به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۲۱۷۶۳۰

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۶ میلیون و ۷۸۹ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۹۶ هزار نفر ثبت شد.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۸۸۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعته گذشته خبر داد. کیانوش جهانپور گفت: از ۱۵ تا ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۲۷ مورد بستری و ۲ هزار و ۳۵۹ مورد از افراد معادل حدود ۸۲ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسید. جهانپور افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۱۳۴ نفر رسید. وی درباره بهبودیافتگان کرونا اظهار کرد: تاکنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.سخنگوی وزارت بهداشت ایران تصریح کرد: ۲۵۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون یک میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی با تاکید بر این‌که وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، ادامه داد: استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان‌های شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند. جهانپور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان هیچ موردی از فوتی و در ۵ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ گزارش شده است.

۱۵۰ کامیون ایرانی یک‌روزه وارد ترکیه شد
سخنگوی گمرک گفت: پس از بازگشایی مرزهای ترکیه به روی کامیون‌های ایرانی، ۱۵۰ کامیون ایرانی در روز اول وارد ترکیه شد. تسنیم به نقل از گمرک نوشت: سید روح‌الله لطیفی افزود: این ۱۵۰ کامیون، از سه مرز بازرگان، سرو و رازی، کالاهای ایرانی را به ترکیه رساندند.وی اضافه کرد: ۳۵ کامیون ترکیه‌ای نیز در این روز وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شد. لطیفی گفت: ۵۴ واگن کالا نیز از ایران به ترکیه از طریق گمرک رازی صادر شد و ۲۶ واگن کالا نیز از ترکیه به ایران واردات داشتیم.گفتنی است مرزهای زمینی ترکیه از سوم اسفند ماه ۹۸ به روی کامیون‌های ایرانی بسته بود و از روز گذشته، پس از بیش از سه ماه توقف مجددا بازگشایی شد.

 رکورد مرگبار کرونا در عربستان سعودی برای سومین روز متوالی
آمار رسمی و جدید شمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس همه‌گیر کرونا در عربستان سعودی از افزایش روزافزون آنها حکایت دارد که این امر موجب تشدید تدابیر پیشگیرانه در برخی مناطق این کشور از جمله در جده شده است.ریاض با ثبت ۷۱۹ مورد مبتلا و جده با ۴۵۹ مبتلا و نیز مکه با ۲۵۴ مبتلا بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.تسنیم به نقل از روسیا الیوم نوشت: برای سومین روز متوالی شمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در عربستان سعودی شاهد افزایشی بالغ بر ۳۰ مورد شده و همزمان شمار مبتلایان نیز روند تصاعدی گرفته است.وزارت بهداشت عربستان سعودی، روز جمعه در گزارش روزانه خود درباره آخرین تحولات مربوط به بیماری کووید۱۹ اعلام کرد که طی شبانه‌روز گذشته ۳۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جانشان را از دست دادند و مجموع قربانیان تا امروز در این کشور به ۶۴۲ نفر رسیده است.این وزارتخانه همچنین از ثبت ۲۵۹۱ مورد جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد که مجموع مبتلایان تا امروز ۹۵۷۸۸ نفر شده است.