به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۲۱۸۰۲

مروري بر اخبار حوادث امروز

گروه حوادث: مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 27 آبان 1392 را بخوانيد.
مروري بر اخبار حوادث امروز
کشف ١٠ فقره قتل
رییس پلیس آگاهی استان کردستان از کشف ١٠ فقره قتل مربوط به سال‌های قبل در هفت ماهه نخست امسال خبر داد. سرهنگ علی احمدی‌تبار، با اشاره به اینکه بررسی پرونده‌های مربوط به جرایم خشن از جمله قتل، سرقت مسلحانه، سرقت به عنف و غیره به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته، گفت: این قتل‌ها بین دو تا ١٦ سال پیش رخ داده است. وی با اشاره به اینکه پلیس آگاهی کردستان پرونده تمامی قتل‌های سال‌های گذشته را رسیدگی کرده است، افزود: در سال ٨٤ جنازه یک خانم مجهول‌الهویه در بیجار کشف شد و همسرش که بلافاصله بعد از این اتفاق متواری شده بود، مظنون واقع شد و جستجو برای کشف و دستگیری متهم به قتل آغاز شد.

وی بیان کرد: اقدامات زیادی در این فاصله زمانی هشت ساله صورت گرفت که متاسفانه منجر به نتیجه نشد، اما در یک اقدام غافلگیرانه با تلاش نیروهای آگاهی استان کردستان و کسب نیابت قضایی شوهر مقتوله در تهران دستگیر شد. رییس پلیس آگاهی استان کردستان، تصریح‌کرد: متهم به قتل در ابتدا جرم خود را انکار می‌کرد که بعد از ارائه یکسری مستندات از سوی ماموران لب به اعتراف گشود. وی با بیان اینکه این متهم همسر اولش را نیز به قتل رسانده بود، اعلام‌کرد: این متهم به قتل با هویت جعلی با این زن ازدواج کرده بود و بعد از ازدواج به صورت مشترک منزلی را در بیجار خریداری کرده بودند که به دلیل فروش منزل با یکدیگر درگیر می‌شوند و زنش را با ضربه چاقو به قتل می‌رساند. احمدی‌تبار ادامه‌داد: خوشبختانه با تلاش ماموران آگاهی بعد از گذشت هشت سال این مرد که زن قزوینی خود را به قتل رسانده بود، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد. وی گفت: در سال جاری تمامی قتل‌هایی که در استان اتفاق افتاده کشف شده است و در مجموع کردستان در این زمینه رتبه خوبی را دارد. احمدی‌تبار خاطرنشان کرد: با خلافکاران و سارقان به عنف نیز به شدت برخورد می‌شود، بطوری که تمامی سرقت‌های به عنف سال جاری کشف شده است.

زورگیران راشناسایی کنید


زورگیری 3 پسر شرور در پوشش مسافربر
پسران شرور که در پوشش مسافربر از طعمه های خود زورگیری می کنند، با بررسی دوربین های مداربسته شناسایی شدند. اوایل مرداد ماه امسال شخصی با مراجعه به گشت کلانتری 154 چیتگر به ماموران اعلام کرد که از سوی سرنشینان پراید سفید رنگ مورد تهدید و زورگیری با سلاح سرد قرار گرفته است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه پنجم دادیاری دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 11 شب ، در میدان آزادی به مقصد شهریار سوار پراید سفید رنگ با سه نفر سرنشین جوان شدم که به غیر از راننده یک نفر در صندلی شاگرد و یک نفر نیز در صندلی عقب نشسته بود . زمانی که راننده سه راه تهرانسر را رد کرد، از وی پرسیدم: مگر شما به شهریار نمی روید ؟ که ناگهان سرنشین صندلی عقب چاقویی را زیر گلویم گذاشت و گفت: هرچه داری بده و با تهدید چاقو، کیف دستی حاوی چهار فقره دسته چک ، هشت فقره عابر بانک و مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان وجه نقد را به همراه سه حلقه انگشتر نقره را سرقت کرده و مرا در خیابانی در جاده مخصوص پیاده و از محل دور شدند. با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان به بررسی تراکنش حساب های بانکی مربوط به عابربانک ها پرداخته و در بررسی های به عمل آمده متوجه شدند که سارقان علاوه بر سرقت مبلغ یک میلیون و 300 هزار تومان داخل کیف، با استفاده از رمزهای عابربانک ها که با تهدید چاقو اقدام به گرفتن آنها از مالباخته کرده بودند، وجوه نقد داخل حساب ها را برداشت کرده اند. بلافاصله شعبات بانکی شناسایی و کارآگاهان در بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی تصاویر سه سارق زورگیر شدند.

سرهنگ گزافی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با شناسایی تصاویر سه سارق زورگیر از سوی مالباخته و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین هویت متهمان ، دستور انتشار تصاویر هر سه متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین خاطر از تمام شهروندان که موفق به شناسایی متهمان شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت، مخفیگاه و یا محلهای تردد آنها را از طریق شماره تماسهای 51055464 و یا 51055617 در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند. همچنین از شکات و مالباختگانی نیز که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

دستگیری عامل قتل کارگردان زنجانی
عامل قتل کارگردان زنجانی 24 ساعت پس از ارتکاب جنایت دستگیر شد. 21 آبان ماه امسال ماموران پلیس از کشف جسد مردی در سد حسن ابدال با خبر شدند. در ادامه تیمی از ماموران در محل کشف جسد حاضر شده و در بررسی های خود دریافتند جسد متعلق به حمید بیگلی از کارگردانان مشهور استان زنجان است. بررسی های پلیسی نشان می داد عامل یا عاملان این جنایت پس از قتل این کارگردان، جسد او را داخل سد انداخته اند. با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کارآگاهان تجسس برای کشف راز این قتل را آغاز کرده و در تجسس های خود به یکی از دوستان مقتول به نام محمد مشکوک شده و او را دستگیر کردند. متهم در بازجویی های اولیه منکر قتل شد اما در ادامه به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت: به خاطر احتلافاتی که با مقتول داشتم روز حادثه او را با نقشه قبلی سوار خودروی خود کرده و بعد او را در میان راه بیهوش کردم. برای اینکه ردی از خود باقی نگذارم جسد را داخل سد انداختم. در حال حاضر تحقیقات از متهم در اداره آگاهی زنجان ادامه دارد.

90 ماه زندان مجازات قتل دختر فراری
پسر شیشه ای که در جریان یک درگیری مرگبار، دختر فراری را به قتل رسانده بود، با گذشت اولیای دم به 90 ماه زندان محکوم شد.دهم شهریور سال 90 ماموران کلانتری ۱۳۲ نبرد از قتل دختری در پشت‌بام یکی از خانه‌های منطقه خاوران با خبر شدند. همان موقع ماموران به ساختمان مورد نظر رفتند و با پیکر مهسا ۲۶ ساله روبه‌‌رو شدند که با ضربه های کارد کشته شده بود. در آن بین سعید ۳۲ ساله که دستانش خونین بود تلاش می‌کرد با تهدید ماموران از مهلکه بگریزد اما نتوانست. نخستین بررسی ها نشان داد، مهسا معتاد بود و برای مصرف مواد مخدر به آلونک سعید رفت ‌و‌آمد داشته است. جسد به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی به پزشکی قانونی فرستاده شد. پسر جوان هم در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد و گفت: چندماه پیش به‌طور اتفاقی در یک پارک با مهسا آشنا شدم. او به دلیل اعتیاد از خانه فرار کرده بود و برای مصرف مواد به آلونک من می‌آمد. شامگاه دهم شهریور امسال، من و مهسا پس از مصرف شیشه دچار توهم شدیم. او با چاقو به من حمله کرد و من هم قمه کشیدم. زمانی به خودم آمدم که کار از کار گذشته بود. باور کنید نمی‌خواستم آدم بکشم.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکلیش، قضات دادگاه ختم رسیدگی به پرونده را اعلام و او را به قصاص نفس - اعدام- محکوم کردند. با اعتراض پسر جنایتکار پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات شعبه 9 دیوان عالی کشور حکم را تأیید کردند. در حالی که شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص آغاز شده بود، اولیای دم با مراجعه به دادسرا رضایت خود را اعلام کردند. صبح دیروز سعید از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت. پسر جوان با قبول اتهامش گفت: از کار خود پشیمانم. این حادثه در یک لحظه رخ داد و من قصد کشتن مهسا را نداشتم. پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و متهم را به 90 ماه زندان محکوم کردند.

فاطمه دختری که خورشید چشمانش در اختلافات خانوادگی خاموش شد
از حادثه ناگوار و دلخراش ریختن آهک در چشمان فاطمه کلوندی بیش از چهار سال می‌گذرد، فاطمه قربانی کینه‌توزی و انتقام‌جویی اختلافات خانوادگی شده و پلک‌هایش برای همیشه به هم دوخته شده است.  فاطمه کوچولو که هم‌اکنون خورشید چشمانش خاموش شده بزرگترین آرزویش دیدن روی پدر و مادرش است. پدر فاطمه در این باره گفت: خواستار پیگیری هر چه سریعتر پرونده برای انجام قصاص هستم. امیر کلوندی به تشریح داستان و روز اتفاق پرداخت و گفت: در روز 17 تیر ماه سال 88 به همراه خانواده و مادرم برای مهمانی به منزل خواهرم در شهر قروه سنندج رفتیم، در آن زمان ما در روستایی واقع در اسدآباد زندگی می‌کردیم. شب برای استراحت در منزل خواهرم خوابیدیم، نیمه شب متوجه عدم حضور فاطمه در کنار مادرش شدیم. مادر فاطمه وقتی متوجه عدم حضور فاطمه در داخل اتاق شد شروع به فریاد زدن کرد، همگی سراسیمه از خواب بلند شدیم و من متوجه نبودن محمدرضا شوهرخواهرم شدم، هنگامی که به حیاط رفتم فاطمه را کنار اتاق خرابه‌ای در گوشه حیاط پیدا کردم. فاطمه به حالت نیمه‌جان در گوشه حیاط افتاده بود، لباس‌هایش سوخته و تمامی دست‌ها و صورتش آهکی شده بود.

شوهرخواهرم محمد رضا سر فاطمه را در داخل کیسه آهک گذاشته و فاطمه در آهک سوخته بود. با شوهر خواهرم هیچ گونه دشمنی و خصومتی نداشتیم اما او با خواهرم به علت اختلافات دچار مشاجره شده بود که انتقامش را از دختر بی گناه من گرفت. شوهر خواهرم به مواد مخدر اعتیاد دارد اما اینکه او در آن زمان از مواد روان‌گردان مصرف کرده باشد صحت ندارد. بعد از وقوع این حادثه فاطمه را برای درمان به بیمارستان شهرستان اسدآباد منتقل کردیم که چیزی تشخیص ندادند و بعد از آن به بیمارستان بعثت همدان بردیم که پزشکان گفتند دیگر دیر شده و چشمان فاطمه نابود شده است. تحمل دیدن نابینایی دخترم را نداشتم و او را به بیمارستان فارابی تهران بردم تا شاید بتواند بینایی‌اش را به دست بیاورد اما این اتفاق نیفتاد، بعد از اینکه در تهران هم به نتیجه‌ای نرسیدیم شرایط برای اعزام به آمریکا فراهم شد و دخترم را برای درمان به آمریکا بردم اما همچنان فاطمه هیچ بینایی‌ای ندارد و چشمانش به صورت 100 درصد از بین رفته است.

فاطمه در حال حاضر در مدرسه موسی بن جعفر همدان در مقطع دوم ابتدایی در حال تحصیل است، او از نظر درسی هیچ مشکلی ندارد و حافظه خوبی برای یادگیری دارد.
برای تحصیل دخترم از روستای اسدآباد به همدان آمدیم، هم‌اکنون در منطقه حصار همدان مستاجر هستیم و باید علاوه بر هزینه تحصیل، درمان و سایر امورات زندگی اجاره خانه هم پرداخت کنم، این هزینه‌ها زندگی را برایم مشکل کرده است. برای درس فاطمه از مجموعه بهزیستی و آموزش و پرورش خدماتی از جمله کتاب‌های کمک درسی و ماشین بریل درخواست کردیم اما تا‌کنون به نتیجه‌ای نرسید‌ه‌ایم و نمی توانیم فاطمه را در خانه برای ادامه تحصیل کمک کنیم. کلوندی به پیگیری پرونده فاطمه اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین خواسته من این است که پرونده فاطمه هر چه سریعتر پیگیری شود چون ما قصاص می‌خواهیم و باید این امر انجام شود.

در حال حاضر متهم در زندان مرکزی سنندج به سر می برد و پرونده را برای قصاص در تهران پیگیری می‌کنم، باید این عمل انجام شود چون زندگی فاطمه نابود شده است. یک دختر دیگر به نام فهمیه دارم که در مقطع سوم راهنمایی در حال تحصیل است و مادر فاطمه نیز در بستر بیماری به سر می‌برد. وی در پایان از گران بودن هزینه سرویس مدرسه فاطمه ابراز نارضایتی کرد و گفت: به دلیل بالا بودن قیمت سرویسی‌ که مدرسه در نظر گرفته و شرایط بد مالی اغلب والدین، آنها اقدام به گرفتن سرویس از بیرون کرده‌اند. رییس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان از رایگان بودن سرویس مدارس استثنایی برای والدین دانش‌آموزان خبر داد. ایرج بصیری در پاسخ به چرایی هزینه‌ی بالای سرویس مدرسه اظهار کرد: سرویس ایاب و ذهاب تمامی مدارس استثنایی دانش‌آموزان با نیاز خاص رایگان است و والدین هیچ هزینه‌ای را در این زمینه به اجبار پرداخت نمی‌کنند.
هزینه سرویس مدارس مشارکتی بوده و هر خانواده‌ای که از نظر مالی در رفاه باشد به صورت داوطبانه می‌تواند به مدرسه کمک کند اما سرویس مدرسه برای تمامی دانش‌آموزان رایگان است.

در اوایل آغاز سال تحصیلی جاری برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مشکلاتی نیز وجود داشت که این موضوع ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شد. ماشین های بریل که ویژه روشن‌دلان طراحی شده بسیار گران‌قیمت بوده و به این ترتیب داشتن ماشین بریل به تعداد دانش‌آموزان طرحی ایده‌آل است اما با این موضوع کمی فاصله داریم، البته حمل و نقل ماشین بریل توسط دانش‌آموزان برای بردن به منزل امکان‌پذیر نیست. در صورتی‌که شرایط لازم و بودجه فراهم شود ماشین‌های بریل برای تحصیل و تمرین در منزل تامین می‌شود اما در حال حاضر شرایط لازم و بودجه فراهم نیست اما مدراس تا جایی که امکان داشته باشد ماشین‌های بریل را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

کشف 40 فقره سرقت در خرمشهر
فرماندهی انتظامی شهرستان خرمشهر استان خوزستان از دستگیری 8 سارق حرفه ای و کشف 40 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. سرهنگ نادر سهیلی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطع با سارقان حرفه ای موضوع در دستور کار ماموران انتظامی و آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
ماموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در چند عملیات جداگانه، 8 سارق حرفه ای را در شهرستان خرمشهر دستگیر کردند. متهمان در بازجویی های فنی و پلیسی به 3 فقره سرقت سیم برق، 13 فقره تلفن همراه ، 5 فقره سرقت منزل، 8 فقره سرقت موتور سیکلت، 2 فقره وسایل خودرو، 4 فقره سرقت بعنف و 5 فقره سرقت اماکن عمومی جمعاً 40 فقره سرقت معترف شدند.

امداد فوری آتش نشانان زندگی را به دختر کرمانشاهی بازگرداند
حضور به موقع نیروهای سازمان آتش نشانی کرمانشاه سبب شد دختر جوانی که با قصد خودکشی خود را از پل ولایت پرتاب کرده بود، نجات یابد.آتشپاد حجت الله جهانبخشی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: ساعت 23 و 30 دقیقه یکشنبه شب خبر اقدام به خودکشی یک دختر جوان در بالای پل ولایت به این سازمان مخابره شد. نیروهای امداد و نجات این سازمان نیز با تمام امکانات و در اسرع وقت خود را به محل حادثه رساندند و ابتدا سعی کردند در سخنانی کوتاه با این فرد ، وی را از خودکشی منصرف کنند که موفق نشدند. به محض اینکه دختر جوان خواست خود را از بالای پل به پایین پرتاب کند، نیروهای امداد و نجات در اقدامی فوری مانع از انجام این عمل شدند و پس از نجات به دلیل آنکه شرایط روحی خوبی نداشت وی را فورا به بیمارستان فارابی کرمانشاه منتقل کردند. این دختر جوان با حدود 22 سال سن باران شجاعی نام داشت که به دلیل اختلافات خانوادگی قصد خودکشی کرده بود.

توقیف 41 خودرو در یک روز از جمله یک پژو 206 با خلافی 7.5 میلیون تومانی
سرهنگ عین الله جهانی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف 41 خودرو و 5 گواهینامه در روز گذشته در تهران خبر داد و به فارس گفت: در راستای طرح برخورد با خودروهای دارای خلافی بالای یک میلیون تومان، روز گذشته تعداد 41 خودرو توقیف شده است. پژو 206 یکی از این خودروها بود که خلافی آن 7 میلیون و 592 هزار تومان است. همچنین تعداد 5 گواهینامه نیز در این روز به علت نمره منفی بالای 30 توقیف شده است.

۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۲:۰۹
آدم این حوادث را که می خونه مو بر تنش راست می شه. جامعه ی ما عملن در حال فرو پاشیه باید فکری کرد (172213)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۲:۱۲
کم اخبار تلخ داریم . شما هم هی انرژی منفی بدین با این خبرا .... ای بابا .... (172219)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۲:۲۶
دوست عزیز ، نا آگاهی ما از حوادث ، چیزی از اثر گذاریش بر زندگیمان کم نمی کند (172241)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۳:۱۶
پس انتظار داريد يه مشت ذروغ تحويلمون بدن.بهار ذوست داريم (172312)
نظریان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۷:۲۷
جامعه ای که نه مسوولین ونه خانواده بفکرتربیت نسل نوینش باشه بهترازاینم نمیشه تازه اولشه میگی نه صبرکن ببینی (172405)