون رو ناجی دونستن بنده خدا یک مسافرت تفریحی میخواد بره انگشت نگاری میشه عقده ای شده (171868)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۵:۴۷
میگم اگر این آقای "قهرمان گمنام" بشن وزیر امور خارجه دیگه نه رسایی فریاد میکشه و مجبور میشه اینهمه راست و دروغ را سرهم بندی کنه بده به خورد خواننده های از همه جا بی خبرش، نه دیگه جبهه پایداری میریزه تو فرودگاه کفشش یه لنگه ای بشه، نه حرکت خودجوش نصب بیلبوردها تکرار میشه، نه چیزی از ایران در بین الملل میمونه! آقا بدین وزارتخونه رو دستش نابود شیم دیگه!!! (171869)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۵:۴۷
آقای رسایی و امثالهم خودشون خووووب میدونن که آخرای نمایندگی شون تو مجلس هست و 2 سال دیگه ملت شوتشون میکنن بیرون .. واسه همین تا میتونید دست و پا بزنید (171870)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۵:۴۸
اگه يه روزنامه اصلاح طلب ، زماني كه مذاكرات پشت سر هم با شكست روبرو ميشد ، همچين چيزايي مطرح ميكردن ، چه برخوردي ميشد؟؟؟ چرا همه در برابر قانون يكسان نيستند؟؟ (171872)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۶:۲۵
چون اينجا ايران است. (171901)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۶:۰۱
ببین قدرت چیکار میکنه که هرچی میخوان اتهام میزنن............ (171881)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۶:۲۸
اینها از سوزش شکست در انتخابات نمی دونند چکار کنند و دارند فضا رو آلوده می کنند . بهار جان حالا 2 تا سایت این .....را نوشت دلیل نداره که شما بازتعریف کنید. (171906)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۶:۲۹
جناب رسايي مردم ما خيلي خوب فهميدند دست چه كساني با اسرائيل تو يك كاسه هست پس برا خدا ما را احمق فرض نكنيد.شما تاوان اشتباه ما در قهر با صندوق هاي راي هستيد نه نتيجه راي مردم.پس توهم نزنيد اقا. (171907)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۶:۳۹
حالا که دیدن کم آوردن به تهمت زدن افتادن!
تهمت زدن پیشه آدم های بی عرضه و حسوده! (171918)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۶:۴۱
اين كه همه رو به هم ربط داده، همه چيزو باهم قاطي كرده، به قول مجري بيچاره ممنوع‌التصوير شده: داريم؟؟؟؟؟ ما همچين كسايي داريم؟؟؟؟؟؟؟ (171919)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۷:۱۵
صهیونیست افراطی پیوندتان مبارک (171943)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۷:۱۹
پیشنهادمیکنم وزارت اطلاعات از این اطلاعات موثق اقای رسائی استفاده کند ومنافقین مورد نظر ایشان را هر چه سریعتر به سزای اعمالشان برساند وجایزه ای هم به اقای رسائی اهدا نماید.. (171953)
Mahmoud
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۷:۳۶
این لامصبا به یه اطلاعاتی دسترسی دارند که خود افراد هم اونا رو نمیدونن!
اگه این ادعاها درست بود، طبیعتا آقای رسایی و همفکراشون، الان باید اینو به مجلس ارائه بدن و آقای ظریف رو استیضاح کنند! وگرنه که خودشون هم میشن شریک دزد و ... (البته منظورم از دزد، دکتر ظریف نیست!)
از طرفی، اگر اتهامات علیه دکتر ولایتی را هم بپذیریم، تناقض دیگری بوجود می آید. چون ایشان از افراد نزدیک به رهبری هستند که سمت مشاور ایشان را هم دارا هستند. پس چگونه استکه تیم اطلاعاتی کشور این اطلاعات را ندارد و ان وقت دوتا آدم افراطی به این سطح از طالاعات دسترسی دارند؟ (171968)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۷:۴۷
معلومه ساده لوح زیاد داریم.اینهایی که به این نظرات مثبت دادن اصلا از سیاست سر در نمیارن و همیشه بازی میخورن.بنده خدا ها هنوز متوجه نشدن چکار کردن. (171973)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۸:۲۶
پایداری ها الان دارن داد نفری را میزند که خانه نشینش کرده اند حتما این آقای سلطانی هم از پایداری های بدون بلیط در وزارت خارجه بوده که دولت تدبیروامید غذرش را خواسته اند / (171988)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۸:۵۲
رسایی لطفا ساکت باش (172001)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۹:۱۵
بهار جان شما نبايد اراجيف شكست خوردگان در انتخابات كه كاسب فتنه بودند و بخاطر دستمالي حاضر به اتش زدن قيصريه مي شوند، انتشار بدهيد و اعصاب مردم را ...اينا خيلي ميسوزن چون كارشون كساد و بستگان بيسوادشون رو كه در همه ادارات و دانشگاهها و .. مشغول كرده بودند... (172020)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۹:۵۸
آقای رسایی متعلق به حلقه پرتو است همونهایی که حوادث حرم حضرت معصومه و پرتاب کفش و مهر به آقای لاریجحانی را انجام دادند و حتی محاکمه نشدند این صحبتهای اون رو جدی نگیرید اینها ادامه دارد
اتهام به آقای ولایتی که حکم مشاور بین الملل رهبری را دارند حرف کمی نیست که بیان نمودند
اینها همیشه جلوتر از رهبر حرکت میکنند و خودشون حامی ولایت میدونند در صورتی که رهبر مذاکره کننده گان را فرزندان انقلاب خواند حال آقای رسایی و این به اصطلاح قهرمان گمنام بهتر مسائل را درک میکنند یا مقام معظم رهبری (172046)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۱:۳۲
من روزگذشته این مصاحبه را درسایت نکات پرس خواندم . واقعه مصاحبه بی مایه ای بود باتوجه به اینکه سی سال کارمند اداری بودم بخوبی ازلابلای حرفهای این مصاحبه شونده میشد حب و بغض را دید درست مثل کسی که احساس میکرده میبایست همه کاره وزارت امورخارجه باشد ولی اورا کشف نکرده اند . خود همه فن پندار . تهمتهایی که میزد واقع بچه گانه بود درواقع برای برحق بودن خود آسمان و ریسمان را بهم میبافید . آدم فکر میکرد درمورد وزارت امورخاجه یک کشور دیگری حرف میزند . آنهم کشوری بی درو پیکر.خلاصه کلمات ایشان آکنده از کینه و خیالپردازی و خود بزرگ بینی بود. (172161)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۱:۴۵
اولا که واقعا کسی این نشریه رو میخونه؟؟؟؟؟؟؟و دوما اگر اینجور که این مقاله نوشته و وزارت خارجه مرکز جاسوسی میباشد پس باید فاتحه اطلاعات تو این مملکت رو خوند که یه شخص این همه چیز میدونه و اطلاعات خبر نداره . یا این که این شخص خاین که خبرهاشو به اطلاعات نداده و واسه اسم در کردن داده به یه نشریه (172180)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۱:۵۴
به هر حال باید مدرک رو کنه اگه راس میگه ! ما هم مشتاقیم! اما اگه مدرکی نداره این روزنامه باید توبیخ بشه! همینطوری نمیشه بدون مدرک وزیر امور خارجه کشور که محبوبیت زیادیم داره زیر سئوال برد! البته این کارا عادت رساییه! (172190)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۲:۳۰
به امیدخدامجلس بعدی بایدبدون رسایی،باهنر(که امروزگفته بوداگردست من بودوزارت علوم به اصلاح طلبان نمیرسید)،علی لاریجانی که همیشه خطابه میخونه ،کوثری که همیشه مخالف مذاکره میباشد،کریمی قدوسی (نماینده مشهد)که درمخالفت ازوزیرتمامافتنه فتنه میکرد،زکانی،و..........باشه
مردم تاریخ انقضای این افراطیون خیلی وقته گذشته (172248)
خاصی
Japan
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۲:۰۲
خوب لینک مطلب اصلی کجاست؟ شما چرا این رو سه نقطه اش می کنید؟!! (172198)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۲:۰۴
همین نشریه حمیدرسایی ازجلیلی حمایت میکرد
توروخدااگه عدالت بود اینطوررفتارنمیشدروزنامه بهار1ماه تعطیل کردند (172202)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۲:۲۶
آیاکسی وجودداره که به این اتهامات روپیگیری کنه؟چرازمانی که خانم اشراقی یه حرفی زده بودصداوسیمامستقیم اسم ایشون روآوردوخودغلی لاریجانی خطابه خوند درمجلس؟ (172240)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۳:۱۲
حیف که به آزادی رسانه اعتقاد دارم!!!ولی کاش یادشون بیاد با روزنامه های اصلاحات چه رفتاری داشتن!! (172307)