به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۲۱۷۷۸۵

چگونه فیلترهای‌واقعیت افزوده‌اینستاگرام بسازیم؟

گروه فناوری: آموزش قدم به قدم نحوه ساخت فیلتر واقعیت افزوده اینستاگرام را در این گزارش دنبال کنید.
چگونه فیلترهای‌واقعیت افزوده‌اینستاگرام بسازیم؟
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب است که در ایران کاربران بسیاری دارد. به تازگی قابلیت جدیدی به این پلتفرم اضافه شده است که افراد بسیاری در حال استفاده از آن هستند. این قابلیت جدید اینستاگرام فیلتر واقعیت افزوده یا AR نام دارد. در این گزارش سعی داریم به شما آموزش دهیم که چگونه از این نوع فیلترها خلق کرده و با دیگر کاربران سراسر جهان به اشتراک بگذارید.

فیلتر AR اینستاگرام چیست؟
فیلتر‌های واقعیت افزوده (AR) افکت‌های ایجاد شده در رایانه هستند که روی تصویر واقعی دوربین شما نمایش داده می‌شوند. در استوری‌های اینستاگرام، یک فیلتر AR تصویری را نشان می‌دهد که در دوربین جلویی یا پشتی شما نمایش داده می‌شود.به خاطر داشته باشید که فیلتر‌های اینستاگرام AR با فیلتر‌های از پیش تعیین شده آن متفاوت است. فیلتر‌های از پیش تعیین شده اینستاگرام کیفیت عکس‌ها را با یک کلیک بالا می‌برند، بنابراین نیازی نیست وقت زیادی را برای ویرایش عکس برای اینستاگرام اختصاص دهید. در مقابل، فیلتر‌های اینستاگرام AR یک عنصر تعاملی فقط برای استوری‌های آن هستند.

فیلتر‌های اینستاگرام AR جدید چیست؟
در کنفرانس F8 در ماه مه ۲۰۱۹، فیسبوک اعلام کرد که هر کسی می‌تواند با استفاده از پلتفرم استودیوی Spark AR Studio، فیلتر‌های دلخواه AR را بسازد. این پلتفرم جدید به کاربران امکان ایجاد جلوه‌های واقعیت افزوده اصلی را برای استوری‌های اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر را ایجاد می‌کند.قبل از عمومی شدن این پلتفرم در آگوست ۲۰۱۹، کاربران اینستاگرام برای استفاده از Spark AR دعوت شده بودند. این بدان معنی بود که فقط کاربران اینستاگرام می‌توانند فیلتر‌های دلخواه AR را طراحی و منتشر کنند. حال هر کسی که Spark AR Studio را بارگیری کند می‌تواند با فیلتر‌ها خلاقیت خود را به همگان نشان دهد. پیدا کردن این فیلتر‌ها برای کاربران اینستاگرام آسان است. هر کسی که از نمایه اینستاگرام برند شما بازدید می‌کند می‌تواند روی نماد چهره جدید کلیک کند. تمام فیلتر‌های AR که ایجاد می‌کنید در اینجا گردآوری شده است. هنگام بازدید از نمایه کاربر، روی نماد چهره جدید (نماد سوم از سمت چپ) کلیک کنید تا همه فیلتر‌های ساخته شده را ببینید.سعی کردیم در این گزارش به صورت قدم به قدم و تصویری به شما نحوه استفاده از نرم‌افزار Spark AR Studio برای ساخت فیلتر‌های واقعیت افزوده را آموزش دهیم.

قدم اول: دانلود برنامه Spark AR Studio
برنامه Spark AR Studio یک پلتفرم آسان برای خلق فیلتر‌های مختلف دارد. در حال حاضر این برنامه برای سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز در دسترس است. در ادامه تصویر سایت این برنامه را مشاهده می‌کنید. برای دانلود تنها کافیست گزینه Download از گوشه سمت راست بالا را انتخاب کنید. پس از دانلود برنامه آن را نصب کنید.

قدم دوم: افکت خود را انتخاب کنید
به محض این که برنامه را اجرا می‌کنید، آموزش‌های مختلفی در محیط آن به شما نشان داده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر نرم‌افزار این آموزش‌ها را مشاهده کنید.پس از این مرحله تصمیم بگیرید که می‌خواهید فیلتر خود را از ابتدا به طور کامل طراحی کنید یا یکی از هشت قالب آماده برای کار شما مناسب است. ما در آموزش امروز از قالب World Object استفاده می‌کنیم. شما با استفاده از این قالب می‌تواند اجسام سه‌بعدی را به وسیله دوربین خود وارد دنیای واقعی کنید.

قدم سوم: شروع کنید
هنگام باز کردن الگو، یک نگهدارنده در پنل مرکزی مشاهده خواهید کرد. به صفحه اصلی آن Viewport گفته می‌شود. این جا مکانی است که فیلتر خود را می‌سازید. آیفون ۸ در گوشه صفحه شبیه سازی شده است. در این بخش شما پیش نمایش فیلتر خود را مشاهده خواهید کرد. با استفاده از منوی کشویی، می‌توانید شبیه‌ساز را از آیفون ۸ به دستگاه دیگری تغییر دهید. در سمت چپ، پنل صحنه (Scene panel) است. در این جا می‌توانید از گزینه‌های دیگر برای ویرایش فیلتر‌های واقعیت افزوده استوری اینستاگرام استفاده کنید.

مرحله چهارم: تصویر یک جسم بعدی را بارگذاری کنید
در این مرحله باید تصویر سه‌بعدی خود را از کتابخانه برنامه یا گالری خود وارد نرم‌افزار کنید. برای این آموزش ما از کتابخانه Spark AR Studio استفاده کرده‌ایم. همچنین کتابخانه AR به شما امکان می‌دهد از میان فایل‌های صوتی رایگان، انیمیشن‌ها و موارد دیگر انتخاب کنید.

مرحله پنجم: رفتار گرافیک آپلود شده را ویرایش کنید
اکنون، فایل بارگذاری شده خود را (که در فیلتر ما، یک پیتزا در حال چرخش است) در Viewport مشاهده خواهید کرد. با استفاده از پنل صحنه، نحوه ظاهر شدن، حرکت و تعامل آن با دنیای واقعی را ویرایش کنید. با انجام این ویرایش‌ها فیلتر AR دلخواه خود را ایجاد می‌کنید. به عنوان مثال، می‌توانید رنگ و شدت نور محیط را تغییر دهید.
هنگامی که شما پنل صحنه در سمت چپ برنامه را جست‌وجو می‌کنید به گزینه‌های جالب دیگری می‌رسید:
توانایی تغییر جهت نور برای عمیق‌تر کردن تصویر
انتخاب این که آیا افکت برای دوربین جلو، دوربین پشت یا هر دو موجود است یا خیر
انیمیشن جسم سه‌بعدی بارگذاری شده را تغییر دهید
عناصر بیشتری را به اثر خود اضافه کنید مانند انیمیشن‌های اضافی، بافت‌ها و مواد

مرحله ششم: افکت خود را آزمایش کنید‌
می‌توانید فایل آزمایش خود را به اینستاگرام یا فیسبوک ارسال کنید تا ببینید که چگونه در استوری اینستاگرام یا فیسبوک عمل می‌کند. البته می‌توانید برنامه Spark AR Player را بارگیری کرده و استفاده کنید.

مرحله هفتم: افکت خود را منتشر کنید
اکنون دکمه "بارگذاری" را در گوشه پایین سمت چپ فشار دهید. این دکمه را درست زیر گزینه "تست دستگاه" پیدا خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که اثر جدید شما فوراً منتشر نمی‌شود. ابتدا، افکت شما بررسی خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که مطابق با خط مشی‌ها و دستورالعمل‌های Spark AR است. این روند بررسی تنها ممکن است چند روز یا یک هفته طول بکشد. در ضمن Spark AR درباره ارسال اثر تازه ایجاد شده برای تائید، در مرکز یادگیری خود اطلاعات بیشتری دارد.

مرحله هشتم: یادگیری را ادامه دهید
با آشنایی بیشتر با این پلتفرم، به سرعت یاد می‌گیرید که چگونه با سایر الگو‌های آن کار کنید، یا اینکه چگونه یک فیلتر AR را روی یک فضای خالی بدون قالب ایجاد کنید. آیا به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟ در مورد فیلتر‌های صورت، فیلتر‌های روشنایی یا سایر جلوه‌های AR کنجکاو هستید؟ به زودی آموزش‌های تخصصی‌تری از این مبحث برای شما ارائه می‌دهیم.به برنامه Spark AR بروید و فیلتر AR بی نظیر خود را ایجاد کنید. حالا نوبت شماست. اگر فکر می‌کنید ایجاد فیلتر AR خود برای استوری‌های اینستاگرام مناسب برای برند شما است، زمان آن رسیده که خلاق شوید. موفق باشید!
برچسب ها: اینستاگرام