به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۲۱۸۰۶

تولید داروی درمان کم‌خونی در کشور

گروه علمي: براساس قرار منعقد شده میان معاونت علمی وفناروی ریاست جمهوری و یک شرکت دانش بنیان داخلی، داروی اصلی بیماری کم خونی ˈفروس گلایسینˈ تا سال آینده در کشور تولید شود.
تولید داروی درمان کم‌خونی در کشور
دکترغلامحسین رحيمي اظهار داشت: داروي ˈفروس گلایسینˈ از جمله داروهای مصرفی در درمان بیماری کم خونی است که براساس قرارداد منعقد شده میان معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و یک شرکت دانش بنیان تا سال آینده در کشور به تولید انبوه می رسد. رییس مرکز طرح های کلان معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکل کم خونی از دوران کودکی برای افراد ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع آن در ایران یکی از اولویت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تولید این داروها است .به همین دلیل این دارو با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بومی سازی و ارائه خواهد شد.

داروی ˈگلایسین ˈ برای افزایش سطح هموگلوبین خون افراد دچار بیماری کم خونی در سنین مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و میزان آهن مورد نیاز بدن برای تشکیل هموگلوبین را تامین می کند. رحیمی اظهار داشت: این طرح یک ساله است و دارو پس از تولید و تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد مرحله تجاری می شود. وی اضافه کرد: در مرحله بعدی این دارو قرار است تا به تولید انبوه برسد و نیاز دارویی کشور را دراین زمینه رفع کند.
مرجع : ايرنا