به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۲۱۷۶۷۲

دایرکتیو، راهی برای آگاهی

گروه گردشگری:

مسافرت و تفریح همیشه و همه جا یکی از مواردی بوده است که همه ما در زمان‌هایی که شرایطش را داشته باشیم به آن می‌پردازیم. در این مقاله نیز قصد داریم تا شما را با سه رکن اصلی مسافرت‌ها یعنی تور لحظه آخری، رزرو هتل و بلیط هواپیما آشنا کنیم. پس در ادامه با دایرکتیو همراه باشید.

تورهای لحظه آخری و فرصت‌های کمیاب
تورهای لحظه آخری به تورهایی گفته می‌شود که حداقل فاصله زمانی از ثبتنام تا شروع برای آن درنظر گرفته شده باشد. معمولا محدودۀ زمانی برای این تورها بین 1 الی 2 روز خواهد بود، دلیل برگزاری تورهای لحظه آخری این است که به دلیل عدم تکمیل ظرفیت، آژانس‌های مسافرتی قیمت بلیط‌های خود را 10 تا 50 درصد پایین می‌آورند تا ظرفیت‌ها هرچه زودتر پر و در نتیجه تور برگزار شود.
تورهای لحظه آخری برای کشورانی است که به منظور ورود به آنها از مسافران ویزا درخواست نشود. از جمله این کشورها می‌توان به ترکیه، مالزی، گرجستان و ... اشاره کرد. همانطور که اشاره کردیم آژانس‌های مسافربری زمانی که هزینه‌های زیادی را بر اثر تکمیل نشدن ظرفیت تور متحمل شوند، حاضر به پایین آوردن قیمت تور تا 60 درصد نیز می‌باشند تا به هر نحوی ظرفیت مورد نظر پر شود.
از مزایای استفاده از تورهای لحظه اخری می‌توان به قیمت پایین آن اشاره نمود. اما اگر به هر دلیلی اقدام به کنسل نمودن تور کنید، مبلغی که پرداخت کردید به عنوان جریمه دریافت خواهد شد و هرچه زمان انصراف به پرواز نزدیک‌تر باشد، مبلغ بیشتری از پول شما به عنوان خسارت کسر خواهد شد.
تورهای لحظه آخری می‌توانند یک شانس برای تجربه یک مسافرت با کمترین هزینه باشند.

رزرو هتل، راحتی در سفر
اگر قصد مسافرت و یا رفتن به مقصدی به منظور تفریح و انجام پروژه‌ای دارید، ممکن است که زمان زیادی را در آنجا بگذرانید. به همین منظور اجاره یک اتاق در هتل برای شما اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد که به این موضوع اجاره هتل یا در اصطلاح رزرو هتل گفته می‌شود.

در ارتباط با رزرو هتل با موارد و اصطلاحاتی مواجه خواهید بود که دانستن هرکدام از آنها کار را برای شما سریع‌تر و راحت‌تر خواهد کرد. از جمله این موارد می‌توان به :
  • یا Only Room
این یعنی هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید فقط شامل رزرو یک اتاق است و موارد دیگری مانند غذا و یا خدمات دیگر را در بر نمی‌گیرد.
  • یا Bed & Breakfast
اتاق شما به همراه صبحانه رزرو شده است.
  • یا Half Board
اتاق شما به همراه صبحانه و همچنین وعده غذایی دیگر مانند نهار یا شام رزرو خواهد شد.
  • یا Full Board
این به منظور رزرو کامل یک اتاق به همراه خدمات وعده‌های غذایی است.
  • یا All Inclusive
این مورد به منظور رزرو کامل اتاق به همراه صبحانه، نهار، شام و میان وعده و نوشیدنی است. انتخاب این آیکون به این منظور است که اگر هتل تا ساعت 11 شب برنامه خاصی داشته باشد شما می‌توانید از تمامیه خدمات میان وعده آن استفاده کنید.
  • یا Ultera All Inclusive
این گزینه آماده خدمات دهی به صورت 24 ساعته است، البته باید قبل از سفارش دادن ساعت و زمان‌های آنها را بررسی کنید. مانند استفاده از استخر، سونا و همچنین بوفه یا کافه.
 البته میزان هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید بستگی به میزان کیفیت و همچنین ستاره‌دار بودن هتل دارد.
 
بلیط هواپیما و مقصدی بدون ترافیک
بلیط هواپیما به برگه‌ی کاغذی گفته می‌شود که مشتری با استفاده از آن می‌تواند با اولین فرصت به سفر خود بپردازد. بلیط در ابتدا شامل 4 صفحه که شامل صادرکننده برگه، ایستگاه، برگه ایرلاین (آژآنس مسافربری) و همچنین برگه مسافر بوده که با گذر زمان به یک برگه چاپ شده تبدیل شد که با استفاده از مهر آژانس هواپیمایی تایید می‌شود و اگر به صورت اینترنتی خریداری شود دارای مهر نخواهد بود.

مواردی که در بلیط ذکر خواهد شد
•    تاریخ رزرو بلیط
•    نوع بلیط یا چارتر یا بلیط سیستمی
•    نام مسافر
•    مسیر پرواز و مقصد
•    شرکت هواپیمایی
•    و مواردی که به صورت جزئی به آن پرداخته می‌شود.


تفاوت پرواز چارتر با پرواز سیستمی

پرواز سیستمی و چارتر در 3 مورد با یکدیگر تفاوت دارند:
  1. برنامه زمانی
در پرواز سیستمی، برنامه زمانی به صورت مشخص برای مسافران در نظر گرفته خواهد شد. همچنین در پروازهای سیستمی هزینه مشخص است و رزرو از چندین مدت قبل امکان پذیر است، اما در پرواز چارتر اینگونه نیست.

    2.شرایط سنی
در پرواز سیستمی هزینه بلیط‌ها برای افراد به صورت شرایط سنی آنها متفاوت خواهد بود. شرایط سنی نوزادان در بلیط‌ها سیستمی کمترین هزینه را خواهند داشت. در بلیط‌های چارتر هزینه‌ها برای افراد بین 2 تا 12 سال و همچنین بزرگسالان یکسان است.

     3.هزینه بلیط
هزینه بلیط برای سیستمی هنگامی که به پرواز نزدیکتر می‌شوید گرانتر می‌شود. بلیط‌های چارتر به مراتب از ارزانتر است از بلیط‌های سیستمی.
یکی از قابلیت‌هایی که در عصر تکنولوژی برای مسافران سفرهای هوایی پیش می‌آید این است که اگر بلیط خود را به همراه نداشته باشند، مشکلی پیش نخواهد امد اما حتما باید رفرنس و اطلاعاتی که پس از تایید خرید از طریق پیامک یا ایمیل برای آنها ثبت می‌شود به اطلاع کارکنان و مسئولان برسد. پس به جهت اطمینان بهتر است که همواره یک بکاپ از اطلاعات بلیط خریداری خود به همراه داشته باشید.
 
با دایرکتیو معروف شوید

وبسایت دایرکتیو به نشانی https://directio.ir یکی از سایت‌های فعال در حوزه معرفی و آگاهی دادن  بهترین کسب و کارها است. با استفاده از این برند می‌توانید به راحتی زمینه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید را به مخاطبان معرفی کنید و آنها را با حرفه‌تان آشنا کنید. سایت دایرکتیو در زمینه‌های تورهای لحظه آخری، رزرو هتل و بلیط هواپیما  قادر به ارائه خدمات ارزنده‌ای می‌باشد. همه فعالان این حوزه در تهران می‌توانند به راحتی کسب و کارشان را به وسعت ایران معرفی کنند. پس با دایرکتیو همراه باشید.