به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۲۱۷۷۶۳

حال جنوب کرمان اصلا خوش نیست!

گروه جامعه: مشاور علمی رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ابراز نگرانی از وضعیت جنوب کرمان بر لزوم استفاده از ظرفیت خانواده ها و طوایف در مهار کرونا ویروس تاکید کرد.
حال جنوب کرمان اصلا خوش نیست!
به گزارش ایسنا، دکتر "امین سعیدی" متخصص داخلی با ابراز تاسف از برخی بی توجهی ها نسبت به رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم در شرایط کنونی به ویژه در جنوب استان کرمان گفت: از خانواده هاو طوایف‌ تقاضا می کنیم به‌ صف‌ مبارزه باکرونا ویروس بپیوندند. وی با بیان این مطلب حال و هوای این روزهای جنوب کرمان خوب نیست، اظهار کرد: انصافا باید عنوان کرد که قانون شکنی‌ها و زیر پا گذاشتن نکات بهداشتی که سلامت عمومی در گرو رعایت آنها است، جای تعجب دارد در حالی که این افراد باید با الگوی رفتاری مبلغ بایدها و نبایدهای مقابله با این ویروس منحوس در جامعه باشند.این متخصص داخلی، مبارزه با کرونا را با همکاری خانواده ها و طوایف خواستار شد و افزود: تجربه نشان داده استفاده از ظرفیت های مردمی در همه زمینه ها جواب می دهد، لذا اگر مردم و طوایف به میدان نیایند حال جنوب کرمان به این زودی‌ها خوب نخواهد شد.سعیدی با مورد خطاب قرار دادن مردم جنوب استان کرمان گفت: میتوان به جرات گفت در این روزها، کرونا گویی بر ما پیروز شده است و دلمان برای همه  زحماتی که با هم کشیدیم، می سوزد. امروز این‌ کروناست که در جای جای این منطقه رخنه کرده و غنی، فقیر، کبیر و صغیر هم نمی شناسد. مشاور علمی رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یادآور شد: این در حالی بود که تا هفته های اخیر ما مردم جنوب استان کرمان بودیم که در مقابل این ویروس برنده بودیم اما تغییر وضعیت منطقه دستخوش مواردی از جمله اینکه یا مردم خسته شده اند، یا شاید ترسشان ریخته (که نمی‌توان به صورت دقیق قضاوت کرد) قرار گرفته است. 

وی رعایت نکات بهداشتی (شست و شوی مرتب دست‌ها، گندزدایی سطوح، پرهیز از حضور در اجتماعات و مراسمات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی) را  در مهار این مهمان ناخوانده‌ای که به همه جا سرک می کشد، را امری الزامی عنوان کرد و افزود: با رعایت چند دستورالعمل ساده می توانیم به راحتی از این بحران ایجاد شده عبور کنیم. سعیدی با رد این باور که ویروس کرونا به مرور زمان ضعیف می شود، تصریح کرد: ویروس کرونا تنها با رعایت هشدارهای بهداشتی مهار خواهد شد. تجربه این مدت نشان داده است که گذر زمان بر روند شیوع این ویروس بی تاثیر خواهد بود.این متخصص داخلی با هشدار جدی به مردم و با این توضیح که ویروس منحوس کرونا از گرمای خرماپزان جنوب استان هم هراسی ندارد اظهار کرد: در حال حاضر همه ما به شدت در معرض ابتلا به این ویروس قرار داریم و ممکن است خیلی از ماها در حال حاضر ناقل این بیماری باشیم.این پزشک متخصص داخلی با اشاره به راه برون رفت از این وضعیت، گغت: راه برون رفت از این معضل تنها در جلسات اداری و ستادی نیست.بلکه خانواده ها و مدیریت اعضای خانواده و بزرگترهای محله ها و طایفه ها باید خود مردم راهگشای این مسئله باشند و از همه دست اندرکاران و اقشار تاثیر گذار بر افکار عمومی می خواهیم تا پتانسیل مهم خانواده ها و طوایف را در جنوب کرمان جدی بگیرند.